kenny77 |
8-12-2009 14:35 |
 Posts: 29286 |
dt80mx blokje:
93cc malossi (snelle type)
24mm carburateur
aangepast 20mm spruitstuk
aangepast membraam
aangepaste carters (worden nog niet echt benut doordat ik nog een originele pakking erop heb zitten)
dtr ontsteking
5 plaats koppeling
originele dt50/80 uitlaat
origineel dt80 kopje.
tussen de 90km/h en de 100 km/h ergens
|
|
|
|
Uijldert |
8-12-2009 15:12 |
 Posts: 294 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dt80mx blokje:
93cc malossi (snelle type)
24mm carburateur
aangepast 20mm spruitstuk
aangepast membraam
aangepaste carters (worden nog niet echt benut doordat ik nog een originele pakking erop heb zitten)
dtr ontsteking
5 plaats koppeling
originele dt50/80 uitlaat
origineel dt80 kopje.
tussen de 90km/h en de 100 km/h ergens
Er moet toch wel meer uit te persen zijn dan 100km per uur? Of staat die van jou erg licht vertand?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
8-12-2009 15:40 |
 Posts: 14999 |
8.6pk doen nieuwe standaard ontgrensde brommers tegenwoordig ook ongeveer
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
8-12-2009 15:40 |
 Posts: 29286 |
nope nog iets te zwaar zelfs
ik zei toch niet te veel van verwachten
rijd wel beter en trekt een stukje sneller als een 50 blokje met 70cc.
Maar hard gaat het nog niet
ik ga een andere uitlaat erop leggen en kijk dan eens waar ik dan uitkom.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
8-12-2009 15:41 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
8-12-2009 15:43 |
 Posts: 29286 |
allebij, autisa kwam een belachelijk hoge blowdown uit.
en malossi stond lager, hoeveel weet ik niet meer uit mijn hoofd dat moet ik even opzoeken.
|
|
|
|
Uijldert |
8-12-2009 15:45 |
 Posts: 294 |
|
|
|
|
kenny77 |
8-12-2009 16:00 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Uijldert |
8-12-2009 16:11 |
 Posts: 294 |
ok, en maakt het dan nog uit hoe groot ik die twee extra gaten in het membraan maak?
En eigenlijk kan ik dus beter een malossi er op gooien? Dan heb ik wel een lagere top toch?
|
|
|
|
kenny77 |
8-12-2009 16:14 |
 Posts: 29286 |
gewoon kijken hoe die gaten het beste uitkomen.
maar hoezo een lagere top?
|
|
|
|
Uijldert |
8-12-2009 16:17 |
 Posts: 294 |
Je zegt net dat malossie een lagere blowdown heeft dande autisa. Dit betekent toch dat de malossie sneller onderin is maar dat de autisa een hogere top heeft? (heb ook pas net gelezen wat blowdown inhoudt:P )
|
|
|
|
kenny77 |
8-12-2009 16:32 |
 Posts: 29286 |
met standaard uit laat is de malossi zowel bovenin al onderin sterker als de autisa
maar dat kan er ook aan liggen dat de malossi meer poorten heeft?
|
|
|
|
Uijldert |
8-12-2009 21:15 |
 Posts: 294 |
Ok beter een malossi nemen dan, maar die krengen zijn rete duur als ze al te krijgen zijn. Hoe ben je aan die van jou gekomen gewoon tweddehands en laten honen ofzo?
|
|
|
|
kenny77 |
8-12-2009 21:22 |
 Posts: 29286 |
die wat ik heb is nog war moeilijker te vinden, is waarschijnlijk de snelste versie.
andere malossi's zijn weer langsamer dan de autisa
toevallig zat hij op een dt80 blok wat ik had gekocht, zat een nieuwe zuiger bij dus dat was wel handig.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-12-2009 om 21:25 uur.
|
|
|
|
Yamahadtmx50 |
8-12-2009 23:09 |
Posts: 238 |
He kenny,
Ik heb die 70cc erop gezet.
was een heel gedoe om het een beetje af te stellen.
maar nu trekt ie echt als de malle, heb ondertussen al 100km gereden in een paar uur tijd.
Morgen ga ik weer een groot stuk rijden.
En dan ga ik proberen voor de gooi meeting een 70cc kop zien te regelen.
Ik heb trouwesn een luhoa rond, dat kan toch geen kwaad?
Me pa zei dat ik meschien maar een extra blokje moest kopen die open maken bewerken, 5 bak 4 plaats erin bouwen, en dan cilinder laten tunen, en dan een nieuwe carb nemen een 20mm ofzo.
Oh, en ik heb de top snelheid nog niet helemaal getest.
Maar tot nu toe is tot de 70 gekomen.
Daarmee moet ik nog me banden ff oppompen die zijn behoorlijk zacht:P
en een 70cc kop erop knalle.
Dan rijdt is wss een stukje harder.
Dit bericht is gewijzigd door Yamahadtmx50 op 8-12-2009 om 23:10 uur.
|
|
Yamaha dt 50 mx For the win! |
|
kenny77 |
8-12-2009 23:16 |
 Posts: 29286 |
hey dat is goed nieuws.
Luhao rond vond ik zelf geen succes, mis je een hoop vermogen.
Ik heb 3 uitlaten getest en daarbij kwam ik tot de conclusie dan de luhao rond niet het koppel heeft wat de immi uitlaat heeft (waar ik laatst een foto van heb geplaatst) , maar ook niet het vermogen van een proma
Zit er een beetje tussen in.
70 kopje is inderdaad zeker beter aangezien je die met de diepe verbrandings ruimte hebt, dan scheelt het zeker een hoop!
Extra blokje is leuk, alleen voor te bewerken had je beter een polini kunnen kiezen (aangezien de spoelpoort timing beter uitkomt en de zuiger van de polini een stuk lichter is
Bij de airsal moet je wel uitkijken met het slotje van de zuiger als je de uitlaatpoort gaat verbreden, anders gaat het slotje door de poort van de uitlaat heen.
Maar als je zoveel geld uit gaat geven kan je het beter aan een 80 blokje uitgeven
Rijd toch net wat fijner, dat vind ik persoonlijk dan.
|
|
|
|
Kurzel |
8-12-2009 23:25 |
 Posts: 2369 |
KENNY!!!!
geslaagd voor de theorie! 
maar 1 foutje
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
kenny77 |
8-12-2009 23:26 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Kurzel |
8-12-2009 23:33 |
 Posts: 2369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
sow dat is netjes!!
gefeliciteerd alweer
hehe dankje!
kheb mezelf al op een nieuwe helm getrakteerd  (eigenlijk meer omdat deze versleten was, maar dan nog  )
zaterdag nog lessen, en daarna half januari pas weer, ivm met dat ik 2 weken vakantie heb, 20e tot 3e, en mevrouw van de rijschool 3e tot 16e ofzo..
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
kenny77 |
8-12-2009 23:42 |
 Posts: 29286 |
haha
Altijd leuk om kado'tjes te kopen voor je zelf.
Mhh dat is wel minder, maarja je ben in ieder geval goed op weg.
|
|
|
|
honda fryslan |
9-12-2009 16:14 |
 Posts: 1914 |
ga tunen jij:P op naar de 25 pk:P
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
kenny77 |
9-12-2009 16:37 |
 Posts: 29286 |
ik laat tunen deze keer. :(
Naja uitlaat en cilinderkop heb ik voor gekozen om zelf te doen (maken dan, berekenen niet).
maargoed eerst nog even sparen voor de tune beurt en nieuwe wand
|
|
|
|
honda fryslan |
9-12-2009 16:42 |
 Posts: 1914 |
wat wordt de setup voor volgend jaar?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
kenny77 |
9-12-2009 16:49 |
 Posts: 29286 |
gewoon een malossi cilinder'tje voor het mt8 blokje (cilinder blijft niet standaard natuurlijk)
aangepaste cilinderkop
opmaat uitlaat
versnellings bak ben ik nog aan het denken wat voor een laatst, ook de verhoudingen vaan een takegawa en kitaco versnellingsbak gevonden , moet nog eens kijken of ik daar wat mee kan.
binnenrotor van een cr250 (omdat ik die nog had liggen)
32mm carburateur en 33mm carburateur liggen hier ook al eens kijken welke het wordt, of toch nog kijken voor een keihin van een cr125 ofzo.
koppeling aanpasen naar 5 plaats
en dat blokje onder mijn nsr zetten.
gewoon om eens te proberen, de klasse is er toch en om altijd met mijn nsr blokje te rijden bij de sprint vind ik ook een beetje saai.
wordt voor mij dan ook meer voor de lol.
|
|
|
|
honda fryslan |
9-12-2009 16:56 |
|