Derbi-Olaf |
7-11-2009 17:17 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
7-11-2009 17:17 |
|
Derbi-Olaf |
7-11-2009 17:18 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
7-11-2009 17:19 |
 Posts: 29286 |
mijn moeder nog minder.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
7-11-2009 17:19 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
7-11-2009 17:20 |
|
PetrolShack |
7-11-2009 17:41 |
 Posts: 572 |
Pff same, ik hoef maar 1 keer me motor over het gras te DUWEN en ik heb een probleem
btw, ik ga me yz 125 1981 wss toch verkopen tegen goed bod
greetz
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
kenny77 |
7-11-2009 17:43 |
 Posts: 29286 |
zo erg is het bij mij niet.
|
|
|
|
PetrolShack |
7-11-2009 20:14 |
|
Joel_koningslust |
7-11-2009 20:18 |
 Posts: 14514 |
ik heb ooit het bandje van mn brommer laten roken achter in de tuin. daar was moeke ook niet zo blij mee
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
7-11-2009 20:19 |
|
2SLOW4ME |
7-11-2009 20:48 |
 Posts: 1944 |
mijn moeder boeit het verdomd weinig als ik op de oprit bandjes op ga roken  . "zonde van die band joh!" krijg ik dan te horen
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
PetrolShack |
7-11-2009 20:50 |
 Posts: 572 |
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
kenny77 |
8-11-2009 21:14 |
|
kenny77 |
9-11-2009 17:27 |
 Posts: 29286 |
Ik ga de cilinder toch maar proberen.
Ik zie wel of de rest van de wand er binnen 2meter rijden nog meer van afbreekt ja of nee.
Maar om te voorkomen dat mijn gereviseerde krukas naar de flitsen gaat maak ik gewoon een nieuw blokje.
Ik had nog een reserve 80 blokje liggen, maar de malossi komt totaal niet overeen met de carters , dus bouw ik nieuwe carters op.
Als het dan met dit blokje inmekaar loopt dan kost het me toch maar 4 lagers en wat pakkingen.
Maar begonnen met het verbeunen van de carters.
Het carter zit lekker voor deze spoelpoort:
Een kanaal erin gemaakt, zodat hij enigszins open is.
(een rand aan de boven kant laten staan , anders had ik geen vlees meer voor de pakking)
Spoelkanalen ook iets groter gemaakt.
is allemaal nog lang niet klaar.
Cilinder moet ik nog 1mm van de bovenkant afhalen, uitlaatpoort nog iets breder maken.
EN dan zie ik wel wat het doet.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
10-11-2009 22:11 |
Posts: 1713 |
hey
jij hebt nu inderdaad het anderet tipe (volgensmij de snellere versie  ) maar die cilinder kun je nog wel gebruiken dan moet je dat ff mooi wegvrezen en dat ook aan de ander kant doen.
maar ik zal de foto's eens opzoeken.
ik heb helaas geen poortenmapje van de cilinder dat was namelijk helemaal mooi geweest.
maar die zal dirk timmer wel hebben denk ik.
morgen heb ik de foto's wel voor je moet ze namelijk ff weer uploaden
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
10-11-2009 22:14 |
 Posts: 29286 |
Ja ik meen mij te herinneren dat deze het snelste was, wat hij gaat doen is nog even afwachten.
Maar ik ga hem inderdaad nog gewoon gebruiken, het stuk een beetje recht maken en dan iets afschuinen.
En top van de foto's!
Als je de poortmap of zo van deze wilt dan laat je maar iets weten.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
10-11-2009 22:21 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ja ik meen mij te herinneren dat deze het snelste was, wat hij gaat doen is nog even afwachten. 
Maar ik ga hem inderdaad nog gewoon gebruiken, het stuk een beetje recht maken en dan iets afschuinen.
En top van de foto's!
Als je de poortmap of zo van deze wilt dan laat je maar iets weten.
de poortenmap zou ik wel graag willen hebben.
maar je moet hem recht naar beneden vrezen en dan gewoon de breedte van je spoelpoort aanhouden en naar beneden vrezen.
en de ander kant ook dan wil die wel lopen.
waarom moet je de cilinder afdraaien eigenlijk?? meer druk maken ofzo??
of wil je de timingen gewoon met een ophoogplaatje veranderen??
ik heb trouwens nog een mooi filmpje gevonden hier hebben ze een watergekoelde cilinder pas gemaakt en de inlaat voorop het dt blokje gemaakt.
aan het eind als de brommer tegen de boom aan staat moet je de film snel stop zetten als ze op het blokje kijken dan kun je het goed zien.
100cc trouwens met opmaat 28mm stage 6 membraam 4 bak dt50mx blokje met PVL ontsteking. IAME 100cc gokart cilinder
http://www.youtube.c...mp;feature=rec-HM-r2
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-11-2009 om 22:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 10-11-2009 om 22:29 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
10-11-2009 22:27 |
 Posts: 29286 |
Ik zal dadelijk even de poortmap maken.
Dat was inderdaad mijn bedoeling, alleen dan wel maar aan een kant.
De uitlaatpoort ligt niet mooi erin, of de spoelpoorten.
Zal ik dadelijk wel even foto's van maken is wat duidelijker.
Maar dan moet ik de cilinder iets ophogen en dan de uitlaatpoort omlaag halen (!  ) en zou gauw ik het dan heb bekeken moet er boven 1mm van de cilinder af en dan kom ik met pakking ongeveer op 1mm aan squish uit.
Edit: dat is wel vet gemaakt!
Super om te zien wat ze allemaal verzinnen tegenwoordig.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-11-2009 om 22:29 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
10-11-2009 22:29 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
10-11-2009 22:31 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Heb je geen cilinderkopjes in voorraad ?
Kan je daar nl beter aan gaan draaien dan aan de malossi
Nee toevallig niet.
Wel nog een rd80 cilinderkop en voor de rest alleen maar 50cc kopen.
Maar de verbrandingskamer ligt gelijk aan de cilinderkop, dus daar verlies ik niks mee.
Misschien dat ik het nog even laat en hem gewoon zo probeer.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
10-11-2009 22:35 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Kurzel |
10-11-2009 22:37 |
 Posts: 2369 |
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
kenny77 |
10-11-2009 22:47 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
tipje doe je sques op 0,6 dat is het beste maar wil je minder zuigerslijtage dan kun je hem inderdaad beter op 1mm sques doen maarja net wat je liever hebt he
Ik wil hem inderdaad niet te krap zetten.
zuiger gelijk aan spoelpoorten, en dan zit de uitlaatpoort wat te hoog.
Als ik de zuiger gelijk zet aan de uitlaatpoort gaan de spoelpoorten niet helemaal open , ook niet handig.
poortmap
(als je nog wat maten nodig hem dan laat je het maar even weten)
Edit: deze had ook een malossi cilinder gebruikt van de dt80 alleen dan op een ander blokje gemaakt.
Die had als ik het goed had rond de 20~22 pk. 
(nu heeft die ook wel leukere spullen erop  )
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]
kan je niet een hoger zuigertje ergens vandaan halen?
Ik heb nog wel een grotere zuiger van een autisa, maar dan is de werking van een aantal spoelkanalen in de cilinder verloren.
En hier zit net een nieuwe zuiger in ter waarde van 65 euro.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-11-2009 om 22:54 uur.
|
|
|
|
Kurzel |
10-11-2009 22:54 |
|