Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van kenny77

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1207 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
11550
Loginnaam kenny77
Volledige naam kenny
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  23 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT175 Ja Ja
Bromfiets Yamaha RD50 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Honda CR80 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Motor Honda CB400F Ja Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Italjet SuperSport Ja Ja
Motor Aprilia RX Ja Ja
Bromfiets Suzuki RM80 Nee Ja
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja
Bromfiets Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Ja

  kenny77 heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NSR90 twin 20-7-2010 23:50 0%
DT->cr50sm 31-12-2010 15:39 0%
YZ465 enduro 18-1-2011 18:34 0%


Pagina 48 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

bierbundelhonda 28-10-2009 0:14 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


-max diameter van een hoogtoerige 70cc is vrijwel gelijk aan die van een meer cross 80cc machine (denk aan 9,7cm)

-en bij een uitlaattiming van circa 190 zal de powerband netjes ergens tussen 10 en 13k liggen.

-verbeterpunten:
Voorbochtdia (groter) is niet echt te bewerkstelligen
Voorbochtlengte (langer)
Belly (experimenteren)


opmaat is beter, maar van de fabriekspijpen komt hij redelijk goed overeen met jouw doel (als ik dat goed had begrepen als: mag minder geschikt voor cross zijn, een goed vermogen is de bedoeling)



naja ik rij er mee op wegcircuites dat is de bedoeling dan. het hoeft voor mij geen 100% vermogen televeren . ik heb liever dat ik met een wat slechtere uitlaat me spulletje heel kan houden dan met een opmaat me spul aan gort te rijden.

en als een r3 of anders gezegt een prorace (liggen gelijk van elkaar) goed genoeg werkt en toch een beetje leuk rijdt dan ga ik daar wel voor :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
bierbundelhonda 28-10-2009 0:28 Print reply

Posts: 3396
kenny heb jij toenvallig een foto van een elsinore membraam?

want dan kan ik mijne even vergelijken (heb namelijk het gevoel dat er 2 plaatjes korter gemaakt zijn
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
kenny77 28-10-2009 0:43 Print reply

Posts: 29286
ligt in de garage, zal morgen even een pica maken.
 
bierbundelhonda 28-10-2009 0:46 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ligt in de garage, zal morgen even een pica maken.


bedankt man :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
kenny77 28-10-2009 0:51 Print reply

Posts: 29286
geen probleem.
 
Yamahadtmx50 29-10-2009 16:18 Print reply
Posts: 238
Hee kenny,

Ik was naar de fysio gereden voor me rug.
Heen weg ging alles goed.
terug weg, wegrijden ging goed deed wel beetje moeilijk, maar dat doet ie wel vaker. ik stond op het punt om intehalen een auto.
Ik hoorde een keiharde klap BAM!!!!. stond midden op de weg stil.
Kickstarter blokeerde.
Ik dacht kuttt!!! me blok naar de sloot. (OM het netjes te houden)
Bleek me condensator uit het gat acchter me vliegwel los zijn geschoten en had ie het vliegwiel geblokkeerd.
Ik heb eeen nieuwe condensator bij FS1 Almere gekocht. (is 3km fietsen voor mij)(Ben onderhand vaste klant daar)
En nu ga ik die er vanavond in zetten.,
Maar die draadjes waar ie mee vast zit zijn een beetje kort hadden we de vorige keer ook al.
Hoe kan ik die het beste langer maken?
Of moet dan het hele blok open?
Maar genoeg daarover.
Ik had me vader eens over zijn kreidler zitten vragen.
Van vroeger en hoe hard die liep en of ie een 70cc had(hij wilt niet dat ik een 70cc koop) Heel verhaal gelult.
En uiteindelijk kwam de vraag.
Waarom mag ik geen 70cc en jij vroeger wel?
Daar wist ie geen antwoord op en moest maar toegeven dat het wel mocht. maar boetes voor eigen rekening was:P
Dus nu mag ik een 70cc
Ik denk dat ik een Polini neem of een airsal wat jij zei.
En wat voor Kop moet ik dan nemen?
En ik heb nog een vraag over me blok.
Ik wil wss een 5 bak erin.
omdat ik dan mee versnellingen heb, en me topsnelheid ook wat hoger kan maken met 70cc.
Is dat veel gedoe? of valt het wel mee?
Ik heb er geen zin in om er maanden mee bezig te zijn.
Gr julius
 
Yamaha dt 50 mx For the win!
kenny77 29-10-2009 17:31 Print reply

Posts: 29286
Hoi Julius,

Minder goed en goed nieuws dus.

Ik heb daar toen ook een nieuwe condensator gehaald (online bestelt dan )

Werkte prima, maar ik had toen zelf draadjes eraan gesoldeerd.

Ik zou voor een eurokit/ airsal gaan, scheeld weer 50 euro en de verschillen zijn het eigenlijk die 50 euro niet waard.
Als je verder de cilinder gaat bewerken en wat meer toeren gaat draaien is de polini wel zijn geld waard, ivm een betere zuiger en timingen.
(airsal wel het liefste wat afwerken voordat je hem erop gaat zetten )

Maar op de zelfde set-up merkte ik geen 50 euro verschil.
plus dat de zuigers van een eurokit 10-15 euro zijn en van de polini meteen 50 euro.

5 bakje is inderdaad handig ( bijna een must zou ik zeggen ) , cilinderkop kan je voor een 70cc (45mm) zoeken met het nummer 5N6 (zal dadelijk nog even kijken of ik hem nog hier heb liggen, maar ik wel wat foto's )

blokje reviseren is absoluut niet moeilijk, met het juiste gereedschap en geduld.

Dan met deze uitlaat http://link.marktplaats.nl/285512552 , 16mm carburateur, de 70cc kop , eurokit 70cc, 5 bak en twv 12/ 46of48 , loopt hij ongeveer 80km/h en trekt leuk op, zodat je wel goed met het verkeer mee kunt komen.
(en loopt dus ook niet echt te hard)
Harder kan ook dan zet je er een 14 of 15 voortandwiel erop, dan gaat het richting de 90km/h.

Wel zo'n uitlaat van de advertentie erop zetten, vond ik de beste uitlaat voor erop, geen proma, homoet of luhao rond erop zetten.
Dan vond ik niet fijn rijden, valt hij veels te snel terug in de toeren.
De immitatie van de originele 80 uitlaat, zal ook wel goed lopen, maar die uitlaat klinkt erg blikkerig.
Dat is het grote minpunt ervan, ook maakt die uitlaat minder toeren, loopt hij dus ook weer minder hard.

Ik kan ook even alle lager maten en keerring maten opzoeken voor je voor het blokje , kan je die meteen ook nieuw bestelen.
Als je dan begind aan het blokje red je dat wel makkelijk in het weekend om hem weer lopend te krijgen.

Jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik je gewoon komen helpen.


verhaal voor het reviseren van het blokje:
(had ik al eens geschreven. )

Hier staan ook wat tekeningen van het blokje bij: http://www.brommerfo...ebase/Yamaha/DT50/22
Hieronder staat beschreven hoe je dat moet doen.
DT/RD blokjes zijn best makkelijke blokjes om aan te sleutelen , vooral omdat de versnellingsbak niet uit elkaar kan vallen (in tegenstelling tot Honda blokjes , want als je daar 1 ringetje vergeet dan heb je al een probleem).
Het enige dat moeilijk is, is om de koppeling en de krukas moer los te halen, kunnen soms verrekte vast zitten.
Maar als je een werkplaats-handboek hebt dan is het goed te doen.
Let er wel op dat je een ruimte hebt waar veel plaats is en maak alles voordat je het weer terug in elkaar gaat zetten goed schoon , eventueel als je alles uit elkaar haalt weer alles op volgorde neer leggen, of onderdelen in aparte zakjes doen.
Het is ook wel handig als je een slagschroevendraaier gebruikt want anders krijg je de boutje van het blok zelf er waarschijnlijk niet uit ( deze zitten heel vast).
Nou dan laten we maar beginnen.
Ik haal dan eerst al het overbodige er af, kickstarter, ontsteking, tandwiel en cilinder enz.
Dan leg ik het blok op houtjes, zodat de assen de grond niet raken, daarna haal je de boutjes van de koppelingskant los dan kan je die hele kap eraf pakken , dan (maak je eventueel foto's) en haal je de kickstarter eruit (kan je zo eruit pakken, springt een veer los, maar valt niet uit elkaar), dan haal je de 4 boutjes van de koppeling los met een schroeven draaier (een platte) met de doek er om heen , tussen het tandwiel van de krukas en de koppeling te houden, dan kan je de 4 boutjes zo los draaien.
Dan haal je het dekseltje eraf en de koppelingsplaten en de ijzeren ring.
Daarna haal je de koppelingsmoer los (m'n vader heeft een systeem gemaakt, zodat je de koppeling kan tegenhouden , maar ik neem even aan dat je dat niet hebt en dan legt ik het op een andere manier uit ) ,dan kan je hem ook in de versnelling zetten en het tandwiel ( waar normaal de ketting overloopt) op de as zetten en die in de bankschroef zetten , en dan laat je iemand anders het blok goed vast houden.
Dan pak je een ratel met een lange arm, zodat je veel kracht kunt zetten , als je die los hebt, dan haal je de koppeling eraf, ( eerst dat binnenste ding , daaronder zit een schijf dan de koppelingskorf (dat grote ding, het koppelingshuis? :P) daarin zit een buis en daar onder zit weer een ring) .
Let wel op, in de versnellingsbak zitten stangetjes die de koppeling naar buiten duwen, het zijn 2 losse stangetjes en daar tussen zit een klein ijzeren balletje.
Dan haal je de rest van de spullen uit het blokje aan de linker kant als je een RD blok hebt zit er ook nog een aandrijving voor de toeren teller, en als je een DT blok hebt, zit dat er niet, ook zit er links een tandwiel; die is voor de aandrijving van de kickstarter. Dat zit met een borgclipje vast met onder dat klipje een schijf en onder dat tandwiel weer een borgclipje , die moet je er ook af halen.

Dan kan je ook nu de schakel-as er uit halen (er zit aan de kant waar de ontsteking zit een borgclipje die er ff af halen) , er zit ook een borgclipje op de versnellingswisselaar (zo'n ding wat je op en neer kunt bewegen met een veertje) als je die eraf hebt dan kun je dat ding en de schakel-as er uithalen.
Zo dan is nu het meeste uit het blok, misschien even tijd om wat wijn te gaan drinken .
Nu komt een manier om de krukas moer los te halen ( is niet de best manier maar als je het voorzichtig doet kan het wel),je legt het blok weer normaal rechtop, je pakt 2 dunne hutjes (plankjes) die legt je op het carter een aan elke kant van de drijfstang, in het gat van de drijfstang duw je een sterke ijzeren (ronde!! en liefst zo goed mogelijk passende en dus niet te dunne!) staaf, dan vraag je weer iemand die het blok stevig vast houd en dan draai je de krukas moer los.
Dan heb je een moer met daaronder een ring daaronder een tandwiel van de krukas en daar weer onder een bus en een borg spietje dat haal je allemaal weg.
Daarna haal je de 2 borgplaatjes weg ( die elk met 2 boutjes vast zitten) dan heb je de koppelingskant helemaal leeg.
Nu draai je het blok weer om zodat de de ontstekingskant boven ligt en je legt hem weer op houtjes, nu draai je alle moertjes los die de 2 carter helften bij elkaar houden, als je die allemaal er uit hebt kan je voorzichtig (met een plastic hamer) de 2 helften los van elkaar tikken.
Dan haal je een carterhelft weg en nu kan je de krukas en de versnellings bak er uithalen, en nu heb je 2 legen carters.
Je kunt nu de oude lagers en keerringen er uit halen.
Dan maak je de carters goed schoon met bijv. wasbenzine, en haal je alle oude pakkingsresten met een mesje weg.
Maak ook alle andere onderdelen goed schoon.
Zo nu kunnen we hem weer in elkaar gaan zetten.
De lagers eerst in het carter plaatsen en niet op de krukas ( grote kans dat ze dan er scheef in gaan), met bijv. een dopsleutel set (wel schone), dan pak je een dop die op de( buitenste !!!) rand van het lager past en dan voorzichtig er in tikken.
Dit doe je met alle lagers en keerringen, wel zorgen dat alles er netjes en recht in zit.
Dan smeer je de carters in met vloeibare pakking (niet te dik en ook niet te dun) en lees je hoe lang het moet drogen voor dat je het andere carter er op plaatst.
Daarna leg (misschien voorzichtig erin tikken) de versnellingsbak en de krukas in een carter, ook hier weer de carters op wat houtjes leggen, en dan het andere carter er overheen tikken en kijk of die goed zit en niet scheef.
Dan draai je alle boutjes weer aan en dan draai je even aan de krukas en de versnellingsbak of alles netjes loopt.

Nou en dan ga je alles weer in elkaar zetten en aansluiten.
En dan heb je een gereviceerd blokje.
Als je nog iets wilt weten kun je me altijd mailen
En dit moest er nog bij
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ik mis iets in de zeer complete verhaal
de zwarte dop links op het blok waaronder een veer en een pen zitten om te voorkomen dat het blok uit de versnelling schiet
als je deze niet loshaalt en je zet het blok weer in elkaar dan zal de boel niet passen of geheel geblokkeerd staan


Mede mogelijk gemaakt door Henk!

 
Yamahadtmx50 29-10-2009 18:50 Print reply
Posts: 238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hoi Julius,

Minder goed en goed nieuws dus.

Ik heb daar toen ook een nieuwe condensator gehaald (online bestelt dan )

Werkte prima, maar ik had toen zelf draadjes eraan gesoldeerd.

Ik zou voor een eurokit/ airsal gaan, scheeld weer 50 euro en de verschillen zijn het eigenlijk die 50 euro niet waard.
Als je verder de cilinder gaat bewerken en wat meer toeren gaat draaien is de polini wel zijn geld waard, ivm een betere zuiger en timingen.
(airsal wel het liefste wat afwerken voordat je hem erop gaat zetten )

Maar op de zelfde set-up merkte ik geen 50 euro verschil.
plus dat de zuigers van een eurokit 10-15 euro zijn en van de polini meteen 50 euro.

5 bakje is inderdaad handig ( bijna een must zou ik zeggen ) , cilinderkop kan je voor een 70cc (45mm) zoeken met het nummer 5N6 (zal dadelijk nog even kijken of ik hem nog hier heb liggen, maar ik wel wat foto's )

blokje reviseren is absoluut niet moeilijk, met het juiste gereedschap en geduld.

Dan met deze uitlaat http://link.marktplaats.nl/285512552 , 16mm carburateur, de 70cc kop , eurokit 70cc, 5 bak en twv 12/ 46of48 , loopt hij ongeveer 80km/h en trekt leuk op, zodat je wel goed met het verkeer mee kunt komen.
(en loopt dus ook niet echt te hard)
Harder kan ook dan zet je er een 14 of 15 voortandwiel erop, dan gaat het richting de 90km/h.

Wel zo'n uitlaat van de advertentie erop zetten, vond ik de beste uitlaat voor erop, geen proma, homoet of luhao rond erop zetten.
Dan vond ik niet fijn rijden, valt hij veels te snel terug in de toeren.
De immitatie van de originele 80 uitlaat, zal ook wel goed lopen, maar die uitlaat klinkt erg blikkerig.
Dat is het grote minpunt ervan, ook maakt die uitlaat minder toeren, loopt hij dus ook weer minder hard.

Ik kan ook even alle lager maten en keerring maten opzoeken voor je voor het blokje , kan je die meteen ook nieuw bestelen.
Als je dan begind aan het blokje red je dat wel makkelijk in het weekend om hem weer lopend te krijgen.

Jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik je gewoon komen helpen.


verhaal voor het reviseren van het blokje:
(had ik al eens geschreven. )

Hier staan ook wat tekeningen van het blokje bij: http://www.brommerfo...ebase/Yamaha/DT50/22
Hieronder staat beschreven hoe je dat moet doen.
DT/RD blokjes zijn best makkelijke blokjes om aan te sleutelen , vooral omdat de versnellingsbak niet uit elkaar kan vallen (in tegenstelling tot Honda blokjes , want als je daar 1 ringetje vergeet dan heb je al een probleem).
Het enige dat moeilijk is, is om de koppeling en de krukas moer los te halen, kunnen soms verrekte vast zitten.
Maar als je een werkplaats-handboek hebt dan is het goed te doen.
Let er wel op dat je een ruimte hebt waar veel plaats is en maak alles voordat je het weer terug in elkaar gaat zetten goed schoon , eventueel als je alles uit elkaar haalt weer alles op volgorde neer leggen, of onderdelen in aparte zakjes doen.
Het is ook wel handig als je een slagschroevendraaier gebruikt want anders krijg je de boutje van het blok zelf er waarschijnlijk niet uit ( deze zitten heel vast).
Nou dan laten we maar beginnen.
Ik haal dan eerst al het overbodige er af, kickstarter, ontsteking, tandwiel en cilinder enz.
Dan leg ik het blok op houtjes, zodat de assen de grond niet raken, daarna haal je de boutjes van de koppelingskant los dan kan je die hele kap eraf pakken , dan (maak je eventueel foto's) en haal je de kickstarter eruit (kan je zo eruit pakken, springt een veer los, maar valt niet uit elkaar), dan haal je de 4 boutjes van de koppeling los met een schroeven draaier (een platte) met de doek er om heen , tussen het tandwiel van de krukas en de koppeling te houden, dan kan je de 4 boutjes zo los draaien.
Dan haal je het dekseltje eraf en de koppelingsplaten en de ijzeren ring.
Daarna haal je de koppelingsmoer los (m'n vader heeft een systeem gemaakt, zodat je de koppeling kan tegenhouden , maar ik neem even aan dat je dat niet hebt en dan legt ik het op een andere manier uit ) ,dan kan je hem ook in de versnelling zetten en het tandwiel ( waar normaal de ketting overloopt) op de as zetten en die in de bankschroef zetten , en dan laat je iemand anders het blok goed vast houden.
Dan pak je een ratel met een lange arm, zodat je veel kracht kunt zetten , als je die los hebt, dan haal je de koppeling eraf, ( eerst dat binnenste ding , daaronder zit een schijf dan de koppelingskorf (dat grote ding, het koppelingshuis? :P) daarin zit een buis en daar onder zit weer een ring) .
Let wel op, in de versnellingsbak zitten stangetjes die de koppeling naar buiten duwen, het zijn 2 losse stangetjes en daar tussen zit een klein ijzeren balletje.
Dan haal je de rest van de spullen uit het blokje aan de linker kant als je een RD blok hebt zit er ook nog een aandrijving voor de toeren teller, en als je een DT blok hebt, zit dat er niet, ook zit er links een tandwiel; die is voor de aandrijving van de kickstarter. Dat zit met een borgclipje vast met onder dat klipje een schijf en onder dat tandwiel weer een borgclipje , die moet je er ook af halen.

Dan kan je ook nu de schakel-as er uit halen (er zit aan de kant waar de ontsteking zit een borgclipje die er ff af halen) , er zit ook een borgclipje op de versnellingswisselaar (zo'n ding wat je op en neer kunt bewegen met een veertje) als je die eraf hebt dan kun je dat ding en de schakel-as er uithalen.
Zo dan is nu het meeste uit het blok, misschien even tijd om wat wijn te gaan drinken .
Nu komt een manier om de krukas moer los te halen ( is niet de best manier maar als je het voorzichtig doet kan het wel),je legt het blok weer normaal rechtop, je pakt 2 dunne hutjes (plankjes) die legt je op het carter een aan elke kant van de drijfstang, in het gat van de drijfstang duw je een sterke ijzeren (ronde!! en liefst zo goed mogelijk passende en dus niet te dunne!) staaf, dan vraag je weer iemand die het blok stevig vast houd en dan draai je de krukas moer los.
Dan heb je een moer met daaronder een ring daaronder een tandwiel van de krukas en daar weer onder een bus en een borg spietje dat haal je allemaal weg.
Daarna haal je de 2 borgplaatjes weg ( die elk met 2 boutjes vast zitten) dan heb je de koppelingskant helemaal leeg.
Nu draai je het blok weer om zodat de de ontstekingskant boven ligt en je legt hem weer op houtjes, nu draai je alle moertjes los die de 2 carter helften bij elkaar houden, als je die allemaal er uit hebt kan je voorzichtig (met een plastic hamer) de 2 helften los van elkaar tikken.
Dan haal je een carterhelft weg en nu kan je de krukas en de versnellings bak er uithalen, en nu heb je 2 legen carters.
Je kunt nu de oude lagers en keerringen er uit halen.
Dan maak je de carters goed schoon met bijv. wasbenzine, en haal je alle oude pakkingsresten met een mesje weg.
Maak ook alle andere onderdelen goed schoon.
Zo nu kunnen we hem weer in elkaar gaan zetten.
De lagers eerst in het carter plaatsen en niet op de krukas ( grote kans dat ze dan er scheef in gaan), met bijv. een dopsleutel set (wel schone), dan pak je een dop die op de( buitenste !!!) rand van het lager past en dan voorzichtig er in tikken.
Dit doe je met alle lagers en keerringen, wel zorgen dat alles er netjes en recht in zit.
Dan smeer je de carters in met vloeibare pakking (niet te dik en ook niet te dun) en lees je hoe lang het moet drogen voor dat je het andere carter er op plaatst.
Daarna leg (misschien voorzichtig erin tikken) de versnellingsbak en de krukas in een carter, ook hier weer de carters op wat houtjes leggen, en dan het andere carter er overheen tikken en kijk of die goed zit en niet scheef.
Dan draai je alle boutjes weer aan en dan draai je even aan de krukas en de versnellingsbak of alles netjes loopt.

Nou en dan ga je alles weer in elkaar zetten en aansluiten.
En dan heb je een gereviceerd blokje.
Als je nog iets wilt weten kun je me altijd mailen
En dit moest er nog bij
[...]

Mede mogelijk gemaakt door Henk!




Oke, heb je toevallig oook msn?
Ik heb me blok revisie spullen naast me liggen.
Nieuwe lagers keeringen en pakkingen.
 
Yamaha dt 50 mx For the win!
kenny77 29-10-2009 19:06 Print reply

Posts: 29286
kenny_yamaha77@hotmail.com

Ik ben nu nog even bezig en zo nog even eten.
kom over ongeveer een uur'tje online.
 
ronaldt 30-10-2009 22:46 Print reply

Posts: 2735
http://link.marktplaats.nl/292250812
check die krengen op de foto zelfde velgen als je pa z'n sprinter ofnie
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
kenny77 30-10-2009 22:47 Print reply

Posts: 29286
ongeveer wel.

kawasaki ar velgen gebruiken ze ook wel voor een replica kreidler, die lijken er ook veel op.
 
Yamahadtmx50 1-11-2009 22:05 Print reply
Posts: 238
Heya kenny!

Alles goed?
ik had mijn brommer lopend gekregen door die nieuwe condensator.
En die tandwielen doen het goed.
alleen nu was mijn ketting eraf gegaan tijdens het rijden en is me tandwiel meegevlogen.
Heeft ie men koppeling worm setje doormiddengesneden en een stuk van de carter eraf
Nu heb ik wel een nieuw tandwiel.
maar ik was naar leertouwer gegaan.
En daar ging ik kijken voor een voortandwiel.
maar die van de dt 50 en dt 80 waren te klein voor men as
Dus nu heb ik een derbi tandwiel voor.
Ipv een yamaha tandwiel. vooor normaal een 50cc.
beetje raar maarja.
Stotteren doet ie nu ook niet meer.
Kan men gas in 1x open draaien.
en haalt nu makelijk de 60 en tot 75 doet ie soms wat moeilijk.
Twv is nu 13-44

grr
 
Yamaha dt 50 mx For the win!
kenny77 1-11-2009 22:10 Print reply

Posts: 29286
Hey Julius,

Raar dat het tandwiel niet paste , heb ik nog geen problemen mee gehad.

dat is wel kut als dat hende'tje van de koppeling kapot is, heb ik nu ook.
2 immi setjes geprobeert, maar die waren allebei na 1x knijpen al krom .

wel beter dat hij het nu wel doet.
 
Yamahadtmx50 1-11-2009 22:13 Print reply
Posts: 238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hey Julius,

Raar dat het tandwiel niet paste , heb ik nog geen problemen mee gehad.

dat is wel kut als dat hende'tje van de koppeling kapot is, heb ik nu ook.
2 immi setjes geprobeert, maar die waren allebei na 1x knijpen al krom .

wel beter dat hij het nu wel doet.



Ja zeker kut.
Heb gelijk een nieuwe koplampen huis gekocht. van de mt, een zwarte.
en een automatic ketting spanner.
worm setje ervoor.
Ach zijn die dingen zo slecht dan?
 
Yamaha dt 50 mx For the win!
kenny77 1-11-2009 22:17 Print reply

Posts: 29286
ik vind van wel.
zijn ook een heel stuk dunner als de originele.
Maarja ik heb wel een 5plaats en am6 malossi veren, gaat misschien iets zwaarder als een normale koppeling(maar gaat niet echt zwaar voor mijn gevoel)
Me vader gaat er nu een voor me maken, die gaat het wel houden.

Wel handig als je leertouwer daar in de buurt hebt, om zo alles nieuw te kopen.
 
Yamahadtmx50 1-11-2009 22:29 Print reply
Posts: 238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik vind van wel.
zijn ook een heel stuk dunner als de originele.
Maarja ik heb wel een 5plaats en am6 malossi veren, gaat misschien iets zwaarder als een normale koppeling(maar gaat niet echt zwaar voor mijn gevoel)
Me vader gaat er nu een voor me maken, die gaat het wel houden.

Wel handig als je leertouwer daar in de buurt hebt, om zo alles nieuw te kopen.


Oke.
ja ik heb de gewone veren en 3 plaats:P
zeker handig met leertouwer ik spring achterop bij me vader op de motor. en dan gaan we er ff heen.
die vindt het heel leuk:P dat ik ook een brommer heb:P
die zit er nog liever aan te knutselen als ik:P
Meschien wilt ie nog een kreidler erbij.
 
Yamaha dt 50 mx For the win!
kenny77 1-11-2009 22:37 Print reply

Posts: 29286
Mooi toch
altijd leuk, als er nog iemand thuis er entousiast mee bezig zijn.
 
Niek de Wildt 2-11-2009 19:08 Print reply
Posts: 7168
kenny77 2-11-2009 19:10 Print reply

Posts: 29286
al sla je me dood.

dat blokje hoort er niet onder, gewoon gevonden met google en 2 stroke engine
 
Joel_koningslust 2-11-2009 19:14 Print reply

Posts: 14514
rotax blok dat voor bimota gebouwd is

als ik me niet vergis een 2cilinder tweetakt 500cc met injectie
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 2-11-2009 19:18 Print reply

Posts: 29286
en hier is de onderstaande foto:

fficial%26sa%3DN%26start%3D108%26um%3D1&ei=RCLvSr3wIY_y-QbO5tDyCw" target="_blank" class="c_l">lukt hij nu wel?

Edit: nog een beetje vaag , maargoed hij doet het.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-11-2009 om 19:20 uur.
 
Joel_koningslust 2-11-2009 19:19 Print reply

Posts: 14514
ik heb nog ergens een tabblad over die fiets liggen waar het blok bij hoort als ik me niet vergis.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 2-11-2009 19:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb nog ergens een tabblad over die fiets liggen waar het blok bij hoort als ik me niet vergis.


via de afbeelding kom ik op deze uit:




 
Joel_koningslust 2-11-2009 19:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


via de afbeelding kom ik op deze uit:

afbeelding





juustem... dat is m

zit leuke techniek in. enkel was het niet echt betrouwbaar en wassie veels te duur
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Kurzel 2-11-2009 19:32 Print reply

Posts: 2369
Kenny!!!!!

26 november examen voertuigbeheersing!!


 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 48 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved