Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:50 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:54 |
 Posts: 29286 |
Dat is best lang.
snel versleten dan.
ik had toenet van mijn cr80 opgemeten 4mm
En toch trok hij nog in de 1 ste en 2 de versnelling het voorwiel omhoog.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:55 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:57 |
 Posts: 29286 |
4mm.  (zuigerveer dan
Mhh dat is best wel kut als die al zoveel speling had.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 15:58 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:58 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:59 |
 Posts: 29286 |
kost inderdaad een stuk minder als een nieuwe zuiger.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
27-10-2009 16:05 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
4 mm of 0.4 ?

nja, die zuigerveren hebben nooit echt helemaal geklopt bij mij, toen ik de zuiger nieuw monteerde was de speling al meer dan 1 mm, maarja
Er zijn verschillende manieren van sluiten van de zuigerveren hè
btw, ik had nog een aantal vragen gesteld die je nog niet had beantwoord (in mijn vorige lange post)
|
|
|
|
kenny77 |
27-10-2009 16:08 |
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 16:11 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Er zijn verschillende manieren van sluiten van de zuigerveren hè
btw, ik had nog een aantal vragen gesteld die je nog niet had beantwoord (in mijn vorige lange post)
dan ga ik straks even opnieuw kijken.
Nja, ik weet het, dacht eerst ook dat het gewoon het soort systeem was, maar dat is het dus niet.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
bierbundelhonda |
27-10-2009 22:26 |
 Posts: 3396 |
ey kenny
me uitlaat is toch een hm169 het staat er toch op
heb er overheen gekeken xD
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
kenny77 |
27-10-2009 22:28 |
|
bierbundelhonda |
27-10-2009 22:29 |
|
kenny77 |
27-10-2009 22:31 |
 Posts: 29286 |
geen idee.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
27-10-2009 22:52 |
 Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
geen idee. 
ik vind het namelijk zonde om de voorbocht om telassen net als bij je pa,ken ik beter de uitlaat aan jou verkopen. maar ik weet het nog niet zkr enz
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
kenny77 |
27-10-2009 22:57 |
 Posts: 29286 |
is inderdaad zonde.
Maar echt nodig heb ik die uitlaat niet , alleen om op me kamer op te hangen.
ik had zowieso een opmaat laten maken.
Vooral omdat deze uitlaat voor de cross is en jij er het circuit mee opgaat.
cilinder en cilinderkop nog aanpassen, dan kom je wel goed boven de 20pk uit.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
27-10-2009 23:06 |
|
kenny77 |
27-10-2009 23:09 |
 Posts: 29286 |
100 haalde me vader al op de 150m.
zelf de conussen maken en dan alles laten lassen?
ik weet niet hoe duur zo'n yasuni is?
|
|
|
|
Royal Club |
27-10-2009 23:09 |
 Posts: 60390 |
nieuw tegen de 300
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
27-10-2009 23:10 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nieuw tegen de 300
daar kan je wel een leuke opmaat voor laten maken.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
27-10-2009 23:23 |
 Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
daar kan je wel een leuke opmaat voor laten maken.
ken hem gebruikt krijgen voor rond de 130/150 ,het hoeft allemaal niet 100% high Tech tezijn zolang het maar leuk rijdt :P kijk als ik ging sprinten dan had ik wel een opmaatje laten maken :P
er rijden genoeg oldtimer racers op de 50 cc klasse met een homoet pijpje :P waar alleen de bocht omgelast is :P
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Joel_koningslust |
27-10-2009 23:27 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
ken hem gebruikt krijgen voor rond de 130/150 ,het hoeft allemaal niet 100% high Tech tezijn zolang het maar leuk rijdt :P kijk als ik ging sprinten dan had ik wel een opmaatje laten maken :P
er rijden genoeg oldtimer racers op de 50 cc klasse met een homoet pijpje :P waar alleen de bocht omgelast is :P
voor 150 heb je ook een opmaat
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
bierbundelhonda |
27-10-2009 23:30 |
 Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
voor 150 heb je ook een opmaat
is een opmaat zo temaken dat als je een keer overmaat moet met je cilinder dat je er dan nog wat aan hebt ? of krijg je dan een gelijke uitlaat als een pro-race/R3 ?
ik wil gewoon een uitlaat hebben die op alles goed werkt :P het hoeft voor mij echt niet speciaal of precies .
ik mag toch maar op 2 Circuits rijden. das Rockanje en Nieuwerkerk aan den ijsel.
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Joel_koningslust |
27-10-2009 23:35 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
is een opmaat zo temaken dat als je een keer overmaat moet met je cilinder dat je er dan nog wat aan hebt ? of krijg je dan een gelijke uitlaat als een pro-race/R3 ?
ik wil gewoon een uitlaat hebben die op alles goed werkt :P het hoeft voor mij echt niet speciaal of precies .
ik mag toch maar op 2 Circuits rijden. das Rockanje en Nieuwerkerk aan den ijsel.
als je de cilinder 1x overmaats boort dan verandert dr echt mega weinig aan die opmaat hoor
en een r3 zal nooit super lopen, die opmaat op het begin iig wel
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
bierbundelhonda |
27-10-2009 23:36 |
 Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
als je de cilinder 1x overmaats boort dan verandert dr echt mega weinig aan die opmaat hoor
en een r3 zal nooit super lopen, die opmaat op het begin iig wel
volgens niek zou een r3 prima zijn op een cr80 cilinder
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Niek de Wildt |
27-10-2009 23:58 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
volgens niek zou een r3 prima zijn op een cr80 cilinder
-max diameter van een hoogtoerige 70cc is vrijwel gelijk aan die van een meer cross 80cc machine (denk aan 9,7cm)
-en bij een uitlaattiming van circa 190 zal de powerband netjes ergens tussen 10 en 13k liggen.
-verbeterpunten:
Voorbochtdia (groter) is niet echt te bewerkstelligen
Voorbochtlengte (langer)
Belly (experimenteren)
opmaat is beter, maar van de fabriekspijpen komt hij redelijk goed overeen met jouw doel (als ik dat goed had begrepen als: mag minder geschikt voor cross zijn, een goed vermogen is de bedoeling)
|
|
|
|