kenny77 |
27-10-2009 9:54 |
 Posts: 29286 |
Oja dat had je ook gezegd.
Is wel moeilijk ofniet
tenminste ik wilde het bij mijn nieuwe yamaha cilinder doen, maar ik ben een beetje bang dat ik het verpruts.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 9:56 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 9:57 |
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 10:07 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 10:07 |
 Posts: 29286 |
is goed , thnx al vast .
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 10:15 |
|
kenny77 |
27-10-2009 10:26 |
 Posts: 29286 |
daarom heb jij er een hele verzameling van.
btw waar ik dadelijk zuigers voor moet bestellen/halen.
en dan moet ik ook nog een voor de dt175 hebben.
maar dat zit er verlopig nog niet in.
Moet ook nog lagers en keeringen halen voor de cr80.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 10:26 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 10:47 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 10:55 |
 Posts: 29286 |
Bedankt Olaf!
Jij schrijft wel mooi de gegevens erbij.
Die komt bij mijn poortmap boekje.
Moeten we eigenlijk nog eens de parmakit hebben, hebben we geloof ik alle mt8 cilinder gehad?
bij mij is het internet ook zo langzaam als ik weet niet wat.
En achja nadat de cr 3jaar geduldig heeft gewacht wordt hij eindelijk ook eens verwend.
Ben er ook achter gekomen dat mijn cr80 blokje waarschijnlijk nog nooit in zijn 29 jarig bestaan is gereviseerd.
Want toen we de cr kregen zat er nog de originele honda zuiger met de originele boring in.
En me vader heeft het onderblokje ook nooit open gehad (alleen koppelingkant), plus dat alle blok onderdelen nog in enge goed staat zijn (krukas is ook als nieuw).
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 10:59 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 11:04 |
 Posts: 29286 |
geen idee, krukas past in een mt5 blok, geloof dat dat allemaal het zelfde is van cr en mt5.
maar er zit nu ook wel dikke speling op de lagers (waarschijnlijk door het zware mb8 vliegwiel, wat er in het begin erop heeft gezeten) , ik hoop niet dat het de passingen zijn in het blok, dat zou ik minder grappig vinden.
Maarja echt crossen zal ik er toch niet meer mee doen, betwijfel of ik hem nog ga starten, ivm met ooit binnen in de kamer te komen staan.
Al kan ik dat waarschijnlijk toch niet, om hem niet te starten
Edit: maar geloof ook niet dat mijn cr veel gebruikt is , hij had al heel lang stil gestaan.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 11:05 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 11:07 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 14:06 |
|
Niek de Wildt |
27-10-2009 14:32 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
als ik iets bedenk, dan kan ik het toch maar níét laten!
afbeelding
Wel nog ff wat beter maken eh , groter oppervlak e.d. 
zo zijn ze maar zielig
Mijn complimenten, ze zijn netjes op gelijke afstand en hoogte van de hoofdpoort af gemaakt.
misschien hadden ze er ietjes verder vanaf gemogen aangezien je ze ook nog netjes moet maken
Is het goed gelukt om ze op dezelfde "diepte" in de uitlaat schacht uit te laten komen?
Ik merkte altijd dat mijn boor bij het rechter gat netjes op zijn plek bleef, en bij het linker gat wat meer naar voren weg wou lopen (komt natuurlijk door de draairichting van de boor)
eigenlijk zou je een linksom draaiende boor moeten gebruiken, weet niet of dat er is 
Is net zo bij dremelen, als dat je altijd rekening moet houden dat je dremeltje een beetje wegloopt en het dus altijd een gevecht is om het symetrisch te maken, terwijl dat makkelijker zou zijn als je de dremel gewoon de andere kant op kan laten draaien bij de andere kant van de poort
Fototje vanaf de uitlaat gezien?
Als enigste opmerking, de vorm van de hoofdpoort is een beetje vierkant, uit mijn hoofd is de poortbreedte niet denderend breed qua percentage boring (zal rond de 65 liggen?) dus echt kritisch is het niet maar voor het fijne gevoel kan je in het midden nog wel wat aan doen zonder dat het bovenin dichter op de fluiters komt.
Wat schuine hoekjes (beveltjes) in het midden van de poort scheeld al een hoop.
tip: bij het "afhoeken" van de fluitertjes, kun je een bolkop freesje gebruiken die net wat groter is dan de fluiters, ipv een rechte frees.
Heb ik laatst bij Nick zijn Std Derbi 50cc cilinder gedaan (bij relatief kleine fluiters) en dat beviel me wel goed, hij loopt er niet uit en je kunt makkelijk de zijkanten ook een hoekje geven, je legt hem er gewoon in (hoek maakt ook neit uit want het kopje is rond) en beweegt hem 3x heen en weer
Al weet in niet of je wel een freesje voor in de dremel hebt met een groot genoeg kopje (bij een te klein kopje valt hij er natuurlijk te ver in en is de hoek van de bevels geen 10graden vanaf wand maar eerder 10graden vanaf de uitlaatpoort gezien :p
Het kopfreesje van "dremel" is namelijk niet zo groot
btw, nicasil wand?
problemen mee gehad met afbrokkelen?
eerst met een kleiner boortje door de wand gegaan voordat je groter boorde?
(had daar ooit een keer ruzie met een airsal mee gehad)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-10-2009 om 14:35 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 14:38 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Mijn complimenten, ze zijn netjes op gelijke afstand en hoogte van de hoofdpoort af gemaakt.
misschien hadden ze er ietjes verder vanaf gemogen aangezien je ze ook nog netjes moet maken
Is het goed gelukt om ze op dezelfde "diepte" in de uitlaat schacht uit te laten komen?
Ik merkte altijd dat mijn boor bij het rechter gat netjes op zijn plek bleef, en bij het linker gat wat meer naar voren weg wou lopen (komt natuurlijk door de draairichting van de boor)
eigenlijk zou je een linksom draaiende boor moeten gebruiken, weet niet of dat er is 
Is net zo bij dremelen, als dat je altijd rekening moet houden dat je dremeltje een beetje wegloopt en het dus altijd een gevecht is om het symetrisch te maken, terwijl dat makkelijker zou zijn als je de dremel gewoon de andere kant op kan laten draaien bij de andere kant van de poort
Fototje vanaf de uitlaat gezien?
Als enigste opmerking, de vorm van de hoofdpoort is een beetje vierkant, uit mijn hoofd is de poortbreedte niet denderend breed qua percentage boring (zal rond de 65 liggen?) dus echt kritisch is het niet maar voor het fijne gevoel kan je in het midden nog wel wat aan doen zonder dat het bovenin dichter op de fluiters komt.
Wat schuine hoekjes (beveltjes) in het midden van de poort scheeld al een hoop.
tip: bij het "afhoeken" van de fluitertjes, kun je een bolkop freesje gebruiken die net wat groter is dan de fluiters, ipv een rechte frees.
Heb ik laatst bij Nick zijn Std Derbi 50cc cilinder gedaan (bij relatief kleine fluiters) en dat beviel me wel goed, hij loopt er niet uit en je kunt makkelijk de zijkanten ook een hoekje geven, je legt hem er gewoon in (hoek maakt ook neit uit want het kopje is rond) en beweegt hem 3x heen en weer
Al weet in niet of je wel een freesje voor in de dremel hebt met een groot genoeg kopje (bij een te klein kopje valt hij er natuurlijk te ver in en is de hoek van de bevels geen 10graden vanaf wand maar eerder 10graden vanaf de uitlaatpoort gezien :p
Het kopfreesje van "dremel" is namelijk niet zo groot
btw, nicasil wand?
problemen mee gehad met afbrokkelen?
eerst met een kleiner boortje door de wand gegaan voordat je groter boorde?
(had daar ooit een keer ruzie met een airsal mee gehad) 
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-10-2009 om 14:35 uur.
nja de positie was idd wat moeilijker om te bepalen, al helemaal omdat bij MT8 cilinders de uitlaatschacht schuin uit de cilinder komt.
de poort staat op 63-64 procent v/d boring en heeft daarmee al probleemloos ongeveer 1OOO km gedraait.
De fluiters worden nog flink aangepakt , maar dat gebeurt met de dremel 
Ik zal wel een foto plaatsen als de boel klaar is
want is gietijzer, eerst met 3 mm geboord om te kijken of de positie goed was, daarna met 4 mm nog een keer er doorheen en de positie licht gewijzigd
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 27-10-2009 om 14:39 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:24 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:28 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:31 |
 Posts: 29286 |
Dan idee had ik ook , we hebben een kleine bankschroef die op de plaat van de kolomboor monteren, die plaat in de juist hoek instellen.
Is wat nauwkeuriger dan met de hand.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:33 |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:33 |
 Posts: 29286 |
Dat kan ook natuurlijk.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:39 |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:41 |
 Posts: 29286 |
Inderdaad.
Ik ben altijd als de dood dat ik uitschiet in de wand.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:44 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:46 |
 Posts: 29286 |
Dat is handig.
Krijg je waarschijnlijk nog meer vermogen.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-10-2009 15:47 |
|
kenny77 |
27-10-2009 15:49 |
 Posts: 29286 |
Door de fluiters natuurlijk.
Edit: helemaal dicht , of alleen vakantie?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2009 om 15:49 uur.
|
|
|
|