Nope, daarom beter erna laten honen als je dan uitschiet wordt het weer netjes.
Als je nu zo'n grote zuiger weer erin ging zetten kon je pas erna bewerken ivm poort verandering.
Oohja, op die manier.
Die grote zuigers klinken allemaal wel leuk, maar ik heb er niet lang van kunnen genieten. Het geeft wel wat meer koppel, maar voor de rest kan ik niet echt zeggen dat je er winst mee maakt...
+ dat die zuiger mij ca 110,- euro heeft gekost en dan nog eens 70,- euro voor het bewerken van de zuiger en cilinder.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Oohja, op die manier.
Die grote zuigers klinken allemaal wel leuk, maar ik heb er niet lang van kunnen genieten. Het geeft wel wat meer koppel, maar voor de rest kan ik niet echt zeggen dat je er winst mee maakt...
+ dat die zuiger mij ca 110,- euro heeft gekost en dan nog eens 70,- euro voor het bewerken van de zuiger en cilinder.
Originele zuigers kosten wel ff wat minder...
Ja dat is.
Bij mij zat er gewoon een immi zuiger van 2 tientjes in, ging ook prima.
Weet alleen niet hoeveel km die het heeft uitgehouden in totaal.
Kennyman! heb je volgende week of de week erna tijd en zin om die cilinder voor mij te bewerken?
Dan pb je adres en de kosten wat je er voor wilt hebben maar door
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Vind hem zeker goed lopen voor een 125'je
Leuk speelgoed.
Zeker.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Kennyman! heb je volgende week of de week erna tijd en zin om die cilinder voor mij te bewerken?
Dan pb je adres en de kosten wat je er voor wilt hebben maar door
Komende week denk ik niet, ben ik bij mijn oma aan het verven en de xj weer op aan het bouwen.
Week erna denk ik wel, zal ik even na kijken!
prijs is 6.75 voor het verzenden, wat een freesje kost zal ik even kijken. Die verslijten namelijk best snel in het gietijzer, anders moet ik er geld aan uit geven. Als de spoelpoorten niet gedaan hoeven te worden is het alleen de verzendkosten.
Voor de rest is het gratis.
Komende week denk ik niet, ben ik bij mijn oma aan het verven en de xj weer op aan het bouwen.
Week erna denk ik wel, zal ik even na kijken!
prijs is 6.75 voor het verzenden, wat een freesje kost zal ik even kijken. Die verslijten namelijk best snel in het gietijzer, anders moet ik er geld aan uit geven. Als de spoelpoorten niet gedaan hoeven te worden is het alleen de verzendkosten.
Voor de rest is het gratis.
Oke, dan zal ik vandaag of morgen even rekenen hoe de inlaat getimed is. Zal ik het laten weten of die dus nog bewerkt moeten worden
Tegen die tijd, heb je dan liever dat ik het geld overmaak of contant bij in de doos doe?
Volgens mijn tekening heeft de ns1 cilinder origineel een spoelpoort timing van 130 graden. Ik ben dan uit gegaan van een drijfstang van 90mm. Ik weet niet of die lengte klopt maar staat me ergens van bij. Als ik 2 keer de slag pak zit ik op een drijfstang lengte van 82.8mm en dan zal de spoelpoort timing ook zienbarend lager liggen.
Kan die lengte kloppen?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Die brandweer auto is tof.
ja, worden wel meer van dat soort dingen aangeboden. Me pa zei het toevallig, die houd dat in de gaten omdat ze toen der tijd ook de spullen van het bedrijf waar die eerst werkte (Van Heeswijk, Klaaswaal) wat over de kop was gegaan vijlde.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Volgens mijn tekening heeft de ns1 cilinder origineel een spoelpoort timing van 130 graden. Ik ben dan uit gegaan van een drijfstang van 90mm. Ik weet niet of die lengte klopt maar staat me ergens van bij. Als ik 2 keer de slag pak zit ik op een drijfstang lengte van 82.8mm en dan zal de spoelpoort timing ook zienbarend lager liggen.
Kan die lengte kloppen?
Wat is de hoogte van de poort en wat is je deck height?
Want er zijn geloof ik 2 verschillende ns1 cilinders.
1 heeft wel 130 graden, die van mij had het niet, die stond lager.
Kan ook zijn dat dit dan een crm75 cilinder is, maar wat weet ik zo niet.
Maar wel handig dat die al op 130 graden staat scheelt een hoop uurtjes bewerken voor mij. :P
Je kan de cilinder trouwens ook al deze week op sturen, ik zal wel even mijn adres inboxen.
Mooi spul ja!
Rammelt inderdaad goed! :P
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
ja, worden wel meer van dat soort dingen aangeboden. Me pa zei het toevallig, die houd dat in de gaten omdat ze toen der tijd ook de spullen van het bedrijf waar die eerst werkte (Van Heeswijk, Klaaswaal) wat over de kop was gegaan vijlde.
Aha vandaar.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-6-2013 om 20:13 uur.
Hoogte van de spoelpoort tot aan bdp. is 33,4mm. Deckheight is toch van bovenkant zuiger in bdp tot aan toprand cilinder?
Dat is namelijk 0mm met de originele zuiger.
Aha, mooi dat kan. Maar ik wou zelf nog het inlaat stuk ff verbreden, die moet aan weerskanten 1mm breder voor het cr80 membraam. Kan ik dat gewoon met een geschikte vijl doen of weet je daar zo iets makkelijker voor?
Of jij moet dat graag willen doen, is ook prima. Dan geef de kosten maar door...