Aha, maar waarom zouden dan die cilinders veranderen. Zou qua vermogen niet veel moeten schelen denk ik. Misschien dat er meer plek is voor grotere carbs
zo rond de 2000 euro ben je wel kwijt. (dan heb je het wel volledig goed)
Maar dan zet je het ook nog zelf in elkaar.
En het rijwiel gedeelte nog opknappen, missende onderdelen, enzo.
Duur genoeg helaas. :(
Toen ik 16 was kon ik een rd500 kopen voor 1000 euro (ook opknapper, maar wel met een goed blok), geld had ik toen maar ik mocht er geen...
En onder tussen zijn de prijzen 3~4 x zo duur geworden. :(
Zekers leuks, maar moet je ook maar geld voor hebben. :P
Wist niet dan een blok revisie bij die dingen zo prijzig waren...
Wel jammer dat je er toen geen mocht kopen, maar van de andere kant ook wel te begrijpen. Wat moet een snotneus van 16 met zo'n "monster" :P
Ooh, Neem wel aan dat je een nsr125/250/rd350 mag hebben of heb je een 2-takt motor ban? :P
Je hebt in ieder geval nog wel een hele dikke nsr moet ik zeggen.
Ik ben voor die van mij een ander blokje aan het opbouwen met de originele 74cc cilinder maar wel met bewerkte uitlaat poort en inlaat veranderen voor cr80 membraam en 26mm carb. Hpi komt er dan ook op.
Huidig blokje loopt helaas niet meer zo fijn... :'(
Geloof dat 1 van de krukaslagers naar de klere is want ding rammelt als een gek. Ben tijdje terug ook zonder olie komen te staan. Het lampje was niet gaan branden en ik was ook helemaal vergeten om te controleren hoeveel er nog zat. Toen zei die plof en ging die uit, zuiger plakte wel een beetje in de cilinder.... Zitten nu ook wat sporen op en oneffenheden bij de uitlaat kant.
Daarna ook nog stukje mee naar huis gereden omdat het al laat was....
Maarja, altijd handig als je nog wat onderdelen bij huis hebt
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Ooh, Neem wel aan dat je een nsr125/250/rd350 mag hebben of heb je een 2-takt motor ban? :P
Je hebt in ieder geval nog wel een hele dikke nsr moet ik zeggen.
Ik ben voor die van mij een ander blokje aan het opbouwen met de originele 74cc cilinder maar wel met bewerkte uitlaat poort en inlaat veranderen voor cr80 membraam en 26mm carb. Hpi komt er dan ook op.
Huidig blokje loopt helaas niet meer zo fijn... :'(
Geloof dat 1 van de krukaslagers naar de klere is want ding rammelt als een gek. Ben tijdje terug ook zonder olie komen te staan. Het lampje was niet gaan branden en ik was ook helemaal vergeten om te controleren hoeveel er nog zat. Toen zei die plof en ging die uit, zuiger plakte wel een beetje in de cilinder.... Zitten nu ook wat sporen op en oneffenheden bij de uitlaat kant.
Daarna ook nog stukje mee naar huis gereden omdat het al laat was....
Maarja, altijd handig als je nog wat onderdelen bij huis hebt
Balen dat het blokje kapot is gelopen. :(
Maar de nieuwe setup moet ook goed gaan lopen, zeker met een mooie uitlaat.
Ongeveer de zelfde setup als mijn straat blokje, liep fijn heb ik veel plezier van gehad.
rd350 mag ik uiteraard wel, maar de 500 heeft hij vroeger te vaak in de kreukels zien liggen dus dat vind hij geen succes.
Ik ga dan de uitlaathoogte naar 22mm vijlen. Zelfde als wat ik bij deze cilinder heb gedaan. Maar ik zit met de vraag, Wat als ik de poort zo breed maak dat die ver de spoelers heen gaat. Kan dat kwaad? op honda80cc werd mij dat afgeraden, maarja dat was voor de 54mm cilinder...
Edit: Ik zal vermoedelijk met de gilardoni uitlaat gaan rijden. Heeft het tot nu het beste gedaan voor mij. Maar weet niet of die slechter gaat reageren als ik de uitlaat timing ga veranderen..
Nee zo zit het bij mij ook, het is alleen dat je het goed moet doen wilt het ook effect hebben.
Gezien er daar weinig materiaal zit, is het nogal "spannend" om zo ver mogelijk uit te frezen daar. :P
Ik zie nog meer mooie spulletjes.
Maar zal waarschijnlijk toch hoog genoeg oplopen allemaal.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-5-2013 om 18:02 uur.
Maar de nieuwe setup moet ook goed gaan lopen, zeker met een mooie uitlaat.
Ongeveer de zelfde setup als mijn straat blokje, liep fijn heb ik veel plezier van gehad.
rd350 mag ik uiteraard wel, maar de 500 heeft hij vroeger te vaak in de kreukels zien liggen dus dat vind hij geen succes.
[...]
Bedankt!
Ik ga zeker een paar spullen in de gaten houden.
Een pokkeneind rijden, maar als de prijzen goed blijven zeker de moeite waard.
is zeker de moeite waard om in de gaten te houden.
Gaat de inlaat eerder open, zou wel wat moeten uitmaken maar in hoeverre je het merkt is natuurlijk de vraag.
Als je trouwens hulp nodig hebt met de cilinder moet je het maar zeggen, stuur je hem maar naar mij op.
Kost je dan alleen de verzendkosten en als je de spoelpoorten gedaan wilt hebben 1 freesje. De rest is gratis.
(ik heb nu zo'n haaks freesje)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-5-2013 om 18:17 uur.
Oke, moet ik maar even kijken of ik er zelf niet helemaal uit kom. Zou eventueel wel kunnen ja.
Heb zelf alleen een paar vijlen tot mijn beschikking, anders moet ik hem op school of op het werk in de frees zetten....
Maar qua bewerken van de spoelpoorten, lijkt me dat de timing niet veranderd hoef te worden ofwel? Van timingen heb ik nog niet zo mega verstand, kan ze wel berekenen e.d. maar welke waarde's goed zijn en het meeste vermogen geven zou ik zo niet weten.
denk dat ik dan bij de zuiger een halve maan in de inlaat maak. Gewoon met de vijl, als ik hem in een freesbank inspan lijkt me dat die niet meer 100% rond is...
Van het weekend zou het weer, weer wat beter worden. Dan ff kijken of ik een rustig stukje weg kan vinden hier dat ik de ns1 even op film kan zetten hoe die nu rijd en rammelt :P
Oke, de uitlaat kan ik wel naar die timing krijgen, maar de inlaten niet. Zal eens rekenen wat ze nu zijn en of het aangepast moet worden.
Als dat aangepast moet worden zal ik hem naar jou opsturen, kun je er dan meteen aux poorten in maken? Uiteraard wel tegen vergoeding.
Ben momenteel nog beetje druk. maar denk volgende week wel de vijl in de cilinder te zetten. Cilinder moet ik nog even laten honen en ook nog zuiger bestellen...