Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van kenny77

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
11550
Loginnaam kenny77
Volledige naam kenny
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  23 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT175 Ja Ja
Bromfiets Yamaha RD50 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Honda CR80 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Motor Honda CB400F Ja Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Italjet SuperSport Ja Ja
Motor Aprilia RX Ja Ja
Bromfiets Suzuki RM80 Nee Ja
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja
Bromfiets Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Ja

  kenny77 heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NSR90 twin 20-7-2010 23:50 0%
DT->cr50sm 31-12-2010 15:39 0%
YZ465 enduro 18-1-2011 18:34 0%


Pagina 378 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 377, 378, 379 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 22-5-2013 22:04 Print reply

Posts: 2160
Aha, maar waarom zouden dan die cilinders veranderen. Zou qua vermogen niet veel moeten schelen denk ik. Misschien dat er meer plek is voor grotere carbs
 
"Risico is extra leven"
kenny77 22-5-2013 22:08 Print reply

Posts: 29286
Omdat origineel er verschil in de inlaten zit.

2 achterste cilinders hebben de inlaat op de cilinders zitten, 2 voorste hebben carter inlaat.

Misschien vonden ze dat niks en nu kunnen ze alle 4 de cilinders het zelfde maken.

Tenminste dat denk ik dan.




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-5-2013 om 22:09 uur.
 
NS1-Whisperer 22-5-2013 22:12 Print reply

Posts: 2160
Aha, dat zal dan wel ja. Lijken me geen origineel getimede cilinders meer :P
Als je die filmpjes ziet tenminste...
 
"Risico is extra leven"
kenny77 22-5-2013 22:13 Print reply

Posts: 29286
Aha hier is een topic van de rd:
http://www.rzrd500.c...c.php?f=3&t=6369


edit: nee zijn het ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-5-2013 om 22:13 uur.
 
Brommers en meer 23-5-2013 11:40 Print reply

Posts: 1966
en hier een rijdend filmpje:


 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Henk-88 25-5-2013 10:46 Print reply

Posts: 26703
Vergeet alle onzin!


TSX is de SHIT!!



 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
NS1-Whisperer 29-5-2013 16:57 Print reply

Posts: 2160
Niks voor jou?

http://www.marktplaa...&previousPage=lr


Dat die vast zit lijkt me voor jou geen probleem. Beetje fluisteren en strelen dat blokje en hij komt vanzelf weer los
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-5-2013 17:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Vergeet alle onzin!


TSX is de SHIT!!




Bah!










:P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Niks voor jou?

http://www.marktplaa...&previousPage=lr


Dat die vast zit lijkt me voor jou geen probleem. Beetje fluisteren en strelen dat blokje en hij komt vanzelf weer los


Blok revisie is duur.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-5-2013 om 17:05 uur.
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 17:12 Print reply

Posts: 2160
Aha, zal best wel ja voor zo'n apparaat...

Hier niks leuks tussen staan?:
http://www.rh-motoren.nl/2-occassion.html
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-5-2013 17:19 Print reply

Posts: 29286
zo rond de 2000 euro ben je wel kwijt. (dan heb je het wel volledig goed)
Maar dan zet je het ook nog zelf in elkaar.

En het rijwiel gedeelte nog opknappen, missende onderdelen, enzo.
Duur genoeg helaas. :(

Toen ik 16 was kon ik een rd500 kopen voor 1000 euro (ook opknapper, maar wel met een goed blok), geld had ik toen maar ik mocht er geen...
En onder tussen zijn de prijzen 3~4 x zo duur geworden. :(


Zekers leuks, maar moet je ook maar geld voor hebben. :P
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 17:27 Print reply

Posts: 2160
Staat wel wat leuk spul tussen ja

Wist niet dan een blok revisie bij die dingen zo prijzig waren...
Wel jammer dat je er toen geen mocht kopen, maar van de andere kant ook wel te begrijpen. Wat moet een snotneus van 16 met zo'n "monster" :P
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-5-2013 17:29 Print reply

Posts: 29286
Ik mag er nog steeds geen. :P
Maar nu heb ik het geld er ook gewoon niet voor. :(
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 17:39 Print reply

Posts: 2160
Ooh, Neem wel aan dat je een nsr125/250/rd350 mag hebben of heb je een 2-takt motor ban? :P

Je hebt in ieder geval nog wel een hele dikke nsr moet ik zeggen.
Ik ben voor die van mij een ander blokje aan het opbouwen met de originele 74cc cilinder maar wel met bewerkte uitlaat poort en inlaat veranderen voor cr80 membraam en 26mm carb. Hpi komt er dan ook op.

Huidig blokje loopt helaas niet meer zo fijn... :'(
Geloof dat 1 van de krukaslagers naar de klere is want ding rammelt als een gek. Ben tijdje terug ook zonder olie komen te staan. Het lampje was niet gaan branden en ik was ook helemaal vergeten om te controleren hoeveel er nog zat. Toen zei die plof en ging die uit, zuiger plakte wel een beetje in de cilinder.... Zitten nu ook wat sporen op en oneffenheden bij de uitlaat kant.
Daarna ook nog stukje mee naar huis gereden omdat het al laat was....

Maarja, altijd handig als je nog wat onderdelen bij huis hebt
 
"Risico is extra leven"
lytseleen 29-5-2013 17:44 Print reply

Posts: 1025
https://www.onlineve.../nl/#!/veilingen/645 staat wel interessant spul tussen
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
kenny77 29-5-2013 17:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Ooh, Neem wel aan dat je een nsr125/250/rd350 mag hebben of heb je een 2-takt motor ban? :P

Je hebt in ieder geval nog wel een hele dikke nsr moet ik zeggen.
Ik ben voor die van mij een ander blokje aan het opbouwen met de originele 74cc cilinder maar wel met bewerkte uitlaat poort en inlaat veranderen voor cr80 membraam en 26mm carb. Hpi komt er dan ook op.

Huidig blokje loopt helaas niet meer zo fijn... :'(
Geloof dat 1 van de krukaslagers naar de klere is want ding rammelt als een gek. Ben tijdje terug ook zonder olie komen te staan. Het lampje was niet gaan branden en ik was ook helemaal vergeten om te controleren hoeveel er nog zat. Toen zei die plof en ging die uit, zuiger plakte wel een beetje in de cilinder.... Zitten nu ook wat sporen op en oneffenheden bij de uitlaat kant.
Daarna ook nog stukje mee naar huis gereden omdat het al laat was....

Maarja, altijd handig als je nog wat onderdelen bij huis hebt


Balen dat het blokje kapot is gelopen. :(

Maar de nieuwe setup moet ook goed gaan lopen, zeker met een mooie uitlaat.
Ongeveer de zelfde setup als mijn straat blokje, liep fijn heb ik veel plezier van gehad.

rd350 mag ik uiteraard wel, maar de 500 heeft hij vroeger te vaak in de kreukels zien liggen dus dat vind hij geen succes.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
https://www.onlineve.../nl/#!/veilingen/645 staat wel interessant spul tussen


Bedankt!
Ik ga zeker een paar spullen in de gaten houden.
Een pokkeneind rijden, maar als de prijzen goed blijven zeker de moeite waard.
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 17:59 Print reply

Posts: 2160
Aha, ja dat is wel te begrijpen.

Ik ga dan de uitlaathoogte naar 22mm vijlen. Zelfde als wat ik bij deze cilinder heb gedaan. Maar ik zit met de vraag, Wat als ik de poort zo breed maak dat die ver de spoelers heen gaat. Kan dat kwaad? op honda80cc werd mij dat afgeraden, maarja dat was voor de 54mm cilinder...

Edit: Ik zal vermoedelijk met de gilardoni uitlaat gaan rijden. Heeft het tot nu het beste gedaan voor mij. Maar weet niet of die slechter gaat reageren als ik de uitlaat timing ga veranderen..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
https://www.onlineve.../nl/#!/veilingen/645 staat wel interessant spul tussen


Staat een mooie suzuki 500

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 29-5-2013 om 18:01 uur.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-5-2013 18:02 Print reply

Posts: 29286
Nee zo zit het bij mij ook, het is alleen dat je het goed moet doen wilt het ook effect hebben.
Gezien er daar weinig materiaal zit, is het nogal "spannend" om zo ver mogelijk uit te frezen daar. :P

Ik zie nog meer mooie spulletjes.
Maar zal waarschijnlijk toch hoog genoeg oplopen allemaal.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-5-2013 om 18:02 uur.
 
lytseleen 29-5-2013 18:04 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Balen dat het blokje kapot is gelopen. :(

Maar de nieuwe setup moet ook goed gaan lopen, zeker met een mooie uitlaat.
Ongeveer de zelfde setup als mijn straat blokje, liep fijn heb ik veel plezier van gehad.

rd350 mag ik uiteraard wel, maar de 500 heeft hij vroeger te vaak in de kreukels zien liggen dus dat vind hij geen succes.

[...]


Bedankt!
Ik ga zeker een paar spullen in de gaten houden.
Een pokkeneind rijden, maar als de prijzen goed blijven zeker de moeite waard.


is zeker de moeite waard om in de gaten te houden.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
NS1-Whisperer 29-5-2013 18:06 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Blabla



Maarja, die van jouw is 80cc? die van mij word gewoon originele 74cc 48mm. Dus zou er in theorie meer vlees moeten zitten om wat mee te doen
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-5-2013 18:10 Print reply

Posts: 29286
1mm aan elke kant is niet zo bijster veel ofwel?
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 18:12 Print reply

Posts: 2160
Alle beetjes helpen.

+ een kleinere zuiger, scheelt paar grammetjes = fijner

Misschien nog een halve maan in de zuiger frezen, zou dat merkbaar verschil leveren?

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 29-5-2013 om 18:13 uur.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-5-2013 18:16 Print reply

Posts: 29286
Gaat de inlaat eerder open, zou wel wat moeten uitmaken maar in hoeverre je het merkt is natuurlijk de vraag.

Als je trouwens hulp nodig hebt met de cilinder moet je het maar zeggen, stuur je hem maar naar mij op.
Kost je dan alleen de verzendkosten en als je de spoelpoorten gedaan wilt hebben 1 freesje. De rest is gratis.
(ik heb nu zo'n haaks freesje)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-5-2013 om 18:17 uur.
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 20:29 Print reply

Posts: 2160
Oke, moet ik maar even kijken of ik er zelf niet helemaal uit kom. Zou eventueel wel kunnen ja.
Heb zelf alleen een paar vijlen tot mijn beschikking, anders moet ik hem op school of op het werk in de frees zetten....

Maar qua bewerken van de spoelpoorten, lijkt me dat de timing niet veranderd hoef te worden ofwel? Van timingen heb ik nog niet zo mega verstand, kan ze wel berekenen e.d. maar welke waarde's goed zijn en het meeste vermogen geven zou ik zo niet weten.

denk dat ik dan bij de zuiger een halve maan in de inlaat maak. Gewoon met de vijl, als ik hem in een freesbank inspan lijkt me dat die niet meer 100% rond is...


Van het weekend zou het weer, weer wat beter worden. Dan ff kijken of ik een rustig stukje weg kan vinden hier dat ik de ns1 even op film kan zetten hoe die nu rijd en rammelt :P
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-5-2013 21:17 Print reply

Posts: 29286
Ik zou rond de 190 / 130 gaan zitten kwa timingen als dat mogelijk is.
 
NS1-Whisperer 29-5-2013 21:29 Print reply

Posts: 2160
Oke, de uitlaat kan ik wel naar die timing krijgen, maar de inlaten niet. Zal eens rekenen wat ze nu zijn en of het aangepast moet worden.

Als dat aangepast moet worden zal ik hem naar jou opsturen, kun je er dan meteen aux poorten in maken? Uiteraard wel tegen vergoeding.


Ben momenteel nog beetje druk. maar denk volgende week wel de vijl in de cilinder te zetten. Cilinder moet ik nog even laten honen en ook nog zuiger bestellen...
 
"Risico is extra leven"

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 378 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 377, 378, 379 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved