BenjaminDG |
11-1-2013 22:36 |
 Posts: 4605 |
Ik denk je al redelijk ver komt met zo'n goedkoop dremel setje dat je vindt in de gamma/hubo.
Lukte ook goed om de poorten van mijn gsx-r 1100 kop aan te passen
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-1-2013 om 22:36 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
NS1-Whisperer |
11-1-2013 22:37 |
 Posts: 2160 |
Hmmmm, freesje heb ik zo niet rondslingeren, vijl wel.
Vijlen it is
Dit vanwege het boren van de ns1 cilinder en verder niet bewerkt. Nu is vermoedelijk de hoogte van de poort ook iets gezakt dus ga ik morgen even de boel lostrekken opmeten en vergelijken met mijn ori cilinder en indien nodig een stukje ophogen.
Hij komt nu ook niet hoog in toeren en loopt maar 80 @ 10.000 toeren. Met dezelfde vertanding ging die eerst 118
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
11-1-2013 22:46 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik denk je al redelijk ver komt met zo'n goedkoop dremel setje dat je vindt in de gamma/hubo.
Lukte ook goed om de poorten van mijn gsx-r 1100 kop aan te passen
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-1-2013 om 22:36 uur.
Die freesje die daarbij zitten zijn niet echt wat.
losse freesje zijn wel oke, maar eigenlijk nog wat klein voor een gietijzer cilinder.
Ik heb voor de kolomboor machine een flexibele as waar ik dan zo'n groot freesje van de boormachine in kan doen, dat is ideaal!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Hmmmm, freesje heb ik zo niet rondslingeren, vijl wel.
Vijlen it is 
Dit vanwege het boren van de ns1 cilinder en verder niet bewerkt. Nu is vermoedelijk de hoogte van de poort ook iets gezakt dus ga ik morgen even de boel lostrekken opmeten en vergelijken met mijn ori cilinder en indien nodig een stukje ophogen.
Hij komt nu ook niet hoog in toeren en loopt maar 80 @ 10.000 toeren. Met dezelfde vertanding ging die eerst 118
De uitlaatpoort kan sowieso een stukje groter. 
De uitlaatschacht fatsoenlijk aanpassen scheelt ook aanzienlijk, was bij mijn nsr duidelijk merkbaar. Maar daar moet je wel voorzichtig mee zijn, als je door de wand heen gaat is het jammer.
Aux-poorten helpen ook wat.
Mijn nsr reed 122 bij 11200 toeren.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
11-1-2013 23:05 |
 Posts: 2160 |
Jij had ook wel een zwaar uitgehakte cilinder en dan met hpi en dubbele carb?
Correct me if i'm wrong
118 reed die met alles ori ns1, alleen een gilardoni uitlaat. Denk dat die met ander tandwiel nog wel iets harder kon, maar dan ben je alle acceleratie kwijt
Misschien van de zomer hpi 04 erop, nu is het te vroeg donker
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 11-1-2013 om 23:05 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
11-1-2013 23:10 |
 Posts: 29286 |
Die op het straatblok viel best mee. 
Was de cilinder van mijn avatar die ik nog iets verder had bewerkt.
wel hpi, met maar een 26mm carbje, opmaatkopje etc.
Die van mij haalde dat ook wel bergop, zwaar vertanden vind ik inderdaad ook niks.
eerst had ik hem nog lichter en ging hij maar krap 110, maar dat was toch wat te licht vertand.
Ja is wel vervelend dat het nu zo vroeg donker is. :(
|
|
|
|
grasmaaier89 |
12-1-2013 14:20 |
 Posts: 14412 |
Jesus, heb je soms een abonnement op elke krant met zoveel nieuws  ?
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
NS1-Whisperer |
12-1-2013 17:04 |
 Posts: 2160 |
Heb de cilinders nu naast elkaar liggen en er zit ca 1mm verschil tussen het bovenste randje van de uitlaat poort. Idem bij de inlaatpoorten.
Origineel meet ik hem op 23mm tot aan het deck en bij de geboorde 24mm.
De breedte is ook wat smaller geworden.
Als ik de inlaatpoorten ook 1mm omhoog zou doen, word het dan geen probleem met de diepte van de poort? Van het openen van de poort tot het onderste randje?
Ben nu de uitlaatpoort weer op breedte aan het vijlen
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
12-1-2013 18:22 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Jesus, heb je soms een abonnement op elke krant met zoveel nieuws ?
Nope, had even niks te doen, dacht stuur eens wat in.
Of het allemaal wat is weet ik niet had gewoon bij google nieuws scooter en brommer in getypt en een paar recente koppen eruit gepikt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Heb de cilinders nu naast elkaar liggen en er zit ca 1mm verschil tussen het bovenste randje van de uitlaat poort. Idem bij de inlaatpoorten.
Origineel meet ik hem op 23mm tot aan het deck en bij de geboorde 24mm.
De breedte is ook wat smaller geworden.
Als ik de inlaatpoorten ook 1mm omhoog zou doen, word het dan geen probleem met de diepte van de poort? Van het openen van de poort tot het onderste randje?
Ben nu de uitlaatpoort weer op breedte aan het vijlen
Volgens mij kan de uitlaatpoort ook wel makkelijk naar 22mm. (uit het hoofd)
Die van mijn sprint cilinder stond geloof ik op 19mm.
Breedte kan ook wel iets meer als een standaard ns1 uitlaatpoort.
poortmap van mijn straat cilinder
Uitlaatschacht kan je ook zo aanpassen, schelde bij mijn nsr best wel.
Wel op eigen risico , is namelijk best krapjes, als je te ver gaat zit je door de uitlaatpoort heen.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
12-1-2013 18:58 |
 Posts: 2160 |
Kijk, daar kan ik wat mee!
Handige tekeningen!
Ik zal mijn uitlaatpoort naar 22mm brengen en in de breedte ook wat bewerken, niet extreem.
Zoals jij de uitlaatschacht heb bewerkt gaat voor mij denk ik zo niet lukken met een vijl. Kan het wel iets rechter maken, maar die extra bolling gaat niet lukken.
Denk dat ik aan de spoelpoorten zo niks kan doen, kom je met de vijl niet zo mooi bij. Of kan ik gewoon met een ronde vijl vanuit de bovenkant van de cilinder er een beetje in vijlen?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
12-1-2013 19:43 |
 Posts: 29286 |
Nee heb je inderdaad een haaks freesje voor nodig, bij mij had de vorige eigenaar dit gedaan.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
12-1-2013 21:27 |
 Posts: 2160 |
Heb de spoelpoorten nog eens wat beter vergeleken en deze hebben precies dezelfde maten als origineel  Scheelt al weer.
1 kant is nu 99% naar wens, opgehoogd naar 22mm en iets verbreed. Durf niet verder te verbreden want het is daar wel allemaal erg dun, zeker met zo'n geboorde cilinder...
|
|
"Risico is extra leven" |
|
JB1 |
12-1-2013 22:33 |
 Posts: 14881 |
Je bent zelf een geboorde cilinder
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
12-1-2013 23:01 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Heb de spoelpoorten nog eens wat beter vergeleken en deze hebben precies dezelfde maten als origineel Scheelt al weer.
1 kant is nu 99% naar wens, opgehoogd naar 22mm en iets verbreed. Durf niet verder te verbreden want het is daar wel allemaal erg dun, zeker met zo'n geboorde cilinder...
afbeelding
klopt ja dat het dun is, maar volgens mij kan het nog wel wat verder!
Maarja op save spelen is wel beter inderdaad.
|
|
|
|
kenny77 |
12-1-2013 23:10 |
 Posts: 29286 |
foto's van mijn ns1 cilinder en daarnaast mijn straat cilinder
al heeft het sprintblok niet meer zo mooi gelopen als voorheen.
Mijn straat setup was sneller!
(helemaal in het begin was het sprintblok sneller)
Maar komt denk ik dat de uitlaatflens een te kleine diameter heeft.
Zat nu wel een leuk geluid in, maar vooruit komen ho maar. :(
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-1-2013 0:10 |
 Posts: 2160 |
Jammer dat die het nu niet meer zo fijn loopt.
NSR125 cilinder kopen?  Heeft grotere flens
Cilinder is nu naar wens en ik ga hem morgen monteren en testen. Ben benieuwd wat die doet of dat ik hem naar de klote geholpen heb
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
13-1-2013 0:15 |
 Posts: 29286 |
Nee hoor die uitlaatpoort staat nu nog erg tam! :P
Zal denk ik wel iets beter lopen, maar geen gigantische verschillen.
Mijn uitlaat heeft een te kleine flens.
Diamter van de cilinder is groot genoeg.
Maar die van de cilinder is 32 dacht ik en de uitlaat is maar 28mm...
Moest nog altijd veranderd worden. Maar nu niet echt zin meer in.
Misschien binnenkort de zwarte kappenset erop en dan gaat hij op mijn kamer staan.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-1-2013 0:17 |
|
NS1-Whisperer |
13-1-2013 0:20 |
 Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nee hoor die uitlaatpoort staat nu nog erg tam! :P
Zal denk ik wel iets beter lopen, maar geen gigantische verschillen.
Mijn uitlaat heeft een te kleine flens.
Diamter van de cilinder is groot genoeg.
Maar die van de cilinder is 32 dacht ik en de uitlaat is maar 28mm...
Moest nog altijd veranderd worden. Maar nu niet echt zin meer in.
Misschien binnenkort de zwarte kappenset erop en dan gaat hij op mijn kamer staan.
Aha, dacht dat je de cilinder bedoelde.
Leuke decoratie op je kamer
Hang hem aan de muur!:P
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
13-1-2013 0:20 |
 Posts: 29286 |
In een gietijzer cilinder duurt het ook erg lang. :P
Maar is al beter als eerst  , maar kan zeker nog wat aangedaan worden als je meer vermogen wilt.
|
|
|
|
kenny77 |
13-1-2013 0:21 |
|
NS1-Whisperer |
13-1-2013 0:25 |
 Posts: 2160 |
Verplaats je je kamer naar de schuur, Zijn de muren vast steviger
Als ik meer vermogen wil? Het is wel dagelijks vervoer he :P Hoor af en toe nog wel eens dat ze weer ergens met een rollerbank staan hier in de buurt. Gelukkig zelf nog niet tegengekomen.
Maarja dan nog, of die nu 100 of 120 loopt op de rollerbank, pech is pech
Als je gewoon normaal rijd en niet als een gek gaat jagen als het druk is er niks aan de hand. Kom soms nog wel eens in duitsland en daar moet je overal op de grote weg met de brommer 
Toen een keer zo'n hollander ingehaald die daar een beetje 80 reed op een 100 weg met zijn dikke jaguar. Kom ik voorbij met 100+ op de brommer
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 13-1-2013 om 0:28 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
13-1-2013 0:28 |
 Posts: 29286 |
Niet echt. :P
Haha ja dat is waar een dure boete wordt het dan toch wel.
|
|
|
|
Frysk |
14-1-2013 18:08 |
 Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
14-1-2013 18:11 |
 Posts: 29286 |
Hier bij ons ook.
Meestal met een gangetje van 35~40 op de teller waar je 50 mag.
70 waar je 80 mag...
als je met de motor in belgie gaat rijden en je rijd achter een file aan, dan weet je van te voren dat er 95% kans een nederlander voorop rijd.
|
|
|
|
Frysk |
14-1-2013 18:13 |
 Posts: 34930 |
Ja echt verschrikkelijk is dat en het valt me ook vaak op dat het toch 'hetzelfde slag volk' wat is.
Meestal een franse auto en een designerbril
Ik denk dan vaak dat de teller afwijkt maar 90% van die franse dingen hebben een digitale teller in het midden van de auto en dan kan ik gewoon aflezen dat ze 63 rijden waar je 80 mag  ik snap dat echt niet  ?!
|
|
giggitybyte |
|