kenny77 |
28-10-2012 21:12 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
28-10-2012 21:20 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
28-10-2012 21:24 |
 Posts: 29286 |
Niet zo veel inderdaad!
Stond van de week ook een tzr250 (eerste type) voor 250 euro op marktplaats, zag er ook niet verkeerd uit!
|
|
|
|
Cas DT |
29-10-2012 22:30 |
 Posts: 3131 |
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
kenny77 |
29-10-2012 22:40 |
 Posts: 29286 |
Mhh even over nadenken over die 490 zuiger(s) jammer dat het geen wiseco's zijn, anders had ik er wel interesse in.
|
|
|
|
Cas DT |
29-10-2012 22:48 |
 Posts: 3131 |
Staat af en toe wel leuk spul te koop.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
kenny77 |
29-10-2012 22:50 |
 Posts: 29286 |
Dat zeker, kijk er ook af en toe, maar had deze nog niet gezien!
|
|
|
|
Mark300 |
5-11-2012 18:32 |
Posts: 440 |
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
kenny77 |
5-11-2012 18:34 |
 Posts: 29286 |
Ik zou het niet weten.
Voor dagelijks gebruik en als enigste motor misschien niet het handigste, maargoed kan natuurlijk wel.
|
|
|
|
Brommers en meer |
5-11-2012 18:55 |
 Posts: 1966 |
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
kenny77 |
5-11-2012 18:55 |
 Posts: 29286 |
Dat is 4 takt.
|
|
|
|
Brommers en meer |
5-11-2012 23:07 |
 Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is 4 takt.
Tja
Xr blijft mooi
ook al is het 4takt
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Venlonaer |
8-11-2012 14:01 |
 Posts: 2431 |
Jij hebt toevallig geen dt125 frame met kenteken in je schuur liggen oid of wel
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
tsx-elite |
8-11-2012 14:16 |
 Posts: 1798 |
|
|
shut up muttley |
|
Venlonaer |
8-11-2012 14:21 |
 Posts: 2431 |
frame he
en dat ding vind ik te oud
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
kenny77 |
8-11-2012 15:40 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
en dat ding vind ik te oud
Ik heb alleen oude zooi.
Die is voor mij al nieuw, wat een geld trouwens 900 euro...
Waarom wil je zo perse alles kopen?
Je hebt nog geen rijbewijs, mag ook nog niet op.
Je hebt net je brommer klaar ga lekker daar mee rond tuffen en spaar je ondertussen.
|
|
|
|
maerijn |
14-11-2012 1:14 |
 Posts: 2455 |
Kenny, kan ik van een RM80 drijfstang en ZR50 krukaswangen een goede krukas maken? De krukasjes zijn aan alle kanten even groot, alleen de gaten in de wangen van de RM zijn groter. Op de zr krukas kan ik makkelijker een geschikte ontsteking maken
|
|
|
|
kenny77 |
14-11-2012 11:00 |
 Posts: 29286 |
de 50 krukasheeft een kortere slag, dan kom je niet meer uit met de poorten in je cilinder.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-11-2012 11:36 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
de 50 krukasheeft een kortere slag, dan kom je niet meer uit met de poorten in je cilinder.
de slag is hier toch niet van toepassing?
het komt weer in z'n zr dacht ik dus alleen de lengte van de drijfstand telt meer (verder aangenomen dat die op het bigend goed uitkomt).
komt de zuiger in het ergste geval iets hoger of lager wat op te lossen is door de cilinder op te hogen of iets af te draaien.
of maak ik nu een ernstige denkfout
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
14-11-2012 11:38 |
 Posts: 29286 |
gaat hier om een rm80 blok.
die heeft een cilinder met 42mm slag, zr50 heeft een krukas met 37.8mm oid.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-11-2012 11:44 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
gaat hier om een rm80 blok.
die heeft een cilinder met 42mm slag, zr50 heeft een krukas met 37.8mm oid.
oke mijn fout.
dacht dat het in die zr moest
nog even een vraagje:
ik heb weer eens een geval appart binnen gekregen.
Het bigend is afgebroken. waardoor de drijfstang eraf is.
Ook het uitstekende deel van de krukas aan de ontstekingskant is te barsten waardoor er geen vliegwiel meer klem op kan.
carters lijken tot nog toe goed er van af gekomen en dat wil ik graag zo houden indien mogelijk.
Maar nu de vraag: Hoe krijg ik de krukasmoer aan de koppeling kant er nu af?
luchtsleutel moet ik minstens 2 dagen op wachten waar ik geen zin in heb.
jij zei laatst iets over een blokje hout, maar een blokje van een mm of 5 (wat er max tussen past) rop ik zo stuk.
edit: is am6 weet niet of jij er bekend mee bent?
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 14-11-2012 om 11:45 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
14-11-2012 11:58 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-11-2012 12:11 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zo kreeg ik ze altijd wel los.
afbeelding
Of anders zo'n sleutel beunen.
afbeelding
die 1e brak bij mij af. hardhout ook
die 2e zijn gewoon meerdere op mekaar gelast?
kan ik ook nog wel even proberen maar dan krijg ik geen dop meer om de moer heen zit de koppeling in de weg. steek dan maar.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
14-11-2012 12:18 |
 Posts: 29286 |
zijn inderdaad 2 op elkaar gelast.
ik had eerst 1 , maar na een paar keer gebruiken was die krom.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-11-2012 12:20 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zijn inderdaad 2 op elkaar gelast.
ik had eerst 1 , maar na een paar keer gebruiken was die krom.
oke nouja ga t proberen. bak er meteen 3 op mekaar. als er 3 weg zijn is de set toch onbruikbaar
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|