Dat is voor iedereen inderdaad verschillend.
Bij een tof 2 takt geluid krijg ik kippenvel, wat ik bij geen enkele 4 takt krijg.
Dus je kan wel zeggen dat ik een echte 2takt fan ben en geen neppe.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is voor iedereen inderdaad verschillend.
Bij een tof 2 takt geluid krijg ik kippenvel, wat ik bij geen enkele 4 takt krijg.
Dus je kan wel zeggen dat ik een echte 2takt fan ben en geen neppe.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is voor iedereen inderdaad verschillend.
Bij een tof 2 takt geluid krijg ik kippenvel, wat ik bij geen enkele 4 takt krijg.
Dus je kan wel zeggen dat ik een echte 2takt fan ben en geen neppe.
Lijkt er wel op!
Ben niet zo thuis in die blokken herkennen.
Als je zoiets maakt is het wel makkelijk qua prestaties.
Al is de lol van het opvoeren zelf wel weg.
Ik was van plan om binnekort ook een DT175 te kopen.
Maar zijn er nog gebreken bij die dingen of iets waar
ik op moet letten. Het is btw mijn eerste motor.
Enigste wat me echt bij staat is dat het aluminium van de cilinder een beetje zacht is.
De cilinderkop bouten zitten in de cilinder vast en die trek je wel snel eruit. (bij alle oude DT's waar de kopbouten in de cilinder vast zitten)
Ik heb ze allemaal vervangen voor m10 tapeindes die verlopen in m8, toen was het opgelost.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Enigste wat me echt bij staat is dat het aluminium van de cilinder een beetje zacht is.
De cilinderkop bouten zitten in de cilinder vast en die trek je wel snel eruit. (bij alle oude DT's waar de kopbouten in de cilinder vast zitten)
Ik heb ze allemaal vervangen voor m10 tapeindes die verlopen in m8, toen was het opgelost.
Maar voor de rest, niks bijzonders.
oke bedankt dat vervangen van de tapeinden dat kan wel lukken kan me vader wel meenemen van zijn werk. Het model wat ik op het oog heb is van Yamaha DT175MX uit 1981
Idd: heb jij ooit je krukas en of lagers uit je blok moeten vervangen
Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 2-7-2012 om 22:19 uur.
oke leuk, die is 2 jaar jonger als die van mij.
net weer een paar dingen anders als die van mij.
(olietank links ipv rechts, andere ontsteking / cdi / lichtspoel en een achterbrug uit koker ipv ronde stangen. )
Nee , maar toen mijn vader de dt175 ongeveer 10 jaar geleden kocht stond er pas 3700 km origineel fabrieks af op de teller.
En staat nu net over de 10.000 km en in die kilometers is er rustig mee gereden, dus dat heeft allemaal niet geleden.
Wel heb ik mijn krukas keerringen aan beide kanten vervangen, omdat deze waren uitgedroogd omdat hij lang stil had gestaan.
En de zuiger heb ik vervangen, maar dat was meer omdat ik hem fris wilde hebben, dan dat het nodig was.