Royal Club |
16-4-2012 13:38 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Daar heb ik geen idee van, kwam dit per toeval tegen.
Maar wat zou nou eigenlijk de voordelen t.o.v. elkaar?
Dit is dus een 500cc 1 cilinder, maar motoren zoals de RD500/NSR500/....
hadden ook 500cc, maar dan over 4 cilinder die dus per stuk 125cc zijn.
Wat zijn de voordelen daarop van elkaar?
eh, dat een nsr500 200 pk draait en een ktm500 uit zelfde jaar misschien 90 ofzo?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Mark300 |
16-4-2012 14:40 |
Posts: 440 |
Ik heb geen idee, dat is de reden dat ik het vraag.
Hoewel het me wel weer lijkt dat meerdere cilinders in totaal meer wrijving hebben, maar ik ben ook geen geleerde.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
Gerard1793 |
16-4-2012 14:48 |
 Posts: 4006 |
Je zet als het ware 4 125ers naast mekaar.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
16-4-2012 14:49 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Ik heb geen idee, dat is de reden dat ik het vraag.
Hoewel het me wel weer lijkt dat meerdere cilinders in totaal meer wrijving hebben, maar ik ben ook geen geleerde.
maar je hebt kortere slagen waardoor je hogere toerentallen kunt halen.
meer toeren is meer vermogen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
lytseleen |
16-4-2012 14:57 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Ik heb geen idee, dat is de reden dat ik het vraag.
Hoewel het me wel weer lijkt dat meerdere cilinders in totaal meer wrijving hebben, maar ik ben ook geen geleerde.
een twee cilinder tov een een cilinder scheelt een bepaalt percentage in vermogen waardoor een 4 cilinder 500 natuurlijk veelbeter is dan een 1cilinder 500.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
kenny77 |
16-4-2012 19:19 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Daar heb ik geen idee van, kwam dit per toeval tegen.
Maar wat zou nou eigenlijk de voordelen t.o.v. elkaar?
Dit is dus een 500cc 1 cilinder, maar motoren zoals de RD500/NSR500/....
hadden ook 500cc, maar dan over 4 cilinder die dus per stuk 125cc zijn.
Wat zijn de voordelen daarop van elkaar?
1 cilinder heeft meer vermogen in lagere toerentallen. 4 cilinder in hogere toerentallen.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
16-4-2012 20:37 |
 Posts: 1558 |
|
|
I Can Play With Madness |
|
kenny77 |
16-4-2012 20:42 |
 Posts: 29286 |
Hoezo zou ik van een 2 takt af moeten?
xt500 vind ik ook gewoon tof, ze zijn alleen erg duur.
|
|
|
|
lytseleen |
16-4-2012 20:43 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
dit ga je niet leuk vinden, maar moet jij niet eens van de tweetakt af?
http://motoren.markt...p;fta_ind=6&fs=1
ps.
beter niet op de link in de advertentie klikken.
foei spoel je mond, tweetakt 4 ever.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
16-4-2012 20:43 |
 Posts: 1558 |
voor de afwisseling, alleen maar 2 takt wordt toch ook een keer saai.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Derbi-Olaf |
16-4-2012 20:47 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
16-4-2012 20:50 |
 Posts: 1558 |
nog niemand op de website van de adverteerder geklikt?
|
|
I Can Play With Madness |
|
tsx-elite |
16-4-2012 20:52 |
 Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
nog niemand op de website van de adverteerder geklikt?
jups, wtf
|
|
shut up muttley |
|
Mark300 |
16-4-2012 20:57 |
Posts: 440 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
1 cilinder heeft meer vermogen in lagere toerentallen. 4 cilinder in hogere toerentallen.
Kijk, dat is begrijpelijk.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
kenny77 |
16-4-2012 21:08 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
voor de afwisseling, alleen maar 2 takt wordt toch ook een keer saai.
2 takt wordt nooit saai...
hoe kom je daar nu bij?
maargoed zie hier: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/6784
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
nog niemand op de website van de adverteerder geklikt?
interessanter dan 4 takt in ieder geval.
|
|
|
|
pompower |
17-4-2012 17:38 |
 Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
17-4-2012 18:08 |
 Posts: 29286 |
Als je van een tomos houd misschien wel.
|
|
|
|
JB1 |
17-4-2012 18:11 |
 Posts: 14881 |
Beetje ver fietsen :(
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pompower |
17-4-2012 18:41 |
 Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Beetje ver fietsen :(
waar woon je dan
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Frysk |
17-4-2012 18:43 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
waar woon je dan
Zwolle
|
|
giggitybyte |
|
pompower |
17-4-2012 18:54 |
 Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Zwolle
dat is idd dann een beetje ver, ikzelf kom vlakbij alkmaar vandaan.
heeft iemand ervaring met deze brommers?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
pompower |
17-4-2012 22:31 |
 Posts: 1777 |
waarom ben je geen cf poster meer :'(
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
17-4-2012 22:33 |
 Posts: 29286 |
2 jaar gedaan met plezier, maar op een gegeven moment wordt het tijd om het door te geven.
|
|
|
|
ChielTZR |
17-4-2012 22:36 |
|
kenny77 |
17-4-2012 22:37 |
 Posts: 29286 |
ben ik stiekem aangemeld.
maar ik blijf wel gewoon op BF hoor.
|
|
|
|