JB1 |
9-4-2012 16:22 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
beetje hele onnozele vraag maar ik krijg de indruk dat jij hier een eckte 2-takt kenner bent
Je hebt zeker geen idee wat het zou kosten om een imitatie van een carterset te maken, meten, mal maken etc. productiekosten en shit?
Heb een rare fantasie om van oude 2 takters de blokken te kopiëren zodat ze niet uitsterven
Vieze fapperd
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
9-4-2012 16:23 |
 Posts: 29286 |
Nah echte kenner niet echt, ik heb wat op gepikt zo af en toe.
Daar kan ik geen exacte cijfers voor geven, maar in ieder geval meer dan dat je wilt.
Denk dat als je 1 rd500 (bijvoorbeeld) blok wilt na maken, dat je er minsten 5 zo kan kopen. :P
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2012 om 16:23 uur.
|
|
|
|
Venlonaer |
9-4-2012 16:31 |
 Posts: 2431 |
nou ja als ik eenmaal mn studie af heb dan weet ik wel waar ik mn geld aan uitgeef (investeer?).
1 blok zou denk ik ook wel voldoende zijn mits ik zo'n high tech apparaat ding heb dat de een 3d tekening van de onderdelen van het blok en het blok zelf maakt dmv laser ofzoiets
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
kenny77 |
9-4-2012 16:37 |
 Posts: 29286 |
Denk dat alle werktekeningen er nog wel zijn.
Alleen of je die ook krijgt is een 2de. :P
Denk ook niet dat je er veel aan zult verdienen als je er maar 1 maakt.
(wie heeft er geld voor en het is dan geen blok met historische waarde wat veel mensen belangrijk vinden.)
Waar wel geld mee te verdienen is, als je "oude" 500cc GP blokken gaat na bouwen, maarja zie daar maar eens een van te lenen.
Mooi idee, maar als je geen miljonair bent, wordt het denk ik niet veel.
Kan je beter zo een tof 2 takt blok kopen.
(ook duur genoeg.  )
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2012 om 16:37 uur.
|
|
|
|
Venlonaer |
9-4-2012 16:38 |
 Posts: 2431 |
Nee ik bedoel ook dat ik soortement van nieuwe tekeningen van de oude blokken maak en vervolgens mallen ervoor maak etc. waardoor ze in productie kunnen komen als ik genoeg investeerders heb
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
kenny77 |
9-4-2012 16:51 |
 Posts: 29286 |
Is natuurlijk een hartstikke mooi idee.
Maar of er zoveel mensen zijn die zo'n blok dan uiteindelijk kunnen betalen weet ik niet. Als je er van rond wilt komen.
Wat gaat zo'n blok kosten?
Ontwikkeling kosten, materiaal kosten, productie kosten, arbeids-kosten, de mensen die patent op de onderdelen hebben zitten moet je gaan betalen, enz enz.
Denk dat je dan voor bijvoorbeeld zo'n rd500 blok al gauw op een euro of 8~9 duizend euro uit komt?
Dan heb je wel een nieuw blok, maar een gereviseerd 2de hands blok, betaal je minder als de helft voor en is origineel. Dus of daar markt voor is weet ik niet.
Daarom zou je al iets aparts moeten hebben, zoals zo'n 500cc GP blok, die zijn niet overal te koop.
Maar of je die mag kopiëren en dan mag verkopen?
Andere mogelijkheid is het specialiseren is "speciale" onderdelen voor de bestaande blokken.
Droge koppelingen/ race versnellingsbakken / speciale cilinders.
Nadeel daarin dat er ook weer concurrenten in zitten.
Daarom zou het beste eigenlijk zijn om een compleet eigenbouw blok te maken en die in productie te brengen, maar dan zit je weer met de vraag of er wel markt voor is.
( aangezien 2 takt bijna niet meer in straat modellen te vinden is en voor de GP ook niet meer)
Het is voornamelijk een verzamel object en om af en toe een demo race mee te rijden, maar dan heb je het ook gehad.
Begrijp me niet verkeerd, hartstikke mooi idee nogmaals! Maar of je je brood ermee kan verdienen, dan moet je al echt goed je best doen / geluk hebben dat er kopers zijn.
Ik heb ook wel vaker van die "wilde" ideeën, maar als ik er dan goed over na ga denken , dan zie ik dat het toch allemaal meer gaat kosten dan me lief is. :(
|
|
|
|
JB1 |
9-4-2012 16:57 |
 Posts: 14881 |
Kris, beter gaan we NSR500R blokken sort of nabouwen.
Alleen dan plug and play voor CBR600RR
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
9-4-2012 17:04 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
JB1 |
9-4-2012 17:07 |
 Posts: 14881 |
Maar dan moeten we ook nog een heel frame erbij bouwen.
Ombouwkits zijn veel toffer
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Venlonaer |
9-4-2012 17:07 |
 Posts: 2431 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is natuurlijk een hartstikke mooi idee.
Maar of er zoveel mensen zijn die zo'n blok dan uiteindelijk kunnen betalen weet ik niet. Als je er van rond wilt komen.
Wat gaat zo'n blok kosten?
Ontwikkeling kosten, materiaal kosten, productie kosten, arbeids-kosten, de mensen die patent op de onderdelen hebben zitten moet je gaan betalen, enz enz.
Denk dat je dan voor bijvoorbeeld zo'n rd500 blok al gauw op een euro of 8~9 duizend euro uit komt?
Dan heb je wel een nieuw blok, maar een gereviseerd 2de hands blok, betaal je minder als de helft voor en is origineel. Dus of daar markt voor is weet ik niet.
Daarom zou je al iets aparts moeten hebben, zoals zo'n 500cc GP blok, die zijn niet overal te koop.
Maar of je die mag kopiëren en dan mag verkopen?
Andere mogelijkheid is het specialiseren is "speciale" onderdelen voor de bestaande blokken.
Droge koppelingen/ race versnellingsbakken / speciale cilinders.
Nadeel daarin dat er ook weer concurrenten in zitten.
Daarom zou het beste eigenlijk zijn om een compleet eigenbouw blok te maken en die in productie te brengen, maar dan zit je weer met de vraag of er wel markt voor is.
( aangezien 2 takt bijna niet meer in straat modellen te vinden is en voor de GP ook niet meer)
Het is voornamelijk een verzamel object en om af en toe een demo race mee te rijden, maar dan heb je het ook gehad.
Begrijp me niet verkeerd, hartstikke mooi idee nogmaals! Maar of je je brood ermee kan verdienen, dan moet je al echt goed je best doen / geluk hebben dat er kopers zijn.
Ik heb ook wel vaker van die "wilde" ideeën, maar als ik er dan goed over na ga denken , dan zie ik dat het toch allemaal meer gaat kosten dan me lief is. :(
Brood mee verdienen is zoiezo niet het primaire doel, verlies reken ik ook uiteraard op maar zo mogelijk te beperken uiteraard...
Wel een interessant idee maar heb er de kennis/materiaal/geld voorlopig niet voor dus laat het maar rusten tot mijn 30ste ofzo
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
kenny77 |
9-4-2012 17:10 |
|
JB1 |
9-4-2012 17:12 |
 Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
10-4-2012 20:38 |
 Posts: 1558 |
kenny,
zo'n jamercol uitlaat, komt daar veel lawaai af? of zijn dat nog wel vrij stille pijpjes?
bvd.
Rik
|
|
I Can Play With Madness |
|
kenny77 |
10-4-2012 20:39 |
 Posts: 29286 |
Zijn wel vrij stil.
(demper niet echt, maar uitlaat zelf wel)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-4-2012 om 20:39 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
10-4-2012 22:30 |
 Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
10-4-2012 22:36 |
 Posts: 29286 |
Niet dat ik weet. :P
Ik ben sowieso niet echt zuinig om mijn kettingen.
(oude tandwielen combineren met nieuwe ketting en andersom...  )
Dus ik lig er niet echt wakker van. :P
|
|
|
|
Gerard1793 |
10-4-2012 23:47 |
 Posts: 4006 |
Kenny, ik ben eigenlijk aan een nieuwe zuiger toe in m'n MT8 blok, wat voor zuiger raad jij aan? En heb je daar misschien een linkje van? Ik vind namelijk alleen maar imitatiezuigers...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
kenny77 |
10-4-2012 23:52 |
 Posts: 29286 |
Zo'n mt8 cilinder heeft toch geen grote poorten en maakt niet veel toeren?
Gewoon zo'n immi zuiger erin knallen.
|
|
|
|
Gerard1793 |
10-4-2012 23:55 |
 Posts: 4006 |
Zeker weten? Wel met Proma pijp trouwens, maar draait inderdaad maar 8 a 9k toeren.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
kenny77 |
10-4-2012 23:58 |
 Posts: 29286 |
In mijn nsr 80 straat blok zat ook gewoon een immi zuiger.
Gaat misschien niet zo lang mee als een van goede kwaliteit, maar daar en tegen kan je er wel een stuk of 6 verwisselen, ipv 1 dure.
Pas als je een cilinder hebt die ook om een goede kwaliteit zuiger vraagt zou ik er pas 1 pakken.
(of als je geld te veel hebt.  )
|
|
|
|
Gerard1793 |
11-4-2012 0:02 |
 Posts: 4006 |
Ok, bedankt!
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
kenny77 |
12-4-2012 21:52 |
 Posts: 29286 |
Mijn moeder heeft een nieuw zadeldekje voor de dt175 gemaakt.
Want wat erop zat was al aan het schuren toen mijn vader hem 10 jaar geleden kocht.
Zat nu vast met plakband, maar dat kon echt niet meer...
Hoe die was.
En de nieuwe
Morgen even kijken voor een nietmachine en kan hij erom.
De DT ligt ook nog compleet uit elkaar, ging hem een beetje poetsen, maar dat pakte weer eens uit dat ik hem compleet ging slopen.
zondag is de rit, mhhh komt wel goed.
Ook vandaag een vintage tankbeschermer binnen gekomen, had ik voor het 500cc projectje in gedachten.
Vind het persoonlijk nooit zo mooi, maar is wel handig voor het crossen klik je erom en als ik weer eens op mijn plaat ga dan heb je tenminste nog iets van bescherming.
Maar hij is wat kleiner als gedacht. 
Lijkt me voor een yz50/80.
Achja, hij was toch niet duur en weer een yamaha verzamelstuk erbij, dat is nooit erg.
|
|
|
|
Mark300 |
15-4-2012 22:47 |
Posts: 440 |
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
kenny77 |
16-4-2012 0:58 |
 Posts: 29286 |
wel tof. 
maar dat 500cc blokje stond een paar weken geleden vooor 100 euro compleet op MP
|
|
|
|
Mark300 |
16-4-2012 8:41 |
Posts: 440 |
Daar heb ik geen idee van, kwam dit per toeval tegen.
Maar wat zou nou eigenlijk de voordelen t.o.v. elkaar?
Dit is dus een 500cc 1 cilinder, maar motoren zoals de RD500/NSR500/....
hadden ook 500cc, maar dan over 4 cilinder die dus per stuk 125cc zijn.
Wat zijn de voordelen daarop van elkaar?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|