JB1 |
22-6-2011 10:58 |
 Posts: 14881 |
Zeuw, geslaagd voor motor rijbewijs
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-6-2011 11:01 |
 Posts: 17931 |
waarom niet de injector in de cilinderkop maken? of verneuk je je verbrandingskamer vorm dan?
|
|
|
|
JB1 |
22-6-2011 11:04 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
waarom niet de injector in de cilinderkop maken? of verneuk je je verbrandingskamer vorm dan?
Injector en bougie in 1?
Zou dat niet te realiseren zijn?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Johann |
22-6-2011 11:10 |
|
mini89 |
22-6-2011 13:19 |
 Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Injector en bougie in 1?
Zou dat niet te realiseren zijn?
is al eens gedaan injector in de kop
geeft afdicht problemen
kijk maar eens naar ditech en variaties
|
|
|
|
Cas1029 |
22-6-2011 21:57 |
 Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Mhh dat is ook wel belangrijk, maar desnoods word het koelkanaal meer om de uitlaatpoort getrokken en een grotere radiator erop.
Misschien dat zou helpen?
[...]
Ik vind je "sowieso's" wat te voorbarig.
Want hoe weet je dat het sowieso zal gaan lopen, misschien doet het helemaal niks.
En "sowieso weinig prestatie winst", het kan ook dat het helemaal geen vermogen levert of dat het juist weer geweldig werkt.
En met de poort opp, als je een grotere slag of grotere boring neemt dan blijft het probleem er toch?
Want in beide gevallen gaan de opp van de uitlaatpoort en opp spoelpoorten kwa groottes mee.
En "het verschil tussen dit en een vlinderpoort is minimaal" ?
Dit heeft 2x zoveel uitlaat oppervlakte.
Waar ik me eigenlijk meer "druk" om maak, is of de 2 overstaande uitlaatpoorten met expansie uitlaten elkaar niet gaan verstoren tijdens de gaswisseling. En of de spoelpoorten ook daadwerkelijk evenveel mengsel in elke uitlaat gaan gooien.
Al denk ik dat hier niemand zo even een antwoord op heeft, ik denk dat de praktijk uitsluitsel zal moeten gaan geven? Eigenlijk wel jammer aangezien ik niet denk dat dit ook nog ooit daadwerkelijk wordt gebouwd.
Maar als iemand er nog wat zinnigs over kan zeggen dan hoor ik het natuurlijk graag.
Een ander idee op dit concept is om minimale druk op de spoelpoorten te zetten, zodat de cilinder met meer vers mengsel kan worden gevuld.
En nu zat ik te denken, of het dan ook mogelijk zou zijn om, door het normale principe van mengsel naar krukasholte en dan van onder naar boven door de cilinder, een grote streep te zetten.
En dan het benzine mengsel direct door de spoelpoorten heen te blazen.
Dit levert wat voor delen op:
- Je hebt geen afgesloten carterruimte meer nodig, dus komt 2takt olie voor de smering te vervalen, wat weer goed voor het milieu en de beurs is.
- Goedkoper produceren/ ontwikkelen van cilinders, carters.
-Je bent niet meer afhankelijk van de zuiger die ervoor zorgt dat het mengsel aan wordt gezogen, je kan dus zelf bepalen d.m.v. injectie ofzo hoeveel benzine je in de cilinder injecteert.
Dus zou daarmee ook de vaste spoelpoort timing deels vervallen?
Aangezien je op lage toeren minder gasmengsel kan injecteren en bij meer toeren laat je meer mengsel injecteren. Wellicht kan dit er ook voor zorgen dat cilinder onderin de toeren meer vermogen krijgt. Doordat er een soort van variabele spoelpoorttiming wordt gecreëerd? I.c.m. een powervalve zou je dan een cilinder krijgen die ook in het lage toeren gebied sneller opgang komt. Alleen zit je dan nog aan een vast expansie uitlaat, als deze ook nog variabel wordt (lijkt me enigszins goed te doen, door het midden stuk variabel te maken), dan zou je in theorie een super blokje krijgen.
Dan zou je zoiets krijgen:
Geen spoelkanalen meer in de cilinder
afbeelding
Membranen tussen de spoelpoorten en het injectie systeem.
(in heb nog nooit een injectie stuk in mijn handen gehad, dus maar even wat uit de losse pols getekend, maar die kelk met vlinderklep en injector moet dus het injectie gedeelte voor stellen... )
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Dus gewoon rechtdoor vanuit de het injectie stuk tot spoelpoorten.
Dan roept mij weer een andere vraag op, de afstand van injectie tot de spoelpoorten zou dan een heel stuk korter worden dan het normale systeem.
Zou het mengsel dan nog goed kunnen vermengt (/verneveld/verdampt wat het ook mag doen op zijn reis) worden?
Of is de lange reis die het bij het normale systeem is, ook daadwerkelijk noodzakelijk?
En zou dit ook echt te programmeren zijn? (Dat alles netjes op tijd in de cilinder wordt gespoten)
(geen kaas gegeten van computer installeren, dus dat zou ik echt niet weten...)
Dan zat ik er ook nog aan te denken om het mengsel echt onder druk de cilinder in te spuiten d.m.v. een compressor, nadeel is dat het groten deels door de uitlaatpoort weg wordt geblazen.
Dus dan zou er al een roterende uitlaat (of vilinderklep ofzo) tussen de uitlaatpoort en uitlaat moeten zitten.
Zoiets
afbeelding
Dit zou dan ook het einde van expansie uitlaten zijn omdat er niks ontsnapt, maar dit systeem zou je alleen goed werkend kunnen krijgen als je pauze tussen de inlaat en uitlaat brengt.
En wat krijgen we dan... juist een 4 takt blokje.
Dus dat idee gaat niet op...
Maar dan zit ik nog met een probleem, aangezien de zuiger het mengsel niet meer aanzuigt , moet er sowieso een compressor op die het mengsel in de cilinder duwt.
Dan zou je zoiets krijgen
afbeelding
(en dan de compressor aansluiten op de inlaat kanalen)
En dat is allemaal leuk en aardig alleen zit ik dan weer ermee, hoe start je het ding.
(aangezien de zuiger het mengsel niet meer aanzuigt)
Moet je dan al van te voren benzine inspuiten en het blok een bepaald toerental laten draaien voordat er een vonk bij komt?
En levert de compressor wel genoeg druk op zo'n laag toerental?
Dus kortom zou dit systeem ook kunnen werken, want als dit werkt zitten er wel wat voordelen op, lijkt me.
(vooral voor het milieu, dan zou de 2 takt weer een comeback kunnen maken. )
Maar dan kom ik er weer bij, als ik dit zo simpel kan bedenken, waarom ben ik het dan nog nooit tegen gekomen?
Zou het al uit geprobeerd zijn en niet werken, zitten er grote nadelen aan die ik niet gezien heb of nog wat anders?
Want het lijkt me wel heeel erg sterk dat dit nog nooit iemand bedacht heeft.
Maargoed ik vergeet nu weer miljoenen vraagstelling die ik vannacht in de kop had...
Kom ik wel weer op terug. 
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2011 om 18:28 uur.
krijg je dan niet het principie van een 4 takt alleen dan in 2 slagen?
|
|
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat |
|
JB1 |
22-6-2011 22:17 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
[...]
krijg je dan niet het principie van een 4 takt alleen dan in 2 slagen?
Nee, dat is onmogelijk
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
22-6-2011 22:43 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Even over dat 2 takt gebeuren wat je bedacht hebt.
Ik wil je even op een punt wijzen, als de uitlaat poorten tegenover elkaar staan dat wordt het mengsel wat ze terugblazen zo de andere uitlaat poort ingeblazen. Beetje idee van 3e spoelpoort die naar boven is gericht omdat hij anders het mengsel de uitlaat in gooit.
Ik hoop dat je het begrijpt.
Ik hoop over een week natuurlijk hiervan een schaalmodel te zien
In het AMT lees je wel vaker dingen over vreemde motoren maar, dit vindt toch een hele mooie vinding voor 2 takt.
http://www.amt.nl/Ni...op-tweetaktmotor.htm
Is het niet een idee om een dubbelzuiger 2 takt te bouwen?
Mij lijkt het ideaal want in je cilinderkop verlies je toch een boel energie.
Ja ik snap wat je bedoelt,, dit was ik bij mijzelf ook aan het afvragen:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Waar ik me eigenlijk meer "druk" om maak, is of de 2 overstaande uitlaatpoorten met expansie uitlaten elkaar niet gaan verstoren tijdens de gaswisseling.
Maar is dit ook wel echt het geval?
En nu heb ik de uitlaat schachten nog direct tegen over elkaar zitten (was even makkelijker met tekenen).
Maar hoe zou dit zijn als de uitlaatschachten onder een hoek, naar de cilinderkop worden gericht.
Zou dit dan weer anders uitpakken.
En met de dubbel zuiger bedoel je dit principe?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
waarom niet de injector in de cilinderkop maken? of verneuk je je verbrandingskamer vorm dan?
Daar had ik ook nog aan gedacht, maar ik wist niet of dat ook technisch mogelijk was. (hoe het zit met de hoge temperatuur)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mini89
[...]
is al eens gedaan injector in de kop
geeft afdicht problemen
kijk maar eens naar ditech en variaties
Mhh dus toch al eens gemaakt, thnx voor je reactie.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-6-2011 om 22:47 uur.
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
23-6-2011 6:43 |
 Posts: 1832 |
Van die uitlaatpoorten onder een hoek zal best wel kunnen werken maar dan zit je weer met de spoelpoorten die de uitlaat poort inblazen. Dus de spoelpoorten moet je ook onder een hoek doen om dat te voorkomen.
Yup die principe bedoel ik, ik zou zeggen dat je dan je vermogen veel efficiënter gebruikt omdat je geen cilinderkop hebt. Maarja er zal vast een rede zijn dat het nogsteeds weinig gebruikt wordt. Ik weet wel 1 van de rede's is dat de motor breed is door zn 2 krukassen en daardoor ook meteen wat zwaarder als normaal + de verbinding tussen de 2 krukassen wat moeilijker is.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Frysk |
23-6-2011 19:06 |
 Posts: 34930 |
Is het jou wel eens opgevallen dat Semafoor (van dommel) op een BMW boxer rijd ?
|
|
giggitybyte |
|
Tobias Verhoef |
23-6-2011 19:48 |
|
Paul de Salmiakbal |
23-6-2011 20:04 |
|
kenny77 |
23-6-2011 21:02 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Van die uitlaatpoorten onder een hoek zal best wel kunnen werken maar dan zit je weer met de spoelpoorten die de uitlaat poort inblazen. Dus de spoelpoorten moet je ook onder een hoek doen om dat te voorkomen.
Yup die principe bedoel ik, ik zou zeggen dat je dan je vermogen veel efficiënter gebruikt omdat je geen cilinderkop hebt. Maarja er zal vast een rede zijn dat het nogsteeds weinig gebruikt wordt. Ik weet wel 1 van de rede's is dat de motor breed is door zn 2 krukassen en daardoor ook meteen wat zwaarder als normaal + de verbinding tussen de 2 krukassen wat moeilijker is.
Maarja of dat een probleem is, een snelle 2 takt cilinder heeft de achterste spoelpoorten ook in de uitlaatpoort gericht.
Maar een goed clinderkop geeft ook veel vermogen winst, misschien dat het daar ook aan ligt?
Maar ik plaats vanavond of morgen even een topic , dan wordt alles meer overzichtelijk.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Is het jou wel eens opgevallen dat Semafoor (van dommel) op een BMW boxer rijd ?
nee.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2011 om 21:02 uur.
|
|
|
|
JB1 |
23-6-2011 21:06 |
 Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
23-6-2011 21:09 |
 Posts: 29286 |
Lekker voor het blok zo lang het gas vast. :(
|
|
|
|
Niek de Wildt |
23-6-2011 22:14 |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-6-2011 22:29 |
 Posts: 17931 |
|
|
|
|
tsxhunter |
23-6-2011 22:56 |
 Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Maup |
24-6-2011 11:56 |
 Posts: 4353 |
Was je de 21e nog naar Vaals gegaan Kenny?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Royal Club |
24-6-2011 13:41 |
 Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
- Han - |
24-6-2011 13:42 |
 Posts: 9667 |
dik!
|
|
<10.000 posts |
|
Frysk |
24-6-2011 13:46 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding
P O R N O en porno is dit ding O!
|
|
giggitybyte |
|
JB1 |
25-6-2011 19:28 |
 Posts: 14881 |
Jeej, Met de CBR naar de TT geweest
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Marcooow |
28-6-2011 17:15 |
 Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
Paul de Salmiakbal |
28-6-2011 17:22 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
http://link.marktplaats.nl/457721657
Helaas geen ruimte, anders had ik hem zeker gekocht.
Vlakschuif 32mm mecunie carburateurs
K.N filters
speciale (???) koppeling
met de hand gesmede zuigers
Die laatste vind ik toch wel lachwekkend
|
|
|
|