Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van kenny77

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 359 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
11550
Loginnaam kenny77
Volledige naam kenny
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
Telefoonnummer
Leeftijd 35 jaar
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 26-5-2006
Aantal posts 29286 Zoek userposts
Profile hits 584801


---------------------------------------------------------------------
tijdelijk buiten gebruik

Met ingang van: 2008-03-22 21:00:01

Om te zien of je in de top 50 staat kun je naar de volgende URL:
http://www.brommerforum.nl/i.php/

Powered by mcdronkz
---------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------

Mijn brommer geschiedenis:

Mijn eerste crosser, een italjet 50cc.
Had ik gekregen toen ik 7 jaar was.
Me vader kwam 's avonds thuis en zei dat hij een verrassing had en het was dus een crosser!
Liep aardig hard 80km/h , maar mijn vader had hem in het begin 60km/h laten lopen.

De kleine Kenny in de keuken hadden, we hem pas net.




Jaja ik was er al vroeg bij


Zo was hij toen hij was opgeknapt.

Toen ik 12 was , werd de italjet te klein en zijn we op zoek naar een andere crosser gegaan.
We kwamen een honda cr80 elsinore van 1981 tegen.
En gekocht voor 175 gulden als wrak, maar nu deze er was moest mijn italjet weg
Dit vind ik nog steeds jammer. :(

De cr80 na restauratie:


Een tijdje daarna gingen we naar het milieu park en wat lag daar in de container , een vespa ciao, dus er uit gevist en mochten we voor 5 euro mee nemen.
Een kleinigheidje aan gedaan en toen liep die weer.
Ook nog veel lol van gehad en het malle ding liep altijd.


Hier zit mijn neefje er op

Toen ik 13 jaar was, had mijn vader van een collega op het werk een originele puch gekregen.
Dus moest de vespa weer weg en kwam de puch er voor in de plaats.
Na vele keren te hebben verandert was deze uiteindelijk zo:



Mijn eerst sprint puch:
Eerste werdstrijd mee gereden toen ik 14 jaar was, maar destijds was hij nog paars (was eerst van mijn zus geweest) jaar daarop zo gemaakt als hij hieronder staat.
De puch heeft mijn tante ooit nog nieuw in de winkel gekocht, zit dus al lang in de familie!



14 de jaar, mijn neef had nog wat oude brommer spullen in zijn schuur liggen wat mijn vader en ik mochten komen ophalen.
Toen we daar aan kwamen stond er ook nog een yamaha rd50mx, die mochten we ook hebben dat werd dus mijn brommer voor als ik 16 werd en ik er mee op de weg mocht.
Een jaar voordat ik 16 was waren we begonnen met deze op te knappen.

Zo zag hij er uit toen we hem hadden gekregen(zonder het kuipje, onder kuipje en stuur)



We wilden er eerst een soort street fighter van maken, dus dan was dit ongeveer het idee alleen het zitje moest dan nog anders.

Maar toen waren we onder tussen naar een classic race gegaan en daar zag ik de yamaha 50cc racer van vroeger dit vond ik veel mooier.

Dus is hij uiteindelijk zo geworden.


Een paar maanden daarna zei mijn vader het is ook wel leuk om een dt50 te hebben als off the road in plaats van je puchje(de zwarte met gele vlammen). Ja dat leek me wel wat.
Dus hadden we de puch verkocht.
En een dt50 frame met wielen gekregen van een bekende.

Zo zag de schoonheid eruit



2maanden later zag hij er zo uit.


Weer een paar maanden later wilde ik een schakel voor te sprinten (Inmiddels 3 sprints met de puch gedaan).
Na lang zoeken werd het een nsr van oud forum gebruiker Hans F. :
(Na het optische opknap werk)


Zo staat hij er nu bij:


Hier is de project pagina
http://www.brommerforum.nl/showtopic/45559/1


2 DT'tjes erbij gekocht


Ook samen met mijn vader 2 mb's gekocht.
Dit is die van mij (moet uiteraard nog worden opgeknapt).
(125cc )



Mijn eerste motortje een DT175, is de oude van mijn vader geweest. (Heb ik terug gekocht)


Weer een italjet gehaald.



italjet nagemaakt van vroeger




Aprilia rx125


1979 suzuki rm80


CB400


Tot zo ver de geschiedenis.

Toekomst muziek
493cc 2takt enduro


HL500 in SolidWorks:

http://www.brommerfo...allery/view/7034/1/1




Limbomeeting 2009:





Gooi Zomer Meeting 2009



ohh wat is dat interessant

BM09



Gooi winter meeting 2009


Limbo meeting 2010


Midden- Limburg meeting 2010


Gooi meeting 2010
(Gestrand ergens bij 's Hertogenbosch , kapoete rs :( , terug naar huis gereden met rd50 en met de auto door naar Amsterdam)


DT motor meeting nr.1 2010





DT motor meeting nr.2 2010

Met de dt50


Niet die van mij (helaas)



2 takt dag 2011


DT rit-2 2011


DT rit-3 2011


Jubbega 2004


Jubbega 2005


SBO sprint 2006


Jubbega 2009


Jubbega 2010


Brommerrace Vaals 2010


En een andere hobby, waar ik zo af en toe aan werk:



al een lange tijd niet meer gedaan maarja.


Door Keiji:




Door Kai:





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wel tof dat ik eindelijk een DT meemaak die wél doorboekt. me bek viel open toen ie gas ging geven


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kenny, omdat jij kleiner bent dan mij, krijg jij mn 47000ste post






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
Kenny,

speciaal voor jou!

mijn 1000e post




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
En mijn 11-duuzendste post gaat naar......


*trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

*boem*




The one and only Kenny


Omdat 'ie 100en kilo's aan brommer/motoronderdelen heeft



Woei

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
hier dan maar alvast mijn 3000e post voor jou. met mooi filmpje nog wel (heb je vast al eens gezien denk ik).

http://www.youtube.com/watch?v=pexdIc_wrKc







Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny
Omdat ik jou gewoonweg de beste kerel vind op BF, geef ik jou mijn 1000e post!
Het is nog niet veel, maar zelfs de grootsten ter wereld zijn klein begonnen




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
en hier mijn 5000e post!





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hierbij mijn 1466e post ...

Kom ik nu ook bij je kwoot sectie van je profiel



Vooruit dan maar.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
kenny hier mijn 600ste post. omdat je een paar mooie brommerts hebt (vooral je beun dt )



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny!
Mijn 1e mijlpaal naar 1000 posts duurde best lang, maar de 2000 was zo berijkt, dus hier heb je ook mijn 2000ste post.
Gewoonweg omdat jij de vetste op BF bent





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ooh ja Kenny je had m'n 29000ste post



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
Hierbij krijgt Kenny mijn 3000ste post
omdat hij toffe brommers en motors heeft




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kennert
Ik zat al even te denken wie mijn post nou gewoon verdiende, maar jij hebt mij goed meegeholpen met zoeken naar leuke onderdeeltjes

Dus hier is mijn 5000e post!


Enne, wij gaan nog een keertje toeren




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny, gewoon omdat jij tof bent, krijg jij mijn 7777e post.
En ook omdat je me die leuke veertjes voor de MT hebt gewezen.
En we hebben nog steeds niet getoerd :(



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Nou Kenny, hierbij schenk ik jou mijn 1000e post omdat je kortweg een van de tofste kerels van BF bent en een hoop leuke motoren in bezit hebt (gehad)

en omdat een hoop forumleden dagelijks naar jou mooie 2 takt plaatjes mogen kijken



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
3000e post voor jouuuu!
afbeelding



  23 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT175 Ja Ja
Bromfiets Yamaha RD50 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Honda CR80 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Motor Honda CB400F Ja Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Italjet SuperSport Ja Ja
Motor Aprilia RX Ja Ja
Bromfiets Suzuki RM80 Nee Ja
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja
Bromfiets Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Ja

  kenny77 heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NSR90 twin 20-7-2010 23:50 0%
DT->cr50sm 31-12-2010 15:39 0%
YZ465 enduro 18-1-2011 18:34 0%


Pagina 253 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 252, 253, 254 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Ruben2311 19-6-2011 21:12 Print reply

Posts: 1055
Misschien heb je heer iets aan:


Mot je ff op die goedkope band klikken...
 
Half the strokes, double the power!
Gerard1793 19-6-2011 21:15 Print reply

Posts: 4006
Dat is viertakt.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 19-6-2011 21:18 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Misschien heb je heer iets aan:


Mot je ff op die goedkope band klikken...


Hun praten vooral over 4 takt en niet het idee wat ik hierboven heb gedaan.
 
BenjaminDG 19-6-2011 23:08 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zat gisternacht wat te denken.
Een cilinder met aan elke kant een uiltaatpoort en in het midden gewoon de spoelpoorten.

Zou zoiets in theorie ook echt kunnen werken en eventueel meer vermogen kunnen leveren dan het normale systeem?
Zojuist even wat getekend wat ik bedoelde:

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

In praktijk wordt het erg moeilijk lijkt me, maar het gaat me even om de theorie.

Dan zouden de spoelpoorten naar de uitlaatpoort moeten worden gericht, dat heb ik hier nog verkeerd getekend. (dacht ik pas later aan.)
En het is de vraag of je genoeg benzine mengsel door de relatief kleine spoelpoort oppervlakte krijgt, zodat de grote uitlaatpoorten ook echt nuttig zouden zijn.

(Met het voorbeeld van Luc Foekema even niet vergelijken aangezien die toch weer anders werkt)





Zojuist even getekend


 
Vlaanderen vrij!
Gary - Forum en Gallery Moderator 19-6-2011 23:10 Print reply

Posts: 12846
Als je de maten hebt liggen valt het reuze mee.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2011 23:12 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Solid works.


Maar niemand een idee of het wel of niet werkt?
Maargoed anders ga ik morgen wel een topic vervuilen.



ik weet niet of de zooi niet te heet word, omdat het voornamelijk uitlaatpoort is wat je hebt
 
Paul de Salmiakbal 19-6-2011 23:23 Print reply

Posts: 5285
Doet me een beetje denken aan symmetric twostroke :p
 
MaXi-PuCh 19-6-2011 23:34 Print reply

Posts: 1531
Ik denk dat het sowieso gewoon zal lopen, maar om een uitlaatpoortoppervlakte die 2x zo groot is als standaard, efficiënt te maken, moet je idd ook veel grotere spoelers hebben, en dan is het alsof je van 2cilinders, alle poorten in 1 cilinder wilt hebben. Dan moet je OF een heel lange slag hebben, OF een grote boring.
In bijde situaties lijkt het mij niet nuttig omdat als je bij een lange slag de spoelers heel lang maakt om het oppervlak van de uitlaatpoort te compenseren, de timingen nogal vreemd worden, tenzij je de uitlaatpoorten ook weer langer=groter maakt. Zo blijf je bezig. Bij cilinders met een grote diameter heb je ook weer dat het slecht zal passen.
Je zal er sowieso weinig winst uit halen.
Het verschil tussen dit en een vlinderpoort is ook minimaal.

Het kan zijn dat ik poep praat maar dit is zoals ik er tegen aan kijk.

Edit: je zou dan een turbo kunnen gebruiken om genoeg mengsel in de cilinder te krijgen, maar een turbo op een 2t is ook niet ideaal, dan zou je het blok ook weer moeten aanladen op een turbo enz. Enz.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 19-6-2011 om 23:37 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
kenny77 20-6-2011 18:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse[...]ik weet niet of de zooi niet te heet word, omdat het voornamelijk uitlaatpoort is wat je hebt

Mhh dat is ook wel belangrijk, maar desnoods word het koelkanaal meer om de uitlaatpoort getrokken en een grotere radiator erop.
Misschien dat zou helpen?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Ik denk dat het sowieso gewoon zal lopen, maar om een uitlaatpoortoppervlakte die 2x zo groot is als standaard, efficiënt te maken, moet je idd ook veel grotere spoelers hebben, en dan is het alsof je van 2cilinders, alle poorten in 1 cilinder wilt hebben. Dan moet je OF een heel lange slag hebben, OF een grote boring.
In bijde situaties lijkt het mij niet nuttig omdat als je bij een lange slag de spoelers heel lang maakt om het oppervlak van de uitlaatpoort te compenseren, de timingen nogal vreemd worden, tenzij je de uitlaatpoorten ook weer langer=groter maakt. Zo blijf je bezig. Bij cilinders met een grote diameter heb je ook weer dat het slecht zal passen.
Je zal er sowieso weinig winst uit halen.
Het verschil tussen dit en een vlinderpoort is ook minimaal.
Het kan zijn dat ik poep praat maar dit is zoals ik er tegen aan kijk.


Ik vind je "sowieso's" wat te voorbarig.
Want hoe weet je dat het sowieso zal gaan lopen, misschien doet het helemaal niks.
En "sowieso weinig prestatie winst", het kan ook dat het helemaal geen vermogen levert of dat het juist weer geweldig werkt.
En met de poort opp, als je een grotere slag of grotere boring neemt dan blijft het probleem er toch?
Want in beide gevallen gaan de opp van de uitlaatpoort en opp spoelpoorten kwa groottes mee.
En "het verschil tussen dit en een vlinderpoort is minimaal" ?
Dit heeft 2x zoveel uitlaat oppervlakte.

Waar ik me eigenlijk meer "druk" om maak, is of de 2 overstaande uitlaatpoorten met expansie uitlaten elkaar niet gaan verstoren tijdens de gaswisseling. En of de spoelpoorten ook daadwerkelijk evenveel mengsel in elke uitlaat gaan gooien.

Al denk ik dat hier niemand zo even een antwoord op heeft, ik denk dat de praktijk uitsluitsel zal moeten gaan geven? Eigenlijk wel jammer aangezien ik niet denk dat dit ook nog ooit daadwerkelijk wordt gebouwd.
Maar als iemand er nog wat zinnigs over kan zeggen dan hoor ik het natuurlijk graag.

Een ander idee op dit concept is om minimale druk op de spoelpoorten te zetten, zodat de cilinder met meer vers mengsel kan worden gevuld.
En nu zat ik te denken, of het dan ook mogelijk zou zijn om, door het normale principe van mengsel naar krukasholte en dan van onder naar boven door de cilinder, een grote streep te zetten.
En dan het benzine mengsel direct door de spoelpoorten heen te blazen.

Dit levert wat voor delen op:
- Je hebt geen afgesloten carterruimte meer nodig, dus komt 2takt olie voor de smering te vervalen, wat weer goed voor het milieu en de beurs is.
- Goedkoper produceren/ ontwikkelen van cilinders, carters.
-Je bent niet meer afhankelijk van de zuiger die ervoor zorgt dat het mengsel aan wordt gezogen, je kan dus zelf bepalen d.m.v. injectie ofzo hoeveel benzine je in de cilinder injecteert.

Dus zou daarmee ook de vaste spoelpoort timing deels vervallen?
Aangezien je op lage toeren minder gasmengsel kan injecteren en bij meer toeren laat je meer mengsel injecteren. Wellicht kan dit er ook voor zorgen dat cilinder onderin de toeren meer vermogen krijgt. Doordat er een soort van variabele spoelpoorttiming wordt gecreëerd? I.c.m. een powervalve zou je dan een cilinder krijgen die ook in het lage toeren gebied sneller opgang komt. Alleen zit je dan nog aan een vast expansie uitlaat, als deze ook nog variabel wordt (lijkt me enigszins goed te doen, door het midden stuk variabel te maken), dan zou je in theorie een super blokje krijgen.

Dan zou je zoiets krijgen:
Geen spoelkanalen meer in de cilinder

Membranen tussen de spoelpoorten en het injectie systeem.
(in heb nog nooit een injectie stuk in mijn handen gehad, dus maar even wat uit de losse pols getekend, maar die kelk met vlinderklep en injector moet dus het injectie gedeelte voor stellen... )




Dus gewoon rechtdoor vanuit de het injectie stuk tot spoelpoorten.

Dan roept mij weer een andere vraag op, de afstand van injectie tot de spoelpoorten zou dan een heel stuk korter worden dan het normale systeem.
Zou het mengsel dan nog goed kunnen vermengt (/verneveld/verdampt wat het ook mag doen op zijn reis) worden?
Of is de lange reis die het bij het normale systeem is, ook daadwerkelijk noodzakelijk?
En zou dit ook echt te programmeren zijn? (Dat alles netjes op tijd in de cilinder wordt gespoten)
(geen kaas gegeten van computer installeren, dus dat zou ik echt niet weten...)


Dan zat ik er ook nog aan te denken om het mengsel echt onder druk de cilinder in te spuiten d.m.v. een compressor, nadeel is dat het groten deels door de uitlaatpoort weg wordt geblazen.
Dus dan zou er al een roterende uitlaat (of vilinderklep ofzo) tussen de uitlaatpoort en uitlaat moeten zitten.
Zoiets

Dit zou dan ook het einde van expansie uitlaten zijn omdat er niks ontsnapt, maar dit systeem zou je alleen goed werkend kunnen krijgen als je pauze tussen de inlaat en uitlaat brengt.
En wat krijgen we dan... juist een 4 takt blokje.

Dus dat idee gaat niet op...

Maar dan zit ik nog met een probleem, aangezien de zuiger het mengsel niet meer aanzuigt , moet er sowieso een compressor op die het mengsel in de cilinder duwt.

Dan zou je zoiets krijgen

(en dan de compressor aansluiten op de inlaat kanalen)

En dat is allemaal leuk en aardig alleen zit ik dan weer ermee, hoe start je het ding.
(aangezien de zuiger het mengsel niet meer aanzuigt)
Moet je dan al van te voren benzine inspuiten en het blok een bepaald toerental laten draaien voordat er een vonk bij komt?
En levert de compressor wel genoeg druk op zo'n laag toerental?

Dus kortom zou dit systeem ook kunnen werken, want als dit werkt zitten er wel wat voordelen op, lijkt me.
(vooral voor het milieu, dan zou de 2 takt weer een comeback kunnen maken. )

Maar dan kom ik er weer bij, als ik dit zo simpel kan bedenken, waarom ben ik het dan nog nooit tegen gekomen?
Zou het al uit geprobeerd zijn en niet werken, zitten er grote nadelen aan die ik niet gezien heb of nog wat anders?
Want het lijkt me wel heeel erg sterk dat dit nog nooit iemand bedacht heeft.

Maargoed ik vergeet nu weer miljoenen vraagstelling die ik vannacht in de kop had...
Kom ik wel weer op terug.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2011 om 18:28 uur.
 
De Schout 21-6-2011 21:35 Print reply
Posts: 5327
maar even niet meer in het topic..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Jij hebt ook alleen maar toffe dingen staan

cr480/ rm500/ zundapp 125 , het moet niet gekker worden!



ik heb nog heel veel werk in de schuur staan bedoel je..

allemaal dingen die ik voor een paar honderd euro gekocht heb, en daar is de staat dan ook naar
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 21-6-2011 21:38 Print reply

Posts: 29286
Maar dat maakt ze niet minder mooi.

Door de slechte staat kijk heen.
 
Frysk 21-6-2011 22:27 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ik weet niet of de zooi niet te heet word, omdat het voornamelijk uitlaatpoort is wat je hebt


Dat kun je met goede koeling rond de uitlaatkanalen wel redelijk beperken.

 
giggitybyte
Joel_koningslust 21-6-2011 22:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Dat kun je met goede koeling rond de uitlaatkanalen wel redelijk beperken.



maar hoe wil je dat goed koelen? plaats voor grote koelkanalen is er niet omdat daar de spoelkanalen komen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 21-6-2011 22:34 Print reply

Posts: 29286
De uitlaatpoort/ cilinder ook van onder laten koelen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2011 22:47 Print reply

Posts: 8764
Begint hier op te lijken :



 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
BenjaminDG 21-6-2011 22:49 Print reply

Posts: 4605
Dt is toch nog een 4takt of niet?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 21-6-2011 22:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Begint hier op te lijken :

afbeelding



Inderdaad, maar kleppen in de cilinderkop... , dat mag natuurlijk niet!









Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dt is toch nog een 4takt of niet?



Nee je hebt ook 2 takt kleppen motors

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-6-2011 om 22:50 uur.
 
BenjaminDG 21-6-2011 22:52 Print reply

Posts: 4605
Die hebben dan geen expansie uitlaten?
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 21-6-2011 22:52 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


maar hoe wil je dat goed koelen? plaats voor grote koelkanalen is er niet omdat daar de spoelkanalen komen


Je maakt een cilinder zelf, het is niet dat je een bestaande cilinder aanpast.

Zodra je ergens mee begint komen problemen en voor die problemen komen oplossingen.

simpel gezegd maargoed
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2011 22:53 Print reply

Posts: 8764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dt is toch nog een 4takt of niet?


Nee per krukastoer, één keer in en uit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Inderdaad, maar kleppen in de cilinderkop... , dat mag natuurlijk niet!

[...]




Volgens mij zit daar het probleem in je ontwerp.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
kenny77 21-6-2011 22:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Die hebben dan geen expansie uitlaten?


Nee, zijn ook meestal scheeps motoren.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Volgens mij zit daar het probleem in je ontwerp.



problemen zijn er om op te lossen.

een 2takt met kleppen in cilinderkop en geen expansie uitlaten, nee dat kan niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-6-2011 om 22:56 uur.
 
Meathausen 21-6-2011 23:05 Print reply

Posts: 726
Misschien beter om dit in het pro-forum te zetten ?
Mag ook wel is wakker geschud worden!

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 21-6-2011 om 23:06 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
kenny77 21-6-2011 23:07 Print reply

Posts: 29286
Heb ik geen toegang voor. :(

Maar ik kan wel een dezer dagen een topic openen, een 2 takt discussie is nooit weg.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-6-2011 om 23:09 uur.
 
Tobias Verhoef 21-6-2011 23:30 Print reply

Posts: 1832
Even over dat 2 takt gebeuren wat je bedacht hebt.

Ik wil je even op een punt wijzen, als de uitlaat poorten tegenover elkaar staan dat wordt het mengsel wat ze terugblazen zo de andere uitlaat poort ingeblazen. Beetje idee van 3e spoelpoort die naar boven is gericht omdat hij anders het mengsel de uitlaat in gooit.

Ik hoop dat je het begrijpt.

Ik hoop over een week natuurlijk hiervan een schaalmodel te zien


In het AMT lees je wel vaker dingen over vreemde motoren maar, dit vindt toch een hele mooie vinding voor 2 takt.

http://www.amt.nl/Ni...op-tweetaktmotor.htm


Is het niet een idee om een dubbelzuiger 2 takt te bouwen?
Mij lijkt het ideaal want in je cilinderkop verlies je toch een boel energie.


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2011 23:40 Print reply

Posts: 8764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb ik geen toegang voor. :(



http://www.brommerforum.nl/topics/7

Werkt zelfs als ik niet ingelogd ben.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 253 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 252, 253, 254 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved