Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van kenny77

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
11550
Loginnaam kenny77
Volledige naam kenny
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  23 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT175 Ja Ja
Bromfiets Yamaha RD50 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Honda CR80 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Motor Honda CB400F Ja Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Italjet SuperSport Ja Ja
Motor Aprilia RX Ja Ja
Bromfiets Suzuki RM80 Nee Ja
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja
Bromfiets Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Ja

  kenny77 heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NSR90 twin 20-7-2010 23:50 0%
DT->cr50sm 31-12-2010 15:39 0%
YZ465 enduro 18-1-2011 18:34 0%


Pagina 253 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 252, 253, 254 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Ruben2311 19-6-2011 21:12 Print reply

Posts: 1055
Misschien heb je heer iets aan:


Mot je ff op die goedkope band klikken...
 
Half the strokes, double the power!
Gerard1793 19-6-2011 21:15 Print reply

Posts: 4006
Dat is viertakt.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 19-6-2011 21:18 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Misschien heb je heer iets aan:


Mot je ff op die goedkope band klikken...


Hun praten vooral over 4 takt en niet het idee wat ik hierboven heb gedaan.
 
BenjaminDG 19-6-2011 23:08 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zat gisternacht wat te denken.
Een cilinder met aan elke kant een uiltaatpoort en in het midden gewoon de spoelpoorten.

Zou zoiets in theorie ook echt kunnen werken en eventueel meer vermogen kunnen leveren dan het normale systeem?
Zojuist even wat getekend wat ik bedoelde:

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

In praktijk wordt het erg moeilijk lijkt me, maar het gaat me even om de theorie.

Dan zouden de spoelpoorten naar de uitlaatpoort moeten worden gericht, dat heb ik hier nog verkeerd getekend. (dacht ik pas later aan.)
En het is de vraag of je genoeg benzine mengsel door de relatief kleine spoelpoort oppervlakte krijgt, zodat de grote uitlaatpoorten ook echt nuttig zouden zijn.

(Met het voorbeeld van Luc Foekema even niet vergelijken aangezien die toch weer anders werkt)





Zojuist even getekend


 
Vlaanderen vrij!
Gary - Forum en Gallery Moderator 19-6-2011 23:10 Print reply

Posts: 12846
Als je de maten hebt liggen valt het reuze mee.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2011 23:12 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Solid works.


Maar niemand een idee of het wel of niet werkt?
Maargoed anders ga ik morgen wel een topic vervuilen.



ik weet niet of de zooi niet te heet word, omdat het voornamelijk uitlaatpoort is wat je hebt
 
Paul de Salmiakbal 19-6-2011 23:23 Print reply

Posts: 5285
Doet me een beetje denken aan symmetric twostroke :p
 
MaXi-PuCh 19-6-2011 23:34 Print reply

Posts: 1531
Ik denk dat het sowieso gewoon zal lopen, maar om een uitlaatpoortoppervlakte die 2x zo groot is als standaard, efficiënt te maken, moet je idd ook veel grotere spoelers hebben, en dan is het alsof je van 2cilinders, alle poorten in 1 cilinder wilt hebben. Dan moet je OF een heel lange slag hebben, OF een grote boring.
In bijde situaties lijkt het mij niet nuttig omdat als je bij een lange slag de spoelers heel lang maakt om het oppervlak van de uitlaatpoort te compenseren, de timingen nogal vreemd worden, tenzij je de uitlaatpoorten ook weer langer=groter maakt. Zo blijf je bezig. Bij cilinders met een grote diameter heb je ook weer dat het slecht zal passen.
Je zal er sowieso weinig winst uit halen.
Het verschil tussen dit en een vlinderpoort is ook minimaal.

Het kan zijn dat ik poep praat maar dit is zoals ik er tegen aan kijk.

Edit: je zou dan een turbo kunnen gebruiken om genoeg mengsel in de cilinder te krijgen, maar een turbo op een 2t is ook niet ideaal, dan zou je het blok ook weer moeten aanladen op een turbo enz. Enz.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 19-6-2011 om 23:37 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
kenny77 20-6-2011 18:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse[...]ik weet niet of de zooi niet te heet word, omdat het voornamelijk uitlaatpoort is wat je hebt

Mhh dat is ook wel belangrijk, maar desnoods word het koelkanaal meer om de uitlaatpoort getrokken en een grotere radiator erop.
Misschien dat zou helpen?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Ik denk dat het sowieso gewoon zal lopen, maar om een uitlaatpoortoppervlakte die 2x zo groot is als standaard, efficiënt te maken, moet je idd ook veel grotere spoelers hebben, en dan is het alsof je van 2cilinders, alle poorten in 1 cilinder wilt hebben. Dan moet je OF een heel lange slag hebben, OF een grote boring.
In bijde situaties lijkt het mij niet nuttig omdat als je bij een lange slag de spoelers heel lang maakt om het oppervlak van de uitlaatpoort te compenseren, de timingen nogal vreemd worden, tenzij je de uitlaatpoorten ook weer langer=groter maakt. Zo blijf je bezig. Bij cilinders met een grote diameter heb je ook weer dat het slecht zal passen.
Je zal er sowieso weinig winst uit halen.
Het verschil tussen dit en een vlinderpoort is ook minimaal.
Het kan zijn dat ik poep praat maar dit is zoals ik er tegen aan kijk.


Ik vind je "sowieso's" wat te voorbarig.
Want hoe weet je dat het sowieso zal gaan lopen, misschien doet het helemaal niks.
En "sowieso weinig prestatie winst", het kan ook dat het helemaal geen vermogen levert of dat het juist weer geweldig werkt.
En met de poort opp, als je een grotere slag of grotere boring neemt dan blijft het probleem er toch?
Want in beide gevallen gaan de opp van de uitlaatpoort en opp spoelpoorten kwa groottes mee.
En "het verschil tussen dit en een vlinderpoort is minimaal" ?
Dit heeft 2x zoveel uitlaat oppervlakte.

Waar ik me eigenlijk meer "druk" om maak, is of de 2 overstaande uitlaatpoorten met expansie uitlaten elkaar niet gaan verstoren tijdens de gaswisseling. En of de spoelpoorten ook daadwerkelijk evenveel mengsel in elke uitlaat gaan gooien.

Al denk ik dat hier niemand zo even een antwoord op heeft, ik denk dat de praktijk uitsluitsel zal moeten gaan geven? Eigenlijk wel jammer aangezien ik niet denk dat dit ook nog ooit daadwerkelijk wordt gebouwd.
Maar als iemand er nog wat zinnigs over kan zeggen dan hoor ik het natuurlijk graag.

Een ander idee op dit concept is om minimale druk op de spoelpoorten te zetten, zodat de cilinder met meer vers mengsel kan worden gevuld.
En nu zat ik te denken, of het dan ook mogelijk zou zijn om, door het normale principe van mengsel naar krukasholte en dan van onder naar boven door de cilinder, een grote streep te zetten.
En dan het benzine mengsel direct door de spoelpoorten heen te blazen.

Dit levert wat voor delen op:
- Je hebt geen afgesloten carterruimte meer nodig, dus komt 2takt olie voor de smering te vervalen, wat weer goed voor het milieu en de beurs is.
- Goedkoper produceren/ ontwikkelen van cilinders, carters.
-Je bent niet meer afhankelijk van de zuiger die ervoor zorgt dat het mengsel aan wordt gezogen, je kan dus zelf bepalen d.m.v. injectie ofzo hoeveel benzine je in de cilinder injecteert.

Dus zou daarmee ook de vaste spoelpoort timing deels vervallen?
Aangezien je op lage toeren minder gasmengsel kan injecteren en bij meer toeren laat je meer mengsel injecteren. Wellicht kan dit er ook voor zorgen dat cilinder onderin de toeren meer vermogen krijgt. Doordat er een soort van variabele spoelpoorttiming wordt gecreëerd? I.c.m. een powervalve zou je dan een cilinder krijgen die ook in het lage toeren gebied sneller opgang komt. Alleen zit je dan nog aan een vast expansie uitlaat, als deze ook nog variabel wordt (lijkt me enigszins goed te doen, door het midden stuk variabel te maken), dan zou je in theorie een super blokje krijgen.

Dan zou je zoiets krijgen:
Geen spoelkanalen meer in de cilinder

Membranen tussen de spoelpoorten en het injectie systeem.
(in heb nog nooit een injectie stuk in mijn handen gehad, dus maar even wat uit de losse pols getekend, maar die kelk met vlinderklep en injector moet dus het injectie gedeelte voor stellen... )




Dus gewoon rechtdoor vanuit de het injectie stuk tot spoelpoorten.

Dan roept mij weer een andere vraag op, de afstand van injectie tot de spoelpoorten zou dan een heel stuk korter worden dan het normale systeem.
Zou het mengsel dan nog goed kunnen vermengt (/verneveld/verdampt wat het ook mag doen op zijn reis) worden?
Of is de lange reis die het bij het normale systeem is, ook daadwerkelijk noodzakelijk?
En zou dit ook echt te programmeren zijn? (Dat alles netjes op tijd in de cilinder wordt gespoten)
(geen kaas gegeten van computer installeren, dus dat zou ik echt niet weten...)


Dan zat ik er ook nog aan te denken om het mengsel echt onder druk de cilinder in te spuiten d.m.v. een compressor, nadeel is dat het groten deels door de uitlaatpoort weg wordt geblazen.
Dus dan zou er al een roterende uitlaat (of vilinderklep ofzo) tussen de uitlaatpoort en uitlaat moeten zitten.
Zoiets

Dit zou dan ook het einde van expansie uitlaten zijn omdat er niks ontsnapt, maar dit systeem zou je alleen goed werkend kunnen krijgen als je pauze tussen de inlaat en uitlaat brengt.
En wat krijgen we dan... juist een 4 takt blokje.

Dus dat idee gaat niet op...

Maar dan zit ik nog met een probleem, aangezien de zuiger het mengsel niet meer aanzuigt , moet er sowieso een compressor op die het mengsel in de cilinder duwt.

Dan zou je zoiets krijgen

(en dan de compressor aansluiten op de inlaat kanalen)

En dat is allemaal leuk en aardig alleen zit ik dan weer ermee, hoe start je het ding.
(aangezien de zuiger het mengsel niet meer aanzuigt)
Moet je dan al van te voren benzine inspuiten en het blok een bepaald toerental laten draaien voordat er een vonk bij komt?
En levert de compressor wel genoeg druk op zo'n laag toerental?

Dus kortom zou dit systeem ook kunnen werken, want als dit werkt zitten er wel wat voordelen op, lijkt me.
(vooral voor het milieu, dan zou de 2 takt weer een comeback kunnen maken. )

Maar dan kom ik er weer bij, als ik dit zo simpel kan bedenken, waarom ben ik het dan nog nooit tegen gekomen?
Zou het al uit geprobeerd zijn en niet werken, zitten er grote nadelen aan die ik niet gezien heb of nog wat anders?
Want het lijkt me wel heeel erg sterk dat dit nog nooit iemand bedacht heeft.

Maargoed ik vergeet nu weer miljoenen vraagstelling die ik vannacht in de kop had...
Kom ik wel weer op terug.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2011 om 18:28 uur.
 
De Schout 21-6-2011 21:35 Print reply
Posts: 5327
maar even niet meer in het topic..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Jij hebt ook alleen maar toffe dingen staan

cr480/ rm500/ zundapp 125 , het moet niet gekker worden!



ik heb nog heel veel werk in de schuur staan bedoel je..

allemaal dingen die ik voor een paar honderd euro gekocht heb, en daar is de staat dan ook naar
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 21-6-2011 21:38 Print reply

Posts: 29286
Maar dat maakt ze niet minder mooi.

Door de slechte staat kijk heen.
 
Frysk 21-6-2011 22:27 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ik weet niet of de zooi niet te heet word, omdat het voornamelijk uitlaatpoort is wat je hebt


Dat kun je met goede koeling rond de uitlaatkanalen wel redelijk beperken.

 
giggitybyte
Joel_koningslust 21-6-2011 22:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Dat kun je met goede koeling rond de uitlaatkanalen wel redelijk beperken.



maar hoe wil je dat goed koelen? plaats voor grote koelkanalen is er niet omdat daar de spoelkanalen komen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 21-6-2011 22:34 Print reply

Posts: 29286
De uitlaatpoort/ cilinder ook van onder laten koelen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2011 22:47 Print reply

Posts: 8744
Begint hier op te lijken :



 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BenjaminDG 21-6-2011 22:49 Print reply

Posts: 4605
Dt is toch nog een 4takt of niet?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 21-6-2011 22:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Begint hier op te lijken :

afbeelding



Inderdaad, maar kleppen in de cilinderkop... , dat mag natuurlijk niet!









Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dt is toch nog een 4takt of niet?



Nee je hebt ook 2 takt kleppen motors

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-6-2011 om 22:50 uur.
 
BenjaminDG 21-6-2011 22:52 Print reply

Posts: 4605
Die hebben dan geen expansie uitlaten?
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 21-6-2011 22:52 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


maar hoe wil je dat goed koelen? plaats voor grote koelkanalen is er niet omdat daar de spoelkanalen komen


Je maakt een cilinder zelf, het is niet dat je een bestaande cilinder aanpast.

Zodra je ergens mee begint komen problemen en voor die problemen komen oplossingen.

simpel gezegd maargoed
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2011 22:53 Print reply

Posts: 8744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dt is toch nog een 4takt of niet?


Nee per krukastoer, één keer in en uit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Inderdaad, maar kleppen in de cilinderkop... , dat mag natuurlijk niet!

[...]




Volgens mij zit daar het probleem in je ontwerp.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 21-6-2011 22:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Die hebben dan geen expansie uitlaten?


Nee, zijn ook meestal scheeps motoren.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Volgens mij zit daar het probleem in je ontwerp.



problemen zijn er om op te lossen.

een 2takt met kleppen in cilinderkop en geen expansie uitlaten, nee dat kan niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-6-2011 om 22:56 uur.
 
Meathausen 21-6-2011 23:05 Print reply

Posts: 726
Misschien beter om dit in het pro-forum te zetten ?
Mag ook wel is wakker geschud worden!

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 21-6-2011 om 23:06 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
kenny77 21-6-2011 23:07 Print reply

Posts: 29286
Heb ik geen toegang voor. :(

Maar ik kan wel een dezer dagen een topic openen, een 2 takt discussie is nooit weg.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-6-2011 om 23:09 uur.
 
Tobias Verhoef 21-6-2011 23:30 Print reply

Posts: 1832
Even over dat 2 takt gebeuren wat je bedacht hebt.

Ik wil je even op een punt wijzen, als de uitlaat poorten tegenover elkaar staan dat wordt het mengsel wat ze terugblazen zo de andere uitlaat poort ingeblazen. Beetje idee van 3e spoelpoort die naar boven is gericht omdat hij anders het mengsel de uitlaat in gooit.

Ik hoop dat je het begrijpt.

Ik hoop over een week natuurlijk hiervan een schaalmodel te zien


In het AMT lees je wel vaker dingen over vreemde motoren maar, dit vindt toch een hele mooie vinding voor 2 takt.

http://www.amt.nl/Ni...op-tweetaktmotor.htm


Is het niet een idee om een dubbelzuiger 2 takt te bouwen?
Mij lijkt het ideaal want in je cilinderkop verlies je toch een boel energie.


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2011 23:40 Print reply

Posts: 8744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb ik geen toegang voor. :(



http://www.brommerforum.nl/topics/7

Werkt zelfs als ik niet ingelogd ben.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 253 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 252, 253, 254 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved