RikDT50MX - Nieuws Poster |
15-3-2011 20:46 |
 Posts: 1558 |
Kenny,
nog bedankt over die DT cilinder, als dank hier mijn 50e post
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 15-3-2011 om 20:47 uur.
|
|
I Can Play With Madness |
|
kenny77 |
15-3-2011 21:42 |
 Posts: 29286 |
woei.
|
|
|
|
antonhonda |
18-3-2011 18:13 |
 Posts: 3616 |
hey kenny
hoe zit de cilinder vast bij een yz80 uit 1979 heb je daar fotos van ? (mis denk ik de 4 bussen)
en heb je mischien nog een 0.75 zuiger of kun je daar aan komen ?
verder nog tips waar ik na moet kijken voor ik het blok wil gaan starten ? wat vaak kapot gaat ofzo ?
bedankt alvast
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
kenny77 |
18-3-2011 18:28 |
 Posts: 29286 |
Gewoon met 4 tapeindes, zelfde als alle andere yamaha blokken. 
Een zuiger van een dt80mx is het zelfde.
Blokje is veel sterker als een andere yamaha blokje, zou niet weten wat er kapot aan zou moeten gaan.
|
|
|
|
Marcooow |
18-3-2011 18:32 |
 Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
18-3-2011 18:34 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Marcooow |
18-3-2011 18:35 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Jammer van die eurocilindro/athena. :(
paar stukken plaat eraan lassen en die is weer gloedje nieuw
|
|
faster than a bullet! |
|
Sypie_Honda |
18-3-2011 18:37 |
 Posts: 13830 |
rijd het wat lekker zo'n moderne SM?
ik vind die KTM van mij in SM trim eigenlijk voor geen meter rijden, volgas uit bochten klapperen is wel leuk omdat hij dan zo vet brult, maar na 100m recht uit weet je al niet meer hoe je moet zitten.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
kenny77 |
18-3-2011 18:43 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
rijd het wat lekker zo'n moderne SM?
ik vind die KTM van mij in SM trim eigenlijk voor geen meter rijden, volgas uit bochten klapperen is wel leuk omdat hij dan zo vet brult, maar na 100m recht uit weet je al niet meer hoe je moet zitten.
Ik vond het prachtig!
Heel stabiel ook op "hogere" snelheden (ben niet echt boven de 150 uit geweest, dus zou niet weten wat hij daarboven doet), en je had het ook niet in de gaten.
Naar de remmen hoef je maar te kijken, of je staat al stop.
En reed ook heel mooi door de bochten.
En het vermogen was ook leuk, hij had erg geen moeite mee om het voorwiel in de lucht te gooien, als je een bocht uit kwam.
Nu heb ik niet zo veel vergelijkings materiaal, maargoed.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-3-2011 om 18:44 uur.
|
|
|
|
Marcooow |
18-3-2011 19:30 |
 Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
18-3-2011 19:47 |
 Posts: 29286 |
die zal wel een paar dubbeltjes kosten.
|
|
|
|
PieterDT |
18-3-2011 19:48 |
 Posts: 131 |
weet jij hoe een 50cc eurocilinder voor dt presteert?
een beetje beter als een 2WI?
|
|
|
|
kenny77 |
18-3-2011 19:50 |
 Posts: 29286 |
Stuk beter denk ik.
Maar zo'n 50cc is alleen leuk als je meer goede spullen hebt en je moet er van houden.
Op een dt blok kan je het beste meteen een 70cc eurokit/airsal op leggen.
Rijd 10x fijner en gaat ook helemaal niet hard.
|
|
|
|
PieterDT |
18-3-2011 19:54 |
 Posts: 131 |
ouders...
willen dat ik met 50cc rijdt
is dat de snelste 50cc voor dt of is de fast arrow beter?
ik wil wel een colse ratio of een normale 5 bak
en volgensmij heb ik al een luhao rond
|
|
|
|
kenny77 |
18-3-2011 19:57 |
 Posts: 29286 |
Hebben ze er verstand van? (in de zin van zien ze het?  )
een 70cc (werkelijk maar 63cc) loopt met een immi uitlaat, 16mm en een 4 bakje ook maar 65km/h.
Dus helemaal niks spannends.
Met een 5bakje, haal je dan 80~85 km/h.
Voor de verzekering hoef je het ook niet te laten, als hij harder als 45 km/h loopt met een 50cc ben je theoretisch ook niet verzekerd.
50cc eurocilindro is wel de beste 50cc.
fast arrow/autisa voor de 50 blokken ben ik geen fan van, zou het niet kopen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-3-2011 om 19:58 uur.
|
|
|
|
PieterDT |
18-3-2011 20:02 |
 Posts: 131 |
ik wil zelf eigenlijk een standaard brommer er van maken(yamaha dtr) die nog wel een beetje doorrijdt, mijn moeder zelf vind een yamaha dt veel mooier dus misschien komt die er ook wel en die wil ik dan gaan opvoeren
maar dus als ik een goede 50 wil kan ik die het beste nemen
gaat vast niet hard maar wel harder als standaard.
wat is een goede prijs voor zon cilinder?
|
|
|
|
kenny77 |
18-3-2011 20:04 |
 Posts: 29286 |
Je bedoelt die van Anton op marktplaats?
75 euro is een mooie prijs.
|
|
|
|
PieterDT |
18-3-2011 20:05 |
 Posts: 131 |
jup
oke dan zie ik wel
heb jij toevallig neit nog een goede standaard krukas liggen voor dt?
kan ik me blokje ff reviceren
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
18-3-2011 20:07 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PieterDT
ouders...
willen dat ik met 50cc rijdt
dat willen ze vast vanwege de verzekering omdat je dan niet meer verzekert bent
vertel ze maar dat als je brommer sneller dan 45 gaat je officieel al niet meer verzekert bent
|
|
|
|
kenny77 |
18-3-2011 20:07 |
 Posts: 29286 |
nope, alleen gare.
|
|
|
|
PieterDT |
18-3-2011 20:09 |
 Posts: 131 |
|
|
|
|
kenny77 |
18-3-2011 20:12 |
 Posts: 29286 |
Als het 80 blok nog wat is.
Maarja die kocht ik ook voor 20 euro per stuk op.
50 blokken zijn niks waard, zonder 5 bak en 3 plaats koppeling.
|
|
|
|
PieterDT |
18-3-2011 20:15 |
 Posts: 131 |
Carters zijn wel wat waard toch?
en ontsteking?
btw wat zijn dat voor uitlaten?
zien er niet goed uit
|
|
|
|
kenny77 |
18-3-2011 20:22 |
 Posts: 29286 |
50cc carters brengen niks op.
Ik heb ook nog een setje of 20 hier liggen.
Contactpunten ontsteking zijn ook niks waard.
zijn originele rd uitlaten.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-3-2011 om 20:22 uur.
|
|
|
|
Marcooow |
18-3-2011 20:40 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
50cc carters brengen niks op.
Ik heb ook nog een setje of 20 hier liggen.
Contactpunten ontsteking zijn ook niks waard. 
zijn originele rd uitlaten.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-3-2011 om 20:22 uur.
ligt die zooi ook allemaal bij je oma  ?
wat moet je met 20 carters? je hebt zoiezo een hoop onderdelen ofnie
|
|
faster than a bullet! |
|