Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van kenny77

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 706 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
11550
Loginnaam kenny77
Volledige naam kenny
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
Telefoonnummer
Leeftijd 35 jaar
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 26-5-2006
Aantal posts 29286 Zoek userposts
Profile hits 585081


---------------------------------------------------------------------
tijdelijk buiten gebruik

Met ingang van: 2008-03-22 21:00:01

Om te zien of je in de top 50 staat kun je naar de volgende URL:
http://www.brommerforum.nl/i.php/

Powered by mcdronkz
---------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------

Mijn brommer geschiedenis:

Mijn eerste crosser, een italjet 50cc.
Had ik gekregen toen ik 7 jaar was.
Me vader kwam 's avonds thuis en zei dat hij een verrassing had en het was dus een crosser!
Liep aardig hard 80km/h , maar mijn vader had hem in het begin 60km/h laten lopen.

De kleine Kenny in de keuken hadden, we hem pas net.




Jaja ik was er al vroeg bij


Zo was hij toen hij was opgeknapt.

Toen ik 12 was , werd de italjet te klein en zijn we op zoek naar een andere crosser gegaan.
We kwamen een honda cr80 elsinore van 1981 tegen.
En gekocht voor 175 gulden als wrak, maar nu deze er was moest mijn italjet weg
Dit vind ik nog steeds jammer. :(

De cr80 na restauratie:


Een tijdje daarna gingen we naar het milieu park en wat lag daar in de container , een vespa ciao, dus er uit gevist en mochten we voor 5 euro mee nemen.
Een kleinigheidje aan gedaan en toen liep die weer.
Ook nog veel lol van gehad en het malle ding liep altijd.


Hier zit mijn neefje er op

Toen ik 13 jaar was, had mijn vader van een collega op het werk een originele puch gekregen.
Dus moest de vespa weer weg en kwam de puch er voor in de plaats.
Na vele keren te hebben verandert was deze uiteindelijk zo:



Mijn eerst sprint puch:
Eerste werdstrijd mee gereden toen ik 14 jaar was, maar destijds was hij nog paars (was eerst van mijn zus geweest) jaar daarop zo gemaakt als hij hieronder staat.
De puch heeft mijn tante ooit nog nieuw in de winkel gekocht, zit dus al lang in de familie!



14 de jaar, mijn neef had nog wat oude brommer spullen in zijn schuur liggen wat mijn vader en ik mochten komen ophalen.
Toen we daar aan kwamen stond er ook nog een yamaha rd50mx, die mochten we ook hebben dat werd dus mijn brommer voor als ik 16 werd en ik er mee op de weg mocht.
Een jaar voordat ik 16 was waren we begonnen met deze op te knappen.

Zo zag hij er uit toen we hem hadden gekregen(zonder het kuipje, onder kuipje en stuur)



We wilden er eerst een soort street fighter van maken, dus dan was dit ongeveer het idee alleen het zitje moest dan nog anders.

Maar toen waren we onder tussen naar een classic race gegaan en daar zag ik de yamaha 50cc racer van vroeger dit vond ik veel mooier.

Dus is hij uiteindelijk zo geworden.


Een paar maanden daarna zei mijn vader het is ook wel leuk om een dt50 te hebben als off the road in plaats van je puchje(de zwarte met gele vlammen). Ja dat leek me wel wat.
Dus hadden we de puch verkocht.
En een dt50 frame met wielen gekregen van een bekende.

Zo zag de schoonheid eruit



2maanden later zag hij er zo uit.


Weer een paar maanden later wilde ik een schakel voor te sprinten (Inmiddels 3 sprints met de puch gedaan).
Na lang zoeken werd het een nsr van oud forum gebruiker Hans F. :
(Na het optische opknap werk)


Zo staat hij er nu bij:


Hier is de project pagina
http://www.brommerforum.nl/showtopic/45559/1


2 DT'tjes erbij gekocht


Ook samen met mijn vader 2 mb's gekocht.
Dit is die van mij (moet uiteraard nog worden opgeknapt).
(125cc )



Mijn eerste motortje een DT175, is de oude van mijn vader geweest. (Heb ik terug gekocht)


Weer een italjet gehaald.



italjet nagemaakt van vroeger




Aprilia rx125


1979 suzuki rm80


CB400


Tot zo ver de geschiedenis.

Toekomst muziek
493cc 2takt enduro


HL500 in SolidWorks:

http://www.brommerfo...allery/view/7034/1/1




Limbomeeting 2009:





Gooi Zomer Meeting 2009



ohh wat is dat interessant

BM09



Gooi winter meeting 2009


Limbo meeting 2010


Midden- Limburg meeting 2010


Gooi meeting 2010
(Gestrand ergens bij 's Hertogenbosch , kapoete rs :( , terug naar huis gereden met rd50 en met de auto door naar Amsterdam)


DT motor meeting nr.1 2010





DT motor meeting nr.2 2010

Met de dt50


Niet die van mij (helaas)



2 takt dag 2011


DT rit-2 2011


DT rit-3 2011


Jubbega 2004


Jubbega 2005


SBO sprint 2006


Jubbega 2009


Jubbega 2010


Brommerrace Vaals 2010


En een andere hobby, waar ik zo af en toe aan werk:



al een lange tijd niet meer gedaan maarja.


Door Keiji:




Door Kai:





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wel tof dat ik eindelijk een DT meemaak die wél doorboekt. me bek viel open toen ie gas ging geven


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kenny, omdat jij kleiner bent dan mij, krijg jij mn 47000ste post






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
Kenny,

speciaal voor jou!

mijn 1000e post




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
En mijn 11-duuzendste post gaat naar......


*trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

*boem*




The one and only Kenny


Omdat 'ie 100en kilo's aan brommer/motoronderdelen heeft



Woei

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
hier dan maar alvast mijn 3000e post voor jou. met mooi filmpje nog wel (heb je vast al eens gezien denk ik).

http://www.youtube.com/watch?v=pexdIc_wrKc







Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny
Omdat ik jou gewoonweg de beste kerel vind op BF, geef ik jou mijn 1000e post!
Het is nog niet veel, maar zelfs de grootsten ter wereld zijn klein begonnen




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
en hier mijn 5000e post!





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hierbij mijn 1466e post ...

Kom ik nu ook bij je kwoot sectie van je profiel



Vooruit dan maar.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
kenny hier mijn 600ste post. omdat je een paar mooie brommerts hebt (vooral je beun dt )



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny!
Mijn 1e mijlpaal naar 1000 posts duurde best lang, maar de 2000 was zo berijkt, dus hier heb je ook mijn 2000ste post.
Gewoonweg omdat jij de vetste op BF bent





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ooh ja Kenny je had m'n 29000ste post



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
Hierbij krijgt Kenny mijn 3000ste post
omdat hij toffe brommers en motors heeft




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kennert
Ik zat al even te denken wie mijn post nou gewoon verdiende, maar jij hebt mij goed meegeholpen met zoeken naar leuke onderdeeltjes

Dus hier is mijn 5000e post!


Enne, wij gaan nog een keertje toeren




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny, gewoon omdat jij tof bent, krijg jij mijn 7777e post.
En ook omdat je me die leuke veertjes voor de MT hebt gewezen.
En we hebben nog steeds niet getoerd :(



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Nou Kenny, hierbij schenk ik jou mijn 1000e post omdat je kortweg een van de tofste kerels van BF bent en een hoop leuke motoren in bezit hebt (gehad)

en omdat een hoop forumleden dagelijks naar jou mooie 2 takt plaatjes mogen kijken



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
3000e post voor jouuuu!
afbeelding



  23 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT175 Ja Ja
Bromfiets Yamaha RD50 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Honda CR80 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Motor Honda CB400F Ja Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Italjet SuperSport Ja Ja
Motor Aprilia RX Ja Ja
Bromfiets Suzuki RM80 Nee Ja
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja
Bromfiets Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Ja

  kenny77 heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NSR90 twin 20-7-2010 23:50 0%
DT->cr50sm 31-12-2010 15:39 0%
YZ465 enduro 18-1-2011 18:34 0%


Pagina 144 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 25-8-2010 15:31 Print reply

Posts: 5285
Roterende inlaat
 
tsxhunter 25-8-2010 15:33 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Roterende inlaat


ap50 tog ook?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Paul de Salmiakbal 25-8-2010 15:34 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


ap50 tog ook?

Geen idee
Edit/ Denk het wel ja, via google te zien.
Edit2/ Dat blok van die AP50 van de advertentie lijkt wel heel sterk op die van een Yamaha FS1..

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 25-8-2010 om 15:43 uur.
 
yamahadt1986 25-8-2010 15:44 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


ap50 tog ook?


volgensmij niet, ik dacht met membraan inlaat zoals de fs1 ook heeft.
en volgensmij waren het exact dezelfde blokjes als ik het goed heb maar durf ik niet met zekerheid te zeggen
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Paul de Salmiakbal 25-8-2010 15:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


volgensmij niet, ik dacht met membraan inlaat zoals de fs1 ook heeft.
en volgensmij waren het exact dezelfde blokjes als ik het goed heb maar durf ik niet met zekerheid te zeggen

FS1 heeft toch roterende inlaat?
 
yamahadt1986 25-8-2010 15:48 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

FS1 heeft toch roterende inlaat?



ja klopt heb je helemaal gelijk in.

maar je hebt 2 tipe blokjes gehad.

1tje met roterende inlaat.
en eentje met membraan inlaat.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Paul de Salmiakbal 25-8-2010 15:51 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



ja klopt heb je helemaal gelijk in.

maar je hebt 2 tipe blokjes gehad.

1tje met roterende inlaat.
en eentje met membraan inlaat.

Aha zo dus
Maar die AP50 van de advert heeft denk ik wel roterende, aangezien het luchtfilter aan de zijkant van het blok erin gaat.
Blokken lijken wel heel erg op die van een FS1 idd.
 
yamahadt1986 25-8-2010 15:54 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Aha zo dus
Maar die AP50 van de advert heeft denk ik wel roterende, aangezien het luchtfilter aan de zijkant van het blok erin gaat.
Blokken lijken wel heel erg op die van een FS1 idd.


ja maar als je een blokje met membraan hebt dan zit het luchtfilter ook op die plek

het membraanblokje van fs1 is ook gewoon hetzelfde behalve de inlaat!
de inlaat zit wel op dezelfde plek als het roterende inlaat op die blokjes.
het enige verschil is dat er een membraan zit inplaatsvan een roterende schijf
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joel_koningslust 25-8-2010 15:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Aha zo dus
Maar die AP50 van de advert heeft denk ik wel roterende, aangezien het luchtfilter aan de zijkant van het blok erin gaat.
Blokken lijken wel heel erg op die van een FS1 idd.


t ap blok met membraaninlaat ( heb ik toevallig nog een in de schuur liggen ) heeft ook de carburateur aan de zijkant. zelfde principe als de fs1 met membraan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 25-8-2010 18:27 Print reply

Posts: 29286
zo'n suzuki heeft ook roterend gehad.
Ligt namelijk nog een Belgisch roterend blokje hier.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2010 om 18:29 uur.
 
yamahadt1986 25-8-2010 21:11 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zo'n suzuki heeft ook roterend gehad.
Ligt namelijk nog een Belgisch roterend blokje hier.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2010 om 18:29 uur.



maar kenny weet jij mischien ook of die blokjes nouw echt hetzelfde zijn??
want ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.
want het lijkt me haast wel eigenlijks.
en past het ook allemaal inmekaar zowel yamaha en suzuki.
die blokje zegmaar.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 25-8-2010 22:00 Print reply

Posts: 29286
Dat je onderdelen van yamaha op zo'n suzuki blok kan zetten bedoel je?
Nee dat past niet.
 
XDr4g0nX 25-8-2010 22:08 Print reply

Posts: 3526
Ik ben van plan mijn cilinder af te laten draaien, mijn huidige squish is namelijk niet echt geweldig.
Mijn huidige deck height is 3mm en mijn koppakking is 1,5mm, dat komt dus neer op een squish van minimaal 4,5mm.
Voor zover als ik weet hoort een 50cc cilinder een squish tussen de 0,6mm en de 1mm te hebben.
Kan ik mijn cilinder zonder problemen afdraaien naar een deck height tussen de 0mm en de 0,5mm, of moet ik ergens rekening mee houden?

Ik wil die Proma er onder hangen zodra hij is afgedraait zodat hij niet de hele tijd vol komt te zitten met olie en andere zooi.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 25-8-2010 om 22:09 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
kenny77 25-8-2010 22:12 Print reply

Posts: 29286
Ja hoe de squishband is.
als deze niet gelijk loopt met de zuiger, bijvoorbeeld, aan de rand van de cilinder meet je een squish van 1mm en meer naar het midden toe 0.7mm, dan gaat hij zeer waarschijnlijk detoneren.

Verder kan je de maten van je cilinderkop opmeten. dan kunnen mensen berekenen welke squish je nodig hebt, bij jou cilinderkop.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2010 om 22:13 uur.
 
XDr4g0nX 25-8-2010 22:18 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


K, dus ik moet mijn kop, zuiger en cilinder samen meenemen naar de motorzaak zodat zij kunnen kijken hoe hij het beste afgedraaid kan worden.
 
Signature: [==||========] 20% complete
yamahadt1986 25-8-2010 22:19 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik ben van plan mijn cilinder af te laten draaien, mijn huidige squish is namelijk niet echt geweldig.
Mijn huidige deck height is 3mm en mijn koppakking is 1,5mm, dat komt dus neer op een squish van minimaal 4,5mm.
Voor zover als ik weet hoort een 50cc cilinder een squish tussen de 0,6mm en de 1mm te hebben.
Kan ik mijn cilinder zonder problemen afdraaien naar een deck height tussen de 0mm en de 0,5mm, of moet ik ergens rekening mee houden?

Ik wil die Proma er onder hangen zodra hij is afgedraait zodat hij niet de hele tijd vol komt te zitten met olie en andere zooi.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 25-8-2010 om 22:09 uur.


ik heb ook dit idee altijd al gehad wat jij nu hebt zegmaar.
en ik heb het volgende gedaan.
squis van 1,2 doe ik nu altijd.
rijd prima.

tenzij je de cilinderkop precies opmaat maakt op de zuiger wat ik tegenwoordig altijd doe en dan met radius erin.
dan kan ik mijne wel op 0 zette bijwijze van preken dan hea

maar 0,6 heb ik ook wel us mee gereden maar kwam ik in het probleem van het detoneren
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 25-8-2010 22:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

K, dus ik moet mijn kop, zuiger en cilinder samen meenemen naar de motorzaak zodat zij kunnen kijken hoe hij het beste afgedraaid kan worden.


kan je wel het beste doen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986

maar 0,6 heb ik ook wel us mee gereden maar kwam ik in het probleem van het detoneren



dan is je squishband te breed geweest waarschijnlijk.
 
yamahadt1986 25-8-2010 22:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat je onderdelen van yamaha op zo'n suzuki blok kan zetten bedoel je?
Nee dat past niet.


aahaa oohw want ik dacht dat het namelijk bijna exact dezelfde blokjes waren.
maar dat er alleen suzuki op gemaakt stond:P
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 25-8-2010 22:24 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

dan is je squishband te breed geweest waarschijnlijk.




ja nouwja hij knelde hem toen dicht door de radius van de verbrandingskamer zegmaar.
dus was er een extra kamer en werd het dus af en toe een diesel onder het rijden
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
XDr4g0nX 25-8-2010 22:26 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


ik heb ook dit idee altijd al gehad wat jij nu hebt zegmaar.
en ik heb het volgende gedaan.
squis van 1,2 doe ik nu altijd.
rijd prima.

tenzij je de cilinderkop precies opmaat maakt op de zuiger wat ik tegenwoordig altijd doe en dan met radius erin.
dan kan ik mijne wel op 0 zette bijwijze van preken dan hea

maar 0,6 heb ik ook wel us mee gereden maar kwam ik in het probleem van het detoneren

Dus ik heb nu een totaal van 4,5mm van TDP tot de kop begint, als ik daar dus 3mm (huidige deck height) afhaal heb ik nog een 1,5mm over.
Voldoende dus, als hij maar dezelfde vorm heeft als mijn kop van binnen?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
kan je wel het beste doen.
[...]


Ga ik dat doen, moet alleen even ander vervoer vinden (of andere cilinder) in de tijd dat ie daar ligt.
 
Signature: [==||========] 20% complete
tsxhunter 25-8-2010 22:36 Print reply

Posts: 9332
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
kenny77 25-8-2010 22:39 Print reply

Posts: 29286
Kon ik al.
 
tsxhunter 25-8-2010 22:40 Print reply

Posts: 9332

 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
tsxhunter 25-8-2010 23:35 Print reply

Posts: 9332
http://www.youtube.c...&feature=related
die gast kan echt goed rijden
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
BenjaminDG 25-8-2010 23:41 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
http://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8


Haha krijg je zo'n geluid en denk je wat voor race monster komt er nu aan.

Saab 96 2takt
 
Vlaanderen vrij!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 144 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved