Paul de Salmiakbal |
25-8-2010 15:31 |
 Posts: 5285 |
Roterende inlaat
|
|
|
|
tsxhunter |
25-8-2010 15:33 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Roterende inlaat
ap50 tog ook?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Paul de Salmiakbal |
25-8-2010 15:34 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
ap50 tog ook?
Geen idee 
Edit/ Denk het wel ja, via google te zien.
Edit2/ Dat blok van die AP50 van de advertentie lijkt wel heel sterk op die van een Yamaha FS1..
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 25-8-2010 om 15:43 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
25-8-2010 15:44 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
ap50 tog ook?
volgensmij niet, ik dacht met membraan inlaat zoals de fs1 ook heeft.
en volgensmij waren het exact dezelfde blokjes als ik het goed heb maar durf ik niet met zekerheid te zeggen
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Paul de Salmiakbal |
25-8-2010 15:47 |
|
yamahadt1986 |
25-8-2010 15:48 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
FS1 heeft toch roterende inlaat?
ja klopt heb je helemaal gelijk in.
maar je hebt 2 tipe blokjes gehad.
1tje met roterende inlaat.
en eentje met membraan inlaat.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Paul de Salmiakbal |
25-8-2010 15:51 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
ja klopt heb je helemaal gelijk in.
maar je hebt 2 tipe blokjes gehad.
1tje met roterende inlaat.
en eentje met membraan inlaat.
Aha zo dus 
Maar die AP50 van de advert heeft denk ik wel roterende, aangezien het luchtfilter aan de zijkant van het blok erin gaat.
Blokken lijken wel heel erg op die van een FS1 idd.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
25-8-2010 15:54 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Aha zo dus 
Maar die AP50 van de advert heeft denk ik wel roterende, aangezien het luchtfilter aan de zijkant van het blok erin gaat.
Blokken lijken wel heel erg op die van een FS1 idd.
ja maar als je een blokje met membraan hebt dan zit het luchtfilter ook op die plek
het membraanblokje van fs1 is ook gewoon hetzelfde behalve de inlaat!
de inlaat zit wel op dezelfde plek als het roterende inlaat op die blokjes.
het enige verschil is dat er een membraan zit inplaatsvan een roterende schijf
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Joel_koningslust |
25-8-2010 15:55 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Aha zo dus 
Maar die AP50 van de advert heeft denk ik wel roterende, aangezien het luchtfilter aan de zijkant van het blok erin gaat.
Blokken lijken wel heel erg op die van een FS1 idd.
t ap blok met membraaninlaat ( heb ik toevallig nog een in de schuur liggen ) heeft ook de carburateur aan de zijkant. zelfde principe als de fs1 met membraan
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
25-8-2010 18:27 |
 Posts: 29286 |
zo'n suzuki heeft ook roterend gehad.
Ligt namelijk nog een Belgisch roterend blokje hier.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2010 om 18:29 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
25-8-2010 21:11 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zo'n suzuki heeft ook roterend gehad.
Ligt namelijk nog een Belgisch roterend blokje hier.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2010 om 18:29 uur.
maar kenny weet jij mischien ook of die blokjes nouw echt hetzelfde zijn??
want ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.
want het lijkt me haast wel eigenlijks.
en past het ook allemaal inmekaar zowel yamaha en suzuki.
die blokje zegmaar.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
25-8-2010 22:00 |
 Posts: 29286 |
Dat je onderdelen van yamaha op zo'n suzuki blok kan zetten bedoel je?
Nee dat past niet.
|
|
|
|
XDr4g0nX |
25-8-2010 22:08 |
 Posts: 3526 |
Ik ben van plan mijn cilinder af te laten draaien, mijn huidige squish is namelijk niet echt geweldig.
Mijn huidige deck height is 3mm en mijn koppakking is 1,5mm, dat komt dus neer op een squish van minimaal 4,5mm. 
Voor zover als ik weet hoort een 50cc cilinder een squish tussen de 0,6mm en de 1mm te hebben.
Kan ik mijn cilinder zonder problemen afdraaien naar een deck height tussen de 0mm en de 0,5mm, of moet ik ergens rekening mee houden?
Ik wil die Proma er onder hangen zodra hij is afgedraait zodat hij niet de hele tijd vol komt te zitten met olie en andere zooi.
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 25-8-2010 om 22:09 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kenny77 |
25-8-2010 22:12 |
 Posts: 29286 |
Ja hoe de squishband is. 
als deze niet gelijk loopt met de zuiger, bijvoorbeeld, aan de rand van de cilinder meet je een squish van 1mm en meer naar het midden toe 0.7mm, dan gaat hij zeer waarschijnlijk detoneren.
Verder kan je de maten van je cilinderkop opmeten. dan kunnen mensen berekenen welke squish je nodig hebt, bij jou cilinderkop.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-8-2010 om 22:13 uur.
|
|
|
|
XDr4g0nX |
25-8-2010 22:18 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
K, dus ik moet mijn kop, zuiger en cilinder samen meenemen naar de motorzaak zodat zij kunnen kijken hoe hij het beste afgedraaid kan worden.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
yamahadt1986 |
25-8-2010 22:19 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik ben van plan mijn cilinder af te laten draaien, mijn huidige squish is namelijk niet echt geweldig.
Mijn huidige deck height is 3mm en mijn koppakking is 1,5mm, dat komt dus neer op een squish van minimaal 4,5mm. 
Voor zover als ik weet hoort een 50cc cilinder een squish tussen de 0,6mm en de 1mm te hebben.
Kan ik mijn cilinder zonder problemen afdraaien naar een deck height tussen de 0mm en de 0,5mm, of moet ik ergens rekening mee houden?
Ik wil die Proma er onder hangen zodra hij is afgedraait zodat hij niet de hele tijd vol komt te zitten met olie en andere zooi. 
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 25-8-2010 om 22:09 uur.
ik heb ook dit idee altijd al gehad wat jij nu hebt zegmaar.
en ik heb het volgende gedaan.
squis van 1,2 doe ik nu altijd.
rijd prima.
tenzij je de cilinderkop precies opmaat maakt op de zuiger wat ik tegenwoordig altijd doe en dan met radius erin.
dan kan ik mijne wel op 0 zette bijwijze van preken dan hea
maar 0,6 heb ik ook wel us mee gereden maar kwam ik in het probleem van het detoneren
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
25-8-2010 22:22 |
|
yamahadt1986 |
25-8-2010 22:22 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat je onderdelen van yamaha op zo'n suzuki blok kan zetten bedoel je?
Nee dat past niet.
aahaa oohw want ik dacht dat het namelijk bijna exact dezelfde blokjes waren.
maar dat er alleen suzuki op gemaakt stond:P
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
yamahadt1986 |
25-8-2010 22:24 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
dan is je squishband te breed geweest waarschijnlijk.
ja nouwja hij knelde hem toen dicht door de radius van de verbrandingskamer zegmaar.
dus was er een extra kamer en werd het dus af en toe een diesel onder het rijden
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
XDr4g0nX |
25-8-2010 22:26 |
|
tsxhunter |
25-8-2010 22:36 |
 Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
kenny77 |
25-8-2010 22:39 |
 Posts: 29286 |
Kon ik al.
|
|
|
|
tsxhunter |
25-8-2010 22:40 |
 Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
tsxhunter |
25-8-2010 23:35 |
 Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
BenjaminDG |
25-8-2010 23:41 |
 Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|