Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Joel_koningslust

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 681 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
10881
Loginnaam Joel_koningslust
Volledige naam joel daniels
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats koningslust  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets KTM 50 MSS Ja Nee
Bromfiets Rieju RJ Ja Ja
Motor Honda NSR125 Ja Nee
Motor Overig Onbekend Ja Nee
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Nee
Auto BMW 3-serie Nee Nee
Auto Opel Kadett Ja Ja
Bromfiets Overig Minibike Ja Ja
Motor Yamaha FZR400 Ja Nee
Bromfiets CZ 180 Ja Nee
Auto Daihatsu Cuore Ja Ja
Auto Volkswagen Golf I Ja Ja
Motor Honda CR250 Ja Ja
Auto Mini Cooper Ja Ja
Bromfiets Honda CB125 Ja Ja
Auto Mercedes Benz 200D Ja Ja
Auto Jaguar XJ 40 Ja Nee
Auto Opel Kadett Ja Ja

  Joel_koningslust heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
KTM mms50 1980 opknappen 15-8-2006 21:29 10%
NSR50RR 20-1-2008 16:34 15%
joel's senda 9-3-2008 19:51 50%


Pagina 17 van 47
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 45, 46, 47Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Joel_koningslust 3-10-2008 18:57 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
welke drift? die bij het stoplicht?
had jou niet gezien


dinsdagavond, rond een uur of 11 ofzo. toen reed jij ( wij ook btw ) weg bij de mcdonalds. wij stonden langs jou in zon witte gare stationwagen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
senda80cc 3-10-2008 18:58 Print reply

Posts: 3434
uhmm die drift... kwamen jullie mij niet ff na:P
 
Keep on rockin' in a free world
Joel_koningslust 3-10-2008 18:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
uhmm die drift... kwamen jullie mij niet ff na:P


nop, ik zat niet achter het stuur

in de mc heb je me mischien ook wel gezien de kerel met het tt-assen petje op en arm int verband was ik. wij waren met een groepje van ongeveer 7 man denk ik, en zaten bij de borstvoedinghoek
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
senda80cc 3-10-2008 19:05 Print reply

Posts: 3434
och daar komt hij weer met zijn tietmelkvoerhoek..
nee niet echt op gelet.... ma weet eigenlijk niet meer of die drift zo spectaculair was
 
Keep on rockin' in a free world
Joel_koningslust 3-10-2008 19:07 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
och daar komt hij weer met zijn tietmelkvoerhoek..
nee niet echt op gelet.... ma weet eigenlijk niet meer of die drift zo spectaculair was


niet echt je eindigde bijna in de berm, dus voor ons was het iig hilarisch. en die tietmelkvoerhoek is gewoon te chil zit je lekker afgezonderd, en kan je met veel man bij elkaar zitten. oftewel ideaal
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 11-10-2008 18:50 Print reply

Posts: 60390
gefeliciteerd met je "promotie" tot nieuwsposter
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
christianos 11-10-2008 22:00 Print reply

Posts: 20445
nou wees er maar blij mee

zit je lekker met keiji oppgescheept
 
Royal Club 11-10-2008 22:02 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
nou wees er maar blij mee

zit je lekker met keiji oppgescheept


stiekem mis je mij en het nieuwsposter zijn gewoon
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Henk-88 12-10-2008 8:39 Print reply

Posts: 26703
Welkom nieuwsposter!


Nu nog PF :P
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joel_koningslust 13-10-2008 14:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Welkom nieuwsposter!


Nu nog PF :P


pf moet ik idd nog halen

maar dat komt hopelijk op zn tijd nog wel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 13-10-2008 14:15 Print reply

Posts: 34930
Heb je het binnen joel ?
 
giggitybyte
Joel_koningslust 13-10-2008 14:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Heb je het binnen joel ?


geen idee, k zit momenteel op mn werk

en volgends tractrace is de chauffeur ook nog niet onderweg

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 13-10-2008 om 14:19 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-10-2008 23:29 Print reply

Posts: 14999
aangezien je me al een paar keer geholpen hebt benader ik je effe persoonlijk

oké, ik ga dalijk met de dremel aan de slag aan de uitlaat, maar nu nog wat Last minute questions:

Die hoogte von de toprand van je cilinder tot aan je poorten, die moet je toch meten vanaf het BDP van je zuiger als het ware? (dus eigelijk net iets onder de bovenkant van je cilinder?)

en ik heb de grotes enzo eens ingevult in een excel bestandje, dan kom ik de volgende timinigen uit:

-uitlaatpoorttiming: 181.43 graden

-spoelpoorttiming: 132.06 graden

-blowdown: 24.69 graden

(in het programmaatje van john huijben, met de cilinder gewoon 0 mm opgehoogt )

deze waardes lijken mij realistischer en betrouwbaarder dan mijn zelf berekende waarden?

edit: en ik heb bij die afstanden van de uiltaat en de spoelpoorten tot de toprand van de cilinder de échte afstand genomen, waar de deck height dus al vanf getrokken is. En dan heb ik voor de deck height 0 ingevult, dat lijkt me in orde?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 14-10-2008 23:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
aangezien je me al een paar keer geholpen hebt benader ik je effe persoonlijk

oké, ik ga dalijk met de dremel aan de slag aan de uitlaat, maar nu nog wat Last minute questions:

Die hoogte von de toprand van je cilinder tot aan je poorten, die moet je toch meten vanaf het BDP van je zuiger als het ware? (dus eigelijk net iets onder de bovenkant van je cilinder?)

en ik heb de grotes enzo eens ingevult in een excel bestandje, dan kom ik de volgende timinigen uit:

-uitlaatpoorttiming: 181.43 graden

-spoelpoorttiming: 132.06 graden

-blowdown: 24.69 graden

(in het programmaatje van john huijben, met de cilinder gewoon 0 mm opgehoogt )

deze waardes lijken mij realistischer en betrouwbaarder dan mijn zelf berekende waarden?

edit: en ik heb bij die afstanden van de uiltaat en de spoelpoorten tot de toprand van de cilinder de échte afstand genomen, waar de deck height dus al vanf getrokken is. En dan heb ik voor de deck height 0 ingevult, dat lijkt me in orde?


huh, ik snap het niet helemaal. hoe werkt dat programmatje van john dan? heb je een screenshot ofzo van wat je allemaal in hebt gevuld. ik ben namalijk niet zo heel goed met grote lappen tekst snappen

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-10-2008 23:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


huh, ik snap het niet helemaal. hoe werkt dat programmatje van john dan? heb je een screenshot ofzo van wat je allemaal in hebt gevuld. ik ben namalijk niet zo heel goed met grote lappen tekst snappen


wel, hier een screenshot,



en hier de link van het programma (altijd handig

http://home.deds.nl/...0stroke%20tuning.xls

Maare, van die afstanden van de poorten tot de toprand van de cilinder. Daar had ik de deck-height er al afgetrokken. Dus bij het programma heb ik deck-height 0 ingevult, aangezien ik hem er al af getrokken had

iig alvast bedankt voor de moeite tot zo ver
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 14-10-2008 23:48 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

wel, hier een screenshot,

afbeelding

en hier de link van het programma (altijd handig

http://home.deds.nl/...0stroke%20tuning.xls

Maare, van die afstanden van de poorten tot de toprand van de cilinder. Daar had ik de deck-height er al afgetrokken. Dus bij het programma heb ik deck-height 0 ingevult, aangezien ik hem er al af getrokken had

iig alvast bedankt voor de moeite tot zo ver


dat is over de ori cilinder toch?

en om het te controleren zou je ook gewoon eens je deckheigt wel in kunnen vullen en dan gewoon van bovenkant cilinder tot zuiger invullen

als de timingen dan hetzelfde zijn ben je iig zeker van je zaak. want hoe de berekening in het programma zelf zit weet ik ook niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-10-2008 23:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat is over de ori cilinder toch?

en om het te controleren zou je ook gewoon eens je deckheigt wel in kunnen vullen en dan gewoon van bovenkant cilinder tot zuiger invullen

als de timingen dan hetzelfde zijn ben je iig zeker van je zaak. want hoe de berekening in het programma zelf zit weet ik ook niet

precies hetzelfde
dan ff zorgen voor een blowdown van 32 en klaar is kees
btw, des te hoger de poorten in je cilinder geplaatst zijn, des te meer toeren je maakt hee? (ongeacht je blowdown)
(i.v.m. Ophogen e.d. eventueel in een later stadium.)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 14-10-2008 23:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

precies hetzelfde
dan ff zorgen voor een blowdown van 32 en klaar is kees
btw, des te hoger de poorten in je cilinder geplaatst zijn, des te meer toeren je maakt hee? (ongeacht je blowdown)
(i.v.m. Ophogen e.d. eventueel in een later stadium.)


als je de bovenkant af gaat draaien wel ja, maar dan veranderen je timingen iig ook
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-10-2008 23:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


als je de bovenkant af gaat draaien wel ja, maar dan veranderen je timingen iig ook

dat weet ik
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 15-10-2008 0:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dat weet ik


maar meestal gaan ze ophogen om de blowdown extreem te veranderen zonder de spoelpoorten aan te hoeven passen ( deed ik iig bij mn puch )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 15-10-2008 0:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


maar meestal gaan ze ophogen om de blowdown extreem te veranderen zonder de spoelpoorten aan te hoeven passen ( deed ik iig bij mn puch )

ach, ik zie wel. vooral veel proberen denkz
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 15-10-2008 0:02 Print reply

Posts: 60390
ha!, 3 nieuwsposters in 1 profiel!

hammertime!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 15-10-2008 0:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ach, ik zie wel. vooral veel proberen denkz


tsja, ik weet het ook nog niet allemaal hoor. ik leer nog vrijwel elke dag bij. en proberen helpt wel ja, maar kost ook bakken met geld beter doe je dat proberen op een puchje of vespa, niet op je gpr

( dat doet me btw denken aan de vespa die ik hier nog heb staan kank nog wel wat aan testen )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 15-10-2008 0:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


tsja, ik weet het ook nog niet allemaal hoor. ik leer nog vrijwel elke dag bij. en proberen helpt wel ja, maar kost ook bakken met geld beter doe je dat proberen op een puchje of vespa, niet op je gpr

( dat doet me btw denken aan de vespa die ik hier nog heb staan kank nog wel wat aan testen )

nja, ik heb er wel vertrouwen in
zolang je er met je gezond verstand bij blijft. en voldoende beredeneert komt het wel goed denkz
wiskunde enzo is nu eenmaal niet mijn slechtste kant
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Banaan 15-10-2008 19:15 Print reply

Posts: 5725
is dit wat voor je?

http://link.marktplaats.nl/200876450

dacht teminste dat je weleens op zoek was naar 4t blok ofso
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 17 van 47
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 45, 46, 47Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved