Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - afstellen nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 87 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #996 - afstellen nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsr-gast 1-7-01?21:50 Print topicpost
Posts: 334
Ik ga deze zomer 70cc onder mijn nsr leggen. Ik heb alleen een vraagje:
Hoe doen jullie dat dat je brommer genoeg smering heeft?? Ik heb een nsr, dus ik heb ook een oliepomp die ik wel graag wil blijven gebruiken. Kan je trouwens je olietoevoer van dat pompje afstellen dat ie meer of minder krijgt, heb namelijk echt geen zin dat ik een vastloper of iets dergelijks krijg met mijn 70.
Gooien jullie dan nog extra olie bij benzine of iets dergelijks??
Hoop dat jullie me kunne helpen.
Maarten
 

Woeter 1-7-01?22:01 Print reply

Posts: 2832
Je kan hem verder opstellen zeg maar, je hebt een bepaalde stand voor 50cc, staat een streepje op of zoiets en dan stel je um gewoon een heel stuk verder zodat ie veel olie krijgt, als iedan te erg gaat roken dan draai je hem een stukkie terug, maarja beter wat rook als een nieuwe cilinder
 
Rene 1-7-01?22:01 Print reply
Posts: 2573
bij mijn 70 destijds had ik oliepomp (ging dan maximaal open(weet niet of dat wat uitmaakte maarja))
en dan tankte ik 1:50 (mengsmering dus)
ging altijd goed
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
B3AST 1-7-01?23:21 Print reply
Posts: 2469
sluit dan gewoon je oliepomp af en meng 1:40 veel makkelijker toch
 
- insane in the brain -
SpeedYveS 2-7-01?00:35 Print reply
Posts: 1644
Die pomp zuigt! loopt ie toch wel een x mee vast, die stopt er gewoon af en toe mee, koste mij een euro 70.. tank nu met m'n nieuwe euro gewoon de standaard 1:50 gaat heel goed, hoef ik ook niet te stressen van goh wanneer houd deze pomp er mee op, heb nu een alarm op de plaats van het olie tankie. Vetje handig dus!
 
nsr-gast 2-7-01?08:53 Print reply
Posts: 334
Ok? zo te zien heb ik dus twee mogelijkheden
Oliepompje behouden en mengsmering tanken of
alleen mengsmering tanken.
Dus jullie tanken eigenlijk allemaal mengsmering?? Dan moet ik daar ook maar eens op over gaan, ben ik volgens mij nog goedkoper uit ook.
Welke van de mogelijkheden is het beste of zijn er nog andere mogelijkheden. Alvast bedankt voor de tips!
Maarten
 
-Michiel RS- 2-7-01?10:23 Print reply
Posts: 2801
je kan je pompie behouden en dan ook nog mengsmering gaan tanken, maar dat is niet zo goed, want dan weet je niet precies 1:hoeveel je rijdt, en soms gaat je brommer daar erg van roken ofzo, beetje raar allemaal.

Dus gewoon oliepompje disabelen, of gewoon nooit meer olie bijvullen.
Endan zou ik gewoon mengsmering tanken bij de pomp en dan altijd wat extra olie erbij gooien zodatje 1:40 rijdt, dat is wel slim als je brommer is opgevoerd.
Je kan ook zelf mixen, dus pure benzine tanken en dan zelf de olie erbij gieten.

 
Huh, ik zit al 6 jaar niet meer op dit forum en toch lees je mijn post !! :-o
Rene 2-7-01?15:40 Print reply
Posts: 2573
ik vind dat allemaal onzin van dat die dingen ermee ophouden, ik rij nou al 2 jaar met dat ding er hij doet het nogsteeds.. btw, ik tank dus 1:25 (1:50 in tank en nogeens 1:50 door olietank)
en het roken valt wel mee vind ik..
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
B3AST 2-7-01?20:49 Print reply
Posts: 2469
Je moet geen mengsmering tanken dat is ruk, je moet gewoon een fles olie in je rugzak flikkeren, en euro 95 tanken en dan uitrekenen hoeveel olie daarbij komt en dat erbij flikkeren... en om ff goed te mengen ff voluit over een drempel knallen

Dan weet je zeker dat je goede fatsoenlijke olie smeert, gewoon Castrol kopen of ander goed spul, en dan smeer je niet van die cheap ass oude troep en resten terpetine enso
 
- insane in the brain -
Pertijn 3-7-01?22:50 Print reply
Posts: 846
Als je pomp betrouwbaar genoeg is (ontluchten etc) zou ik mengsmering tanken + pomp..
M'n pomp is afgesloten en ik heb geen splitter in m'n gaskabel..
Vandaar dat ik gewoon bij het tanken er een smak olie bij smijt.
Dus ergens tussen 1:20 en 1:40 smeren is wel beter..
Roken doet hij bij mij alleen als hij koud is dus jah..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
SpeedYveS 4-7-01?16:22 Print reply
Posts: 1644
Waarom zo dik smeren? ik rij 1:50 standaard uit de grote pomp. Is het echt zoveel beter om zelf wat extra tot zeg 1:35 te smeren?


 
Rens 8-7-01?19:38 Print reply

Posts: 6854
JE kan het best je pomp op maximaal zetten en als je altijd ontlucht is er nix aan de hand die pompjes zijn gewoon betrouwbaar.

Ik smeer nu met m`n oliepomp ongeveer 1:40 niet te veel rook dus en ik rijd al een jaar met 70cc en heb nooit een vastloper gehad of andere problemen met de smering.
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2013 - All rights reserved