Ok hier kom ik terug op een eerder topic dat ik had gepost ooit, kon het ff niet 1 2 3 vinden dus vandaar ff nieuwe geopend.
Het begon dus na de revisatie van; lagers,zuigerveren,keerringen. Nadat ik alles goed in elkaar had gezet ree hij gewoon lekker, tot ik plotseling merkte dat als ik vlink rij, in 5 zit bij de 10k en dan de koppeling inknijp dat ik vreselijk geklap kreeg, geluid klonk alsof je in zijn 5 zat en dan probeerde stationeer te laten rijden, dan hoor je dat ook.(dus 2 tandwielen die grote speling hebben en die tegen elkaar komen met een grote kracht).
Nou dit gebeurde een paar keer en plotseling viel die echt uit, dus ik d8 vastloper want kickstarter kon ook geen kant meer op, dus ik cilinder erafgehaalt en die zag er nog keeey uit dus toen haalde ik kap aan de vlieg wiel zijde eraf en daar lag het vlieg wiel helemaal los, met een gebroken spie!... dus 2 nieuwe gekocht, eentje reserve en erop gezet, nouw wauw 1 km gereden, weer geratel en ding pling uit en spie weer gebroken... daarna ff zoals iemand hiero zei veerring te gebruiken, dat heb ik gedaan en dat zit er nu nog strak op en hij geeft nog steeds veel geratel, geklap maar moer er ng niet uitgeschoten gelukkig, maar ik weet zeker dat het niet gezond is, het is te voelen over het hele frame! En aan de carter kap zijde was die moer er ook uitgevlogen door die klappen. dit allemaal had ie voor de revisatie niet! (btw ook nieuwe koppelings platen/stalen platen+veertjes erop gezet...) Wat kan ik nu nog aan denken waaraan het kan liggen? geen big end geen naaldlager is kapot, heb ik na laten checken door brommerboer..
plz help!
|