Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Portmappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 634 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #9837 - Portmappen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 4-6-2003 21:48 Print topicpost

Posts: 14825
Ik ben bezig een imi te tunen momenteel,
nu heb ik de uitlaat vrij makkelijk bepaald en geprojecteerde hiervan op papier gezet..
nu was ik gister bezig met de spoelers, en kwam ik op een id'tje...
De hoeken van de spoelers zijn vrij simpel te tekenen dmv een kartonnen cirkel in je cyl te brengen met stukje hout en paar naalden goed tegen zijkant te drukken en af te tekenen...
Vervolgens had ik de hoeken opgemeten, en dit alles op papier gezet...
met een beetje meetkunde, en wat beredeneren kwam ik hier op uit:

Ik bereken dus vanaf de chord en de gemiddelde waarde van de hoeken van spoelpoort (100 en 56 graden, beide zijn niet volledig precies, gaat om t id.. zal het strax beter meten) en een cos functietje...
nu mij vraag, klopt dit?

En hoe maken jullie realistische portmappen?
 

wipe-out 3-8-2003 15:02 Print reply

Posts: 7672
Ik ben geen wiskundige ofzo, maar ik zo een beetje te kijken, en ontdek zo gauw niets dat fout is.

is het PF dood ofzo
 
ardan 3-8-2003 15:05 Print reply
Posts: 595
pro forum lijkt me niet dood,maar ik was heel juli op vakantie.veel anderen zullen het ook zijn lijkt me zo en als je niets productief toe te voegen hebt,dan is het ook de bedoeling dat je niets zegt.

zoals dit topic bijvoorbeeld,staat al zeer lang gepost en er kwam geen antwoord op....?

zal dus betekenen dat niemand iets toe te voegen had,ik allezins niet.zelf de poortgraden (wat hij hier tekent) hou ik me niet teveel bezig.ik ga er vanauit dat ze redelijk goed staan voordat ik een cilinder tune.
 
have a blast,go fast
huh 7-8-2003 20:02 Print reply
Posts: 1755
Goed, maar zn onderste vraag is toch vrij duidelijk...

En hoe maken jullie realistische portmappen?

Khad eigelijk gehoopt dat er vooral daarvoor een paar replies zouden komen, maar helaas...
 
Neonlampje 12-8-2003 11:43 Print reply

Posts: 14825
hmja me2

pf schijnt wel degenlijk vrij dood te zijn... vast met vakantie te maken
 

Dit topic is 6629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved