Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - getunede cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #9715 - getunede cilinders
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 84206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 3-6-2003 20:39 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX OWNER

Bart als ik me goed meen te herinneren moet je in Bimotion de effective (chord width) breedte invullen.

Dus dan zit je dalijk poortmap breedte in te vullen, maar is nie goed dan.....

Over die timingen, sorry had ff wat fout gedaan

Ook rekening houden dat de uitlaatpoort onder een hoek naar beneden staat... Meestal moet je daarvoor correctie factor voor toepassen

Kijk ff goed naar uitlaatpoort van van Veen Kreidler, ik zou de bovenkant meer zo maken...

Je moet je niet te veel blindstaren op meer- en meer time area...

Blair pijp is opzich grappig... Maar ik denk dat je niet zomaar de BMEP haalt die je voor ogen had.. Als je trouwens aanpassingen doet, rekening houden dat niet alleen de tuned lengte van invloed is op toerental, diameter van sommige delen des te meer...

Rudy: centrifugaal distributie is het onderste grafiekje... Hoeveel elk deel van de uitlaatpoort aan TA area voor z'n rekening neemt.

Is trouwens bullshit dat uitlaatpoort 75% oppervlak moet hebben voor het openen spoelers... Blair is niet achterlijk, maar zijn gewoon wat simpele richtlijnen.. Bter niet te veel oppervlak na het openen van spoeles hebben iig..



Ik heb wel 68% bij bimotion , kijk maar bij width (30,6) en % 68%.

Ik weet alleen niet hoe een uitlaatpoort van een van veen racer eruit ziet. :-( Mijn uiteinden liggen 2mm lager dan het hoogste gedeelte van de poort.

Verticale riching had ik geen rekening mee gehouden. Maar zal ik doen.

Blair pijp is wat overdreven. Het is meer een soort van bell pijp met in het begin een paar centimeter paralele bocht die nog makkelijk ingekort kan worden. Verder berust deze pijp op ervaring en heb ik er vertrouwen in.

DIe correctie factor die jij noemt geld voor de hoek van de uitlaatpoort/kanaal tov cilinder, een honda cilinder neem ik aan. (bij een andere cilinder kan deze hoek tenslotte anders zijn).

Verder zet ik er geen pomp tussen. Misschien een toerenteller + temp meter . Hou voor de gein een een aansteker onder een ballon met water... Stijgt de vloeistof daar ook te langzaam... Ik weet dat het niet super koelt, maar dit is nog een experiment. Ik heb geen zin om een pomp te halen die duurder is dan de cilinder. Eerst zien dat de zuiger heel blijft. Verder is het maar een cilinder met chroomwand, slecht afgewerkte spoelers enz. Dus eerst kijken hoe het loopt en dan zie ik wel weer.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 6-4-2003 17:26 Print reply
Posts: 4082
pompjes kun je gewoon bij de autosloop halen.
 
Rudy 6-4-2003 17:48 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

pompjes kun je gewoon bij de autosloop halen.


idd. Je zou ook pompje van polini miniracer kunnen monteren (zijn aangedreven met een snaar)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 4-6-2003 17:43 Print reply

Posts: 14825
ik zou voor electrisch gaan, zo'n vsnaar kost je weer vermogen
 
MB50TUNED 4-6-2003 19:28 Print reply
Posts: 1054
Ik weet ook wel dat ik zoon pomp van een koelsysteem (airco) van een mercedes bij de sloop kan halen en een 12 v accu aan kan schaffen. Ik weet ook dat er pompjes van polini zijn (voor peugeot) die v snaar aangedreven zijn.


Electrisch levert extra gewicht op icm met accu .

Als de zeta mooie spoelgangen had, hulpuitlaatpoorten/vlinderpoort, nicasilwand, goede zuiger en ik zeker zou weten dat het goed zou lopen zou het wat anders zijn.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 4-6-2003 20:09 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED
Electrisch levert extra gewicht op icm met accu .

gewoon door je spoelen laten aandrijven.. maargoed dat doet er ook allemaal niet toe...
 
Hans F 4-6-2003 20:26 Print reply
Posts: 4326
Ok, ik heb eindelijk ook weer een cilinder die ik ga tunen. Het gaat om een NSR malossi met een boring van 47mm. Ik ga proberen deze een redelijk hoog topvermogen te geven, maar hij moet ook niet te hard slijten (gietijzer). Als er vorderingen zijn laat ik het wel horen.

Vermogensverlies door v-snaar voor een koelpomp valt reuze mee en electrische pomp laten aandrijven door je spoelen? Met binnenrotor/cr80 ontsteking?
 
Rudy 4-6-2003 21:33 Print reply

Posts: 3471

verliezen bij zo'n klein snaartje zijn klein lijkt me
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 4-6-2003 21:44 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Vermogensverlies door v-snaar voor een koelpomp valt reuze mee en electrische pomp laten aandrijven door je spoelen? Met binnenrotor/cr80 ontsteking?
jah nu ik foto van rudy zie zal het wel meevallen.. en is best simpel te monteren...

jah je kunt een 2e spoel + gelijkrichter wel op een binnenrotor zetten, kun je wel tegen de 24V uit halen hoor!!
 
Neonlampje 22-6-2003 23:08 Print reply

Posts: 14825
Ik neem een dezer dagen btw ook een zeta70 onder handen, hoop dat er nog wat van te maken is, was nl vastgelopen.. maar moet nog wel net kunnen (hoop ik voor robert lukkes )
zal wel ff posten wat ik ermee doe
 

Dit topic is 84206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved