Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - eigenschappen van cilinderwand?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 759 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9560 - eigenschappen van cilinderwand?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

REPSOL_MIKE 22-5-2003 16:38 Print topicpost

Posts: 2238
wat voor materialen worden er gebruikt voor cilinder wand en wat zijn de eigenschappen?(slijtage,uithoonbaar,vermogen???)ik weet dat bv nicasyl minder slijtage geeft(kan het ook verkeerd hebben hoor)
 

Pingu 22-5-2003 17:48 Print reply
Posts: 1842
Nikasil en chroom wanden zijn allebei ong. onverslijtbaar, en niet hoonbaar. Als de wand kapot is, moet er dus een nieuwe in. Maar als je het goed doet, slijt het gewoon weg niet (alleen zuigertje dus). En giet, ja slijt wel, maar ligt eraan wat voor cil. Een std honda cil of een malossi giet, zal waarschijnlijk ook nauwelijks slijten, en het voordeel is dat ze te honen zijn. Ook is een giet sneller warmer dan een alu cil (wat bij nikasil vaak is). Een alu cil blijft echter weer beter op temperatuur, en dat schijnt ook weer beter te zijn... Ik heb zelf met een eurocil, charmo, en std50 gereden. De 2 laatste waren veel sneller op temp, hoefde je nauwelijks warm te rijden. De eurocil wel (alu). De charmo sleet in 3/4 jaar al wel een beetje merkbaar, en de std 50 niet. Een malossi slijt ook nauwelijks, bij giet ligt het dus gewoon aan de kwaliteit van het gietijzer.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
REPSOL_MIKE 22-5-2003 17:52 Print reply

Posts: 2238
en verschilt het qua prestaties?of is dat niet te zeggen?
 
Saknet 22-5-2003 18:08 Print reply

Posts: 10355
kan je daarvoor niet beter een zoektocht door deze site organiseren?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
barry 22-5-2003 18:27 Print reply

Posts: 7387
chroom/nikasil is overgens wel uithoonbaar...

meestal voor de zelfde prijs als gietijzer honen...

alleen dat chroom/nikasil uithonen gebeurt dan met een diament frees
 
He?
REPSOL_MIKE 22-5-2003 18:43 Print reply

Posts: 2238
nou nee op deze site kon ik zo gauw niks vinden...wel een handige tabel waarin staat welke cilinder welke wand heeft
 
Pietje007 22-5-2003 19:56 Print reply

Posts: 381
ja vraagje!!

Ik heb een malossi 70 70 cc op mijn mtx-sh.

Wat voor want heb ik??
want er staat op het boekje dat ik erbij kreeg: Cylinder in alluminium alloy with silicon with 5 ports.
Cylinder bore with hard chrome facing.

heb ik dan een chroome want??
En de cilinder is toch val aluminium, de buitenkant enzo he!!??

wie weet da.

mzzl pieter
 
Blukaap 22-5-2003 20:14 Print reply

Posts: 10008
Chromen wand, aluminium buitenkant, zoals je idd zelf al zegt .
 
Bastila is lief
Pingu 23-5-2003 17:45 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

chroom/nikasil is overgens wel uithoonbaar...

meestal voor de zelfde prijs als gietijzer honen...

alleen dat chroom/nikasil uithonen gebeurt dan met een diament frees
ja dat is, maar als er een beetje diepe kras in zit dus niet meer... Het is alleen te honen als het hele kleine krasjes zijn.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved