Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt wordt 2takt? :D

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9396 - 4takt wordt 2takt? :D
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 15-5-2003 9:49 Print reply

Posts: 14825
Die weerstand is imho bij een 2T niet te
verwaarlozen hoor! (het wordt wel toegepast bij 2T's, alleen je moet je hele uitlaatsysteem erop aanpassen, al je berekeningen kloppen niet meer..
 
YAMAHAFREAK 15-5-2003 9:52 Print reply
Posts: 1001
daarom wilde ik dus ook een compressor gebruiken.
kan ik 'gewoon' expansieuitlaten erop fleppen
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
verwijderd 15-5-2003 9:54 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

daarom wilde ik dus ook een compressor gebruiken.
kan ik 'gewoon' expansieuitlaten erop fleppen


is volgens mij niet echt nodig bij uitlaat kleppen ofwel?
 
Neonlampje 15-5-2003 9:55 Print reply

Posts: 14825
nope, als je de timing goed zet heb je nieteens nodig...

edit: en dan is zo'n turbo op je uitlaat wel erg goede optie! boeit toch niet hoe je hem maakt, jah eventueel de totale lengte zodat je een onderdruk cre?ert wanneer de klep open gaat, zodat je cyl sneller leeg is...

maar het probleem is nu...
je ontbrand een mengsel, de zuiger gaat naar beneden, terwijl het mengsel nog aan het ontbranden is.. als het volledig ontbrand is moet je het er dus uit zuigen!! als je dit niet doet vermeng je schoon mengsel met uitlaatgassen..
volgens mij wordt dat best moeilijk!

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 15-5-2003 9:57
 
User 927 15-5-2003 12:45 Print reply

Posts: 6405
Hmm, kheb er weinig verstand van hoor, maar als je een turbo op je brommer wilt, kun je toch beter een supercharger nemen, en die op je ketting ofzow aansluiten?
 
YAMAHAFREAK 15-5-2003 17:48 Print reply
Posts: 1001
leuk id'
maar we hebben t hier niet meer over een brommer eerlijk gezegd

maar ehm
stel: je hebt een Honda MB5
die heeft ook een bepaalde uitlaattiming. akkoord? en op basis (en nog veel meer zaken) van die uitlaattiminig maak je een expansieuitlaat.
stel2: je hebt een 4takt omgebouwd naar 2takt en je maakt gebruik van de uitlaatkleppen ipv uitlaatpoorten. dan kun je toch ook gebruik maken van een expansieuitlaat om de uitlaatgassen uit de cilinder te zuigen net als bij die honda mb5?

de inlaatpoorten wil ik laag (halve centimeer hoog ongeveer) maken en dan precies boven de zuigerbodem. dan worden t gewoon heel veel gaten zodat er toch nog wat stabiliteit in de cilinderwand overblijft
de compressor blaast het verse mengsel naar binnen en zo worden de uitlaatgassen naar buiten gedrukt. nu is mijn enige probleem de timing van de uitlaatkleppen. ze moeten vlak na het odp sluiten. ook niet te vroeg want dan 'recycle' ik uitlaatgas en dat is onzin.
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
De Schout 15-5-2003 18:45 Print reply
Posts: 5327
als je kleppen gebruikt kun je de timing a-simetrisch maken, dus heb je geen expansie meer nodig.
 
tune tweak fiddle bang bummer
YAMAHAFREAK 15-5-2003 23:45 Print reply
Posts: 1001
hmmm
ik heb net voor de zekerheid nog maar even op howstuffworks.com nagelezen wat een expansieuitlaat precies doet en ik ben tot de conclusie gekomen dat een expansieuitlaat wel degelijk zin heeft. maar alleen als ik geen compressor gebruik want dan hoeft t niet meer en ik heb zo'n vermoeden dat die uitlaat dan ook heel moeilijk te berekenen wordt.

dit is t stukkie wat ik gelezen heb:
http://auto.howstuffworks.com/question636.htm
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Dit topic is 2707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved