leuk id' 
maar we hebben t hier niet meer over een brommer eerlijk gezegd
maar ehm
stel: je hebt een Honda MB5
die heeft ook een bepaalde uitlaattiming. akkoord? en op basis (en nog veel meer zaken) van die uitlaattiminig maak je een expansieuitlaat.
stel2: je hebt een 4takt omgebouwd naar 2takt en je maakt gebruik van de uitlaatkleppen ipv uitlaatpoorten. dan kun je toch ook gebruik maken van een expansieuitlaat om de uitlaatgassen uit de cilinder te zuigen net als bij die honda mb5?
de inlaatpoorten wil ik laag (halve centimeer hoog ongeveer) maken en dan precies boven de zuigerbodem. dan worden t gewoon heel veel gaten zodat er toch nog wat stabiliteit in de cilinderwand overblijft 
de compressor blaast het verse mengsel naar binnen en zo worden de uitlaatgassen naar buiten gedrukt. nu is mijn enige probleem de timing van de uitlaatkleppen. ze moeten vlak na het odp sluiten. ook niet te vroeg want dan 'recycle' ik uitlaatgas en dat is onzin.
|