Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Supervaag probleem DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 588 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9392 - Supervaag probleem DT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

E-man 13-5-2003 23:14 Print topicpost
Posts: 412
Mijn brommer wil niet starten met de kickstart, maar als ik m aanloop in de 2e versnelling start ie binnen 2 meter.

Als ie koud is trekt ie goed, 1,2,3 en 4 versnelling tot de 70 km/h. en als ik dan 70 blijf rijden in zn 4e versnelling gaat ie steeds langzamer rijden naarmate ie warmer wordt, en gaat ie ook slagen overslaan.

Ik schakel dan terug naar de 3e versnelling, maak meer toeren en weer naar de 4e versnelling, maar dan begint t weer, dan wordt ie warm en boap houdt ie weer in, dus weer terugschakelen naar zn 3e, enz. uiteindelijk na een paar km gereden te hebben is ie dermate warm dat ie ook gewoon nauwelijks meer kracht heeft. en dan wordt het dus de hele tijd, 2, 3, 4, 3, 2, 3, 2, 3, 4..... om er een beetje vaart in te houden.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? met een grotere sproeier trekt ie minder goed op, en voor de rest heb ik alle instellingen van de carburateur wel gehad.

Please help...

Ik hoop echt dat ie t beter gaat doen, en dat ie ook betrouwbaar wordt, want dan kan ik ook naar de NH-meeting komen op 1 juni 2003.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.

YAMAHAFREAK 13-5-2003 23:32 Print reply
Posts: 1001
hmm
ik denk toch echt dat je even een kleinere sproeier moet monteren
op de gok zou je trouwens wat spiritus in je tank kunnen gooien
misschien zit er water in je tank. dan gaat je brommer ook flippen (overslaan, niet doortrekken in bepaalde toerentallen enz)
vandaar die spiritus. kan geen kwaad. gewoon voor de zekerheid
ik denk dat 2 tot 3 doppies op een volle tank genoeg is...

wat voor setup heb je nou trouwens? (inclusief stand gasschuifnaald en grootte v/d sproeier?)


BTW: dit hoort in TF en niet in MF
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Erik_N 13-5-2003 23:33 Print reply

Posts: 5360
Move MF --> TF
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
E-man 14-5-2003 0:15 Print reply
Posts: 412
SETUP:
DT 50 blok 4 bak

Imi 60 cc gietijzer (gehoond)

ASSO-WERKE zuiger met ??n zuigerveer (ja dat hoort) Ik heb hiervan de inlaatpoorten op de zuiger iets vergroot (je kon er eerst net doorheen kijken )

16MM Mikuni

Std. Luchtfilter

86 sproeier Dellorto (ja dat past in een mikuni)

Tandwielverhouding weet ik zo niet, maar dat kan ik wel ff uitzoeken nog.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
FastCrosser 14-5-2003 1:23 Print reply
Posts: 473
Neem sowieso maar en zuiger met 2 zuigerveren, is altijd beter. Als ie warm wordt kan die ene zuiger de speling niet meer opvangen waardoor die waardelose compressie krijgt waardoor hij kut gaat rijden.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
scooterkiller 14-5-2003 3:20 Print reply

Posts: 2987
Je zuiger begint als hij warm wordt zo uit te zetten dat hij aaan begint te lopen denk ik, hij wordt gewoon te warm, werkt je olie pomp wel goed?

je sproeier kan ook te klein zijn.

Sinds waneer heb je dit probleem?

Een bijna warmloper lijkt het op zo als je het nu verteld.

edit : bij nader inzien kwa starten en overslaan, gooi er eens een nieuwe bougie in want daar lijkt het ook wel op.

Enne ik eis dat je komt op de NH meeting

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 14-5-2003 3:27
 
BIERTJUH!!!!!!!!
YAMAHAFREAK 14-5-2003 9:07 Print reply
Posts: 1001
als r maar 1 zuigerveer op zit is dat omdat die ene zuigerveer t in zn eentje moet aankunnen
t materiaal wat bij een goede zuiger gebruikt wordt heeft een goede uitzettingscoefficient en dus kan ie t met 1 veer af.
hoe staat je gasschuifnaald?
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
E-man 14-5-2003 9:23 Print reply
Posts: 412
Bougie heb ik net vervangen, dus dat kan het niet zijn.

Gasschuifnaald... dat kan toch maar een instelling zijn, bijstellen doe je toch met de stationairschroef... ik zie niet hoe het daardoor zou kunnnen komen dat ie langzamer gaat rijden en soms zelf bijna blokkeert als ie warm is.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Slammer 14-5-2003 10:06 Print reply
Posts: 333
Schroef je cilinder maar los (das nie veel werk bij een DT) ik ben bang dat je een paar krassen gaat tegenkomen...

Je rem loopt niet aan?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-5-2003 10:11 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slammer



Je rem loopt niet aan?


jah daardoor start die niet met de kick

maar het kan ook aan je bougie liggen
 
huh 14-5-2003 11:01 Print reply
Posts: 1755
Over dat warm/koud probleem...kleinere sproeier! Want als ie koud is heeft een wat een rijker mengsel nodig dus rijdt ie lekker...maar als ie warm word mag er wel wat benzine af, dus een kleinere sproeier...tenminste dat KAN he, hoeft zeker nie. Is in ieder geval iets wat je kan proberen.

Bougie kan ook idd, ook al is ie nieuw...probeer nog es een nieuwe, dan weet je het iig zeker .

En komt er nergens water bij iets wat bij de ontsteking hoort ofzo? Water bij de bougiedop of bobine ofzo.

En met 1 zuigerveer rijden kan gewoon , ook met een zuiger waar 2 zuigerveren op kunnen...
 
YAMAHAFREAK 14-5-2003 17:15 Print reply
Posts: 1001
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E-man

Bougie heb ik net vervangen, dus dat kan het niet zijn.

Gasschuifnaald... dat kan toch maar een instelling zijn, bijstellen doe je toch met de stationairschroef... ik zie niet hoe het daardoor zou kunnnen komen dat ie langzamer gaat rijden en soms zelf bijna blokkeert als ie warm is.

gasschuifnaald heeft bij mij 5 standen hoor!
(je kunt dat clipje wat erop zit verplaatsen)
zet m maar in de middelste. das altijd goed

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
ties 15-5-2003 20:29 Print reply
Posts: 1333
gewoon te veel mengsel, in gasnaaldclipje in het midden, rijde ze altijd wel goed.
 

Dit topic is 1088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved