Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Hoe en wat ivm carboratie...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #9243 - Hoe en wat ivm carboratie...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 80133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ralf 21-7-2003 23:32 Print reply

Posts: 9073
Het plastic opvulstukje in het membraan heet een stuffer.

Leer GVD is membraan spellen
 
Rudy 21-7-2003 23:34 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Vandaag Boyesen membraan erin gezet en beetje vergeleken met Adige 4 klepper. De Boyesen zorgt duidelijk voor meer vermogen over het hele toerengebied, en de powerband word heviger. Ik heb nog niet gekeken of hij met de Boyesen ook meer toeren wil draaien (ontsteking staat nog origineel).

Maar het 2 traps trucje werkt blijkbaar wel, er zitten btw niets geen schotjes oid in het membraan en ook zitten er geen reedstops op.


Volgens bell helpt het verwijderen van reedstopjes trouwens niet. Ik kan me opzich ook nog wel voorstellen waarom: Het membraaN zal denk ik te ver losgaan bij bepaalde toerentallen en dan te snel gaan zweven. Door die stop word de slag beperkt en dus zou hij hogere toerentallen aankunnen.

Ps voor geintresseerde wil ik het we even scannen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Het plastic opvulstukje in het membraan heet een stuffer.

Leer GVD is membraan spellen


Bespaar je moeite , 99% vd mensen geloven je nieteens als je zeg dat het membraaN is. terwijl het zo in alle natuurkunde boeken staat

Dit bericht is ge-edit door rudy op 21-7-2003 23:36
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ralf 21-7-2003 23:38 Print reply

Posts: 9073
Het is inderdaad niet hoe verder open hoe beter.
Bij hogere toeren zullen ze idd niet compleet sluiten oid, NSR van Harrie liep een stukje 'mooier' kleinere reedstop afstand.

Maaaar een zekere Robber had weer een hele andere theorie over de werking van het membraan en dus ook dit verschijnsel..

En Rudy, geef paginanummer ff uit Bell..

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 21-7-2003 23:39
 
Blorn 21-7-2003 23:46 Print reply

Posts: 13825
Rudy, zou je dat even willen inscannen (en evt. mailen oid.). Ben wel benieuwd, overigens ben ik nog niet uitgetest, ga denk nog wel met reedstops proberen en verschillende standen ed. Eerst maar eens zien of er met de ori ontsteking nog iets meer te halen valt.
 
Rudy 21-7-2003 23:49 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Het is inderdaad niet hoe verder open hoe beter.
Bij hogere toeren zullen ze idd niet compleet sluiten oid, NSR van Harrie liep een stukje 'mooier' kleinere reedstop afstand.

Maaaar een zekere Robber had weer een hele andere theorie over de werking van het membraan en dus ook dit verschijnsel..

En Rudy, geef paginanummer ff uit Bell..

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 21-7-2003 23:39

Blz 82 en 83

Klik hier voor de grote versie


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 22-7-2003 0:04 Print reply

Posts: 13825
Alleen dat tabeltje al geeft genoeg redenen om te testen met reedstops. Jammer dat er geen percentages bij staan van de doorlaat (verhouding carb/membraan).


Zie al iets, 447 mm^2 <=> 24mm...

Hmm, dan zou het membraan 98% oppervlakte hebben in verhouding met de carb. Bell houd niet 85% regeltje oid?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 22-7-2003 0:10
 
Neonlampje 22-7-2003 0:47 Print reply

Posts: 14825
zou t gewoon ff testen met reedstops, strax win je nog wat vermogen ook nog ja!
 
gonzales 10-12-2003 21:58 Print reply

Posts: 1319
weet nu niet voor wat het moet dienen maar in de sowb wordt der bijna met niet anders gereden van carbs dan keihin pwk carbs 28mm op 50cc origi die getuned is o ja keihin pwk is een d-slide
 
burn your rubber not your soul
Blukaap 10-12-2003 22:12 Print reply

Posts: 10006
Ehh, in de SOBW is niet meer dan 20mm toegestaan in de expi klasse.

hoe heb jij in godsnaam PF acces gekregen anyway ?
 
Bastila is lief
Neonlampje 12-12-2003 15:46 Print reply

Posts: 14825
rofl, wat zijn we weer aardig harrie
 
Mr Pain 13-12-2003 19:28 Print reply
Posts: 4966
als je geen reedstop op hebt, dan zouden ze kunnen gaan zweven, stel ze gaan zweven, zou je er dan niet eenvoudig iets stuggere membraan klepjes op kunnen zetten?

of krijg je dan weer problemen met andere factoren?
 
jackmasterTZR 13-12-2003 19:42 Print reply

Posts: 3062
die ijzeren kleppies ( kan ff niet op de naam komen) zullen denk ik wel ergens voor dienen anders zouden ze er niet opzitten, toch?
 
Pingu 13-12-2003 19:52 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

als je geen reedstop op hebt, dan zouden ze kunnen gaan zweven, stel ze gaan zweven, zou je er dan niet eenvoudig iets stuggere membraan klepjes op kunnen zetten?

of krijg je dan weer problemen met andere factoren?
Als je stuggere kleppen monteert ga je erop achteruit..
Verder hoeft het membraan niet zo ver open als sommigen denken. Gewoon reedstops goedzetten, als ze te ver open staan verminderd de gassnelheid ook.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 14-12-2003 13:55 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

die ijzeren kleppies ( kan ff niet op de naam komen) zullen denk ik wel ergens voor dienen anders zouden ze er niet opzitten, toch?
b.v veel boyesen membranen hebben ze niet
 

Dit topic is 80133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved