Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Hoe en wat ivm carboratie...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #9243 - Hoe en wat ivm carboratie...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 74515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 10-5-2003 2:11 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Ik denk als hij er niet recht voor zit het juist zin heeft!! de gassen in de goede richting sturen.. en de wervelingen er een beetje uit filteren.. als je hem erg scherp maakt denk ik dat het alleen maar positief is (maargoed, je zal het verschil alleen op een testbank kunnen zien, onder exact zelfde omstandigheden)


idd , ik denk dat het de bedoeling is de gassen als waren tegen het membraan zelf te laten knallen .
Bij crosser zit cabrzo goed als tegenover membraan
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
MBX OWNER 10-5-2003 13:58 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy


als die wandjes zeg maar echt slecht zoude zijn:
waarom heeft v-force ze dan ook
Volgens mij is het echt om de gassen zeg mnaar naar het membraan te geleiden

Dit bericht is ge-edit door rudy op 9-5-2003 15:41


Is in ons geval natuurlijk niet van toepassing... Bij V-Force is het nodig omdat hij bestaat uit 2 membranen in 1, die zullen toch ERGENS gescheiden moeten worden... Bij een normaal membraan is dat natuurlijk niet perse nodig...

 
Neonlampje 11-5-2003 14:38 Print reply

Posts: 14825
hmja...
maar ik denk als je een verticaal en horizontaal schotje erin zet, en deze dus redelijk lang laat en aflopend in een flijmscherpe punt.. dat je dan veel wervelingen e.d voorkomt...
maargoed.. dan heb je de kleppen nog, die zullen ook redelijk wat wervelingen veroorzaken, of het nu zoveel boeit.. denk dat het je niet opvalt
 
Nasic 23-5-2003 21:30 Print reply
Posts: 890
dat deel met de overloop van spruitstuk naar membraan met zon 'blokje' erin heeft bij mij ook veel vraagtekens gezet.

op een originele rieju merkte je het niet of hij er wel of niet inzat..

maar als ik naar een mikuni spruitstuk kijk, die dan overloopt naar mijn membraan, zie ik toch wel een hele grote 'loze' ruimte wat naar mijn id beter zal werken, wanneer het aangepast word naar de diameter van de carb.

daarom heb ik dus nu ook 1 zon blokje aangepast, en maak me spruitstuk ook passend daarvoor. ik ben benieuwd naar de merkbare veranderingen, al ben ik bang dat het alleen op een uitdraai te zien is.
 
Ducati 900SS
Blorn 23-5-2003 21:55 Print reply

Posts: 13825
welk blokje bedoel je? het membraanhuisje oid?
 
Neonlampje 25-5-2003 21:41 Print reply

Posts: 14825
In het membraam zelf, om het volume te verminderen, zijn paar theorie?n over (ik wil ook nog mee testen binnenkort)
 
Rudy 25-5-2003 21:47 Print reply

Posts: 3471
Tja eigelijk zijn dit soort dingen alleen meetbaar op de vermogensbank lijkt mij...
Ik geloof er nog steeds in dat die spijltjes erin zitten om de gassen alsware te richten..
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 25-5-2003 21:51 Print reply

Posts: 14825
Dat is ook mijn theorie.. maar ook daarvoor geldt.. alleen merkbaar op testbank
 
Blorn 25-5-2003 21:55 Print reply

Posts: 13825
Bedoeld Nasic zoiets als het witte kunstof in een origineel NSR membraan? Neem maar aan dat ik die op maat moet maken van mn spruitstuk?
 
Nasic 28-5-2003 19:41 Print reply
Posts: 890
Ik zal eens foto's maken van me membraan + opvulstuk, zodat jullie zien wat ik bedoel, en daarbij je mening kunt geven. Eerst ff baterijen halen voor digicam
 
Ducati 900SS
Blorn 21-7-2003 22:53 Print reply

Posts: 13825
Vandaag Boyesen membraan erin gezet en beetje vergeleken met Adige 4 klepper. De Boyesen zorgt duidelijk voor meer vermogen over het hele toerengebied, en de powerband word heviger. Ik heb nog niet gekeken of hij met de Boyesen ook meer toeren wil draaien (ontsteking staat nog origineel).

Maar het 2 traps trucje werkt blijkbaar wel, er zitten btw niets geen schotjes oid in het membraan en ook zitten er geen reedstops op.
 
Neonlampje 21-7-2003 23:04 Print reply

Posts: 14825
wat bedoel je met schotjes? ik zag ze nl bij ralf er wel op zitten

ik ga binnekort ff proberen na te maken
 
Blorn 21-7-2003 23:05 Print reply

Posts: 13825
Ik bedoel de schotjes die er volgens Marcel in een GT4 membraan inzitten. De kleppen zitten trouwens nu op een origineel 4kleps NSR membraan.
 
Ralf 21-7-2003 23:11 Print reply

Posts: 9070
Alle Honda membranen die ik gister bij Alwin zag hadden een horizontaal schotje, dat heeft die van Bj?rn niet..
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-7-2003 23:29 Print reply

Posts: 5995
mbxowner zei dat het was om de stroming te sturen als je membraam in 2en is gedeeld bijv V Force. anders had het weinig zin. en ik heb een membraam waar het al uit is vanuit de fabriek. vraag me niet waar hij in gezeten heeft want ik weet et niet

ik geloof dat het trouwens een stuffer heet.
 
ik haat mensen

Dit topic is 74515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved