Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Hoe en wat ivm carboratie...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #9243 - Hoe en wat ivm carboratie...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 80165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 7-5-2003 21:57 Print reply

Posts: 3471
http://www.mxsouth.c...hin/keipwk33part.jpg
is zo'n D-slight cabr

Opvullen enz lijkt me beetje onbegonnen werk eerlijk gezegt..
Opzich heb ik best goeie ervaringen met mikuni's maar dat van die gasschuif klopt gewoon..

Trouwens die schotjes in dat membraan zijn denk ik gewoon voor stevigheid
http://ralf.nd4spdwo...orum/membraan_cr.JPG zoals je zie heeft mij cretje het ook. Misschien is het ook wel om de luchtstroom iets te geleiden oid
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 7-5-2003 22:31 Print reply

Posts: 14825
http://www.helden2w.nl/Parts/carburateur.htm
deze url kreeg ik van De Schout via inbox (geen xs hier) staat dus een 20keihin te koop, erg mooi!!

rudy: zo'n schotje lijkt me wel bij te dragen!

Verder, zo'n D-schuif moet ik dus echt wel hebben he nu ik dat zo zie!!!!! (maar prijs zal er wel niet om liegen )
 
Hans F 7-5-2003 23:12 Print reply
Posts: 4326
Prijs 20 keihin vind ik maar vaag.

Hier in Nederland kost dat ding ruim 160 euro. In de vs heb je hem voor 64 dollar.

http://www.pro-flo.com/ staat veel op.


Ik gebruik trouwens ori honda carbon kleppen. Bij een racer van van helden schenen ze het al 2 jaar uit te houden.

Rondschuif ombouwen naar vlak (oid) lijkt mij ombegonnen werk. Devcon slijt als een gek als er continu een gasschuif in op en neer beweegt. Verder krijg je er zelf (zonder flowbank) echt geen betere flow in dan die carb. standaard heeft. Lijkt mij gewoon een budget beun oplossing.
 
Blorn 7-5-2003 23:20 Print reply

Posts: 13825
lude: alwin heeft een 24keihin terwijl ie dacht dat het een mik. was
 
Neonlampje 7-5-2003 23:23 Print reply

Posts: 14825
das echt n mooie site!!
Ja is idd psies zoals jij het omschrijft, maar je moet blijven dromen toch

prijzen zijn idd inmens hoog hier in ned..

blorn: en alwin wil hem niet toevallig kwijt?

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 7-5-2003 23:24
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 8-5-2003 8:09 Print reply

Posts: 5996
zeker mooie site,

leuk voor op je motor lude

rudy: dat dingetje wat ik eruit gefreest heb, en wat er op jou foto ook inzit is bij een gt4 membraam weg? ik vind het echt vaag. als de carb er schuin op zou zitten zou je denken dat het de flow verstoort, en als hij er recht op zou zitten zou hij niks doen? volgens mij weet iemand het wel maar wil die het gewoon niet zeggen
 
ik haat mensen
Neonlampje 8-5-2003 16:27 Print reply

Posts: 14825
shit!! :'( wat moooi zeg... als ik geld over heb, dan weet ik het wel
 
Joost 8-5-2003 17:06 Print reply
Posts: 1108
Een punt wat jullie hier nog een beetje missen is de afstelbaarheid van een carburateur. Persoonlijk vindt ik Mikunie VM niet echt relax bij het afstellen. Keihin vindt ik voor een straat brommer relaxer. 18mm Is voor de meeste brommer ook niet echt een probleem. De meeste cilinders maken zo'n 11k toeren en vaak zelfs minder. Op een straat brommer is een kleine carburateur vaak relaxer omdat je wat steviger midden gebied krijgt.

Als je wat verder gaat dan de 'straat' brommers dan denk ik dat keihin PWK de beste carburateur is. Vooral omdat je niet alle nodige afstel mogelijkheden kan benutten (gasnaalden, naaldsproeier, verschillende gasschuifen, enz). Die Mikunie 24mm vlakshuif schijnt nog al wat lastiger aftestellen te zijn dan de PWK's.

PWK is ook niet echt extreem duur. Ze zitten op kawa KX dus tweedehands dolen ze nog wel eens rond. Nieuw kosten ze rond de 200 euro, dat valt dus ook wel mee.

 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 8-5-2003 21:56 Print reply

Posts: 14825
En wat voor carb voor race brommers dan? (wat had jij trouwens op dat mb racertje?)
 
Hans F 9-5-2003 10:54 Print reply
Posts: 4326
Opzich lijkt dit mij ook wel een heel mooi carb'je
http://www.racecarne...ry.asp?ArticleID=290

Vooral dat hij een verchroomde gasschuif heeft vind ik wel wat (een 24mm mikuni flatslide heeft een kunstof). Ook lijkt de maat mij wel ok (28mm op mijn kleine cil'tje vind ik een beetje overdone). Afwerking is alleen niet echt goed te beoordelen vanaf dit plaatje.
 
Rudy 9-5-2003 15:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

zeker mooie site,
afbeelding
leuk voor op je motor lude

rudy: dat dingetje wat ik eruit gefreest heb, en wat er op jou foto ook inzit is bij een gt4 membraam weg? ik vind het echt vaag. als de carb er schuin op zou zitten zou je denken dat het de flow verstoort, en als hij er recht op zou zitten zou hij niks doen? volgens mij weet iemand het wel maar wil die het gewoon niet zeggen


als die wandjes zeg maar echt slecht zoude zijn:
waarom heeft v-force ze dan ook

Volgens mij is het echt om de gassen zeg mnaar naar het membraan te geleiden


Dit bericht is ge-edit door rudy op 9-5-2003 15:41
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 9-5-2003 15:47 Print reply

Posts: 5996
hmm..daar zit wel wat in maarja als de carb NIET recht op een spruit zit heeft et denk al geen zin...zeker niet als hij er 90 graden schuin opzit..
 
ik haat mensen
Joost 9-5-2003 15:50 Print reply
Posts: 1108
Meschien om het extra volume op te vullen?

Ik heb eens een stuffer in een orgi honda vierkleps geprobeerd, veschil was niet merkbaar. Meschien dat het op de testbank wel te zien is. Honningraat experiment was ook wel leuk. Daarbij had ik wel het gevoel dat er iets verschil in het midden gebied zat, maar goed zonder testbank data zegt dat echt niks. Kan ook best de andere kant opwerken, meer weerstand enzo.

 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 9-5-2003 15:53 Print reply

Posts: 14825
Ik denk als hij er niet recht voor zit het juist zin heeft!! de gassen in de goede richting sturen.. en de wervelingen er een beetje uit filteren.. als je hem erg scherp maakt denk ik dat het alleen maar positief is (maargoed, je zal het verschil alleen op een testbank kunnen zien, onder exact zelfde omstandigheden)
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 9-5-2003 15:59 Print reply

Posts: 5996
zou je wat meer over dat expiriment willen vertellen joost? of een(oud) topic?

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 9-5-2003 15:59
 
ik haat mensen

Dit topic is 80165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved