Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie koeler

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8197 - olie koeler
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 23-3-2003 14:41 Print topicpost
Posts: 4966
heeft een olie koeler zin op een honda blok?, als ik een keer stevig doorrij dan kan ik haast mijn blok niet meer vast pakken en dan wou ik doormiddel van een olie koeler mijn blok ook koelen zou dat willen?
 

User 927 23-3-2003 16:56 Print reply

Posts: 6405
Wrom wil je je blok kunnen vastpakken na ut rijden
 
SIWWN 23-3-2003 17:00 Print reply
Posts: 7079
Hij wil gewoon kijken of ie niet te heet wordt ofsow..


Maar zou wel kunnen....

Je pakt een oliekoeler en sluit je allemaal aan enzo en dan met een pomp ertussen, olie bijvullen zodat er genoeg in radiator zit en blok en klaar lijkt mij...
 
Blukaap 23-3-2003 17:11 Print reply

Posts: 10008
Ehh, olie wordt vrij warm hoor.
Graadje of 70 zou goed kunnen.
Alleen dat duurt al verrekte lang bij een 2-takt omdat de olie niet ook door de cilinder loopt (als het goed is ).
Dus met een oliekoeler duurt dat nog 20x zo lang (of d'r moet een fatsoenlijke thermostaat in).

Lijkt me dus behoorlijk nutteloos.
En je moet een eind aan gaan klooien om het alleen al aan te sluiten dat het niet meer leuk is.
 
Bastila is lief
YAMAHAFREAK 23-3-2003 18:27 Print reply
Posts: 1001
heeft niet veel nut
je hebt geen oliepomp en bovendien moet de temperatuur van olie tussen de 70 en 100 graden celcius liggen. en boven die 100 komt ie niet zo gauw
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Mr Pain 23-3-2003 19:11 Print reply
Posts: 4966
nou ik kan je vertellen toen ik 12km 11000 toeren ree dat mijn blok echt heel heet was ik kon hem niet fatsoenlijk beetpakken en dat leek mij niet zo gezond.

kan ik niet gewoon van een motor zo'n ding afslopen en op mijn blok bouwen?
 
Blukaap 23-3-2003 19:27 Print reply

Posts: 10008
Jonguh, 12km 11000 toeren raggen word ie gewoon heet van.
En oliekoeling is onzin, als die olie 100 graden mag worden, dan wordt dat blok dat ook wel na een tijdje.

En aangezien je 'm vanaf 70 graden al bijna niet meer beet kan pakken.....
 
Bastila is lief
Mr Pain 23-3-2003 19:30 Print reply
Posts: 4966
dus zonder is gewoon beter zeg maar.

maar kan er dan niks kapot gaan als ie zo heet wordt?
 
jeroen 23-3-2003 19:31 Print reply

Posts: 15066
neuh..mss teveel oliedruk..maaar ach..wees daar maar niet bang voor..

meost je niet inrijden?
 
Blijhoofd 23-3-2003 19:34 Print reply

Posts: 7378
op doe 4tacjes zie je vaak olie koelers ziet er wel getuned uit

maar die radiatortjes zijn wel fucking duur
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Mr Pain 23-3-2003 19:38 Print reply
Posts: 4966
ja dat ook ik heb hem nog niet helemaal inelkaar moeten nog onderdelen van honda nederland komen en moet nog een 6kleps membraam kopen (van die gast hierzo met zijn nsr arjan) en dan nog een busje er voor maken en ik moet nog een flens voor mijn 80cc proma kopen

heb vandaag mijn remspul ontlucht nog even met het de tellers en dat plaatje bezig geweest nu even uitrusten en dan ga ik straks weer verder met de bekabeling
 
Blukaap 23-3-2003 19:40 Print reply

Posts: 10008
Op een 4-takt loopt de olie ook door de cilinder en cilinderkop heen, die wordt dus veel heter.

En als ie echt veel te heet wordt dan knikkert ie er wel wat uit door de ontluchting ofzo.

Andere tip: ga niet 12KM 11K RPM raggen....
 
Bastila is lief
jeroen 23-3-2003 19:41 Print reply

Posts: 15066
ja maar harrie..hier zijn lange wegen waar geen mens is..dus kan je mooi volgas..
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-3-2003 19:41 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Op een 4-takt loopt de olie ook door de cilinder en cilinderkop heen, die wordt dus veel heter.

En als ie echt veel te heet wordt dan knikkert ie er wel wat uit door de ontluchting ofzo.

Andere tip: ga niet 12KM 11K RPM raggen....


nee idd zolang zou ik niet eens durven te rijden met zoveel toeren ben altijd bang dat er dan iets niet goed gaat (MB dan he )
 
nobody fuck with us!!
Mr Pain 23-3-2003 19:42 Print reply
Posts: 4966
deed ik met mijn zundapp ook elke dag 2 maanden ongeveer (nog iets meer toeren) en daar is ook niks mee en ook niet beschadigd ofzo
 
Blijhoofd 23-3-2003 19:46 Print reply

Posts: 7378
met me tsx ree ik ook altijd hele einde @ 12000 toere

ER 10 000
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved