Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tandwielverhouding honda mb 110cc autisa

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 776 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7662 - Tandwielverhouding honda mb 110cc a...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xilorp 24-2-2003 19:30 Print topicpost
Posts: 244
Ik ben mijn brommer weer aan het in elkaar zetten na een vette revisiebeurt.
Met wat voor tandwielverhouding kan ik het best beginnen op mijn MB.
Setup:
6bak 110cc Autisa (weet niet zeker of dit een 110cc is) hij heeft in ieder geval een boring van 53.5 mm
24 mm Mikuni carburateur,origineel luchtfilter met dikke slangen erin en eraan,en een homoet 110cc uitlaat.
Op mijn achtervelg zit een 38 tandwiel dus het liefst zou ik die in de setup meenemen.
Misschien kan iemand me helpen......?
 

NSR RULEZZ 24-2-2003 19:32 Print reply

Posts: 4934
16/17 38 ofzow denkik
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
xilorp 24-2-2003 20:39 Print reply
Posts: 244
Zou die het met een 16/17-38 verhouding wel trekken in zijn 6 denk je....?

Dit bericht is ge-edit door xilorp op 24-2-2003 20:39
 
wipe-out 24-2-2003 20:49 Print reply

Posts: 7672
17/38 is zo'n beetje het zwaarste wat je erop kan gooien volgens mij.

16-17/43 ofzo lijkt me fijner rijden (harder trekken).

ac cilinder? zo ja:

als je boring 53.5mm is, is je cilinderinhoud:

opp grondvlak= pi r^2
opp grondvlak= pi 26.75^2
opp grondvlak= 2248.01

inhoud cil= opp grondvlak * slag
inhoud cil= 2245.01 * 50.4
inhoud cil= 113,3cc

ja, je kan berekeningen ook overdrijven ; )


Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 24-2-2003 20:50
 

Dit topic is 2005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved