Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB loopt voor geen meter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7523 - MB loopt voor geen meter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert Lukkes 13-2-03?16:33 Print topicpost
Posts: 1406
Ik ben met mijn mb5 bezig en heb nu de volgende setup:

70zeta
20mm mikuni
70 homoet
6bak.

Ik heb de volgende sproeiers: 85,90,105,120.

De brommer loopt op geen enkele sproeier goed.
Op 90 loopt hij lijkt het iets beter dan op 105.

Ik moet de brommer altijd starten met de choke aan.
Loopt de brommer, en ik geef gas, houdt hij bij 3000rpm al in.
Wacht ik even en laat ik hem stationair draaien.
Dan klimt de toerenteller tot 4000rpm.
Dan valt de brommer in 1x uit.
Wacht ik weer even en probeer hem te starten, uiteraard altijd met choke aan.

Dan loopt hij mooi 1500rpm, geef ik een beetje gas, dan stijgt de toerenteller tot 7000rpm.
Dan lijkt het net of de benzinetoevoer wordt gestopt.
Valt de brommer uit en moet ik weer even wachten met starten(met choke, ook al is hij al warm).

Dan start hij weer gewoon en loopt de toerenteller weer op tot 4000rpm en valt uit of hij komt wel op toeren en wordt dan weer afgekapt.

Ik heb de ontsteking al een keer verzet, maar toen liep hij al helemaal voor geen meter.

Ik heb al veel geprobeert maar ik weet het nu niet meer.
Ligt het aan de sproeier?
Waar kan het aan liggen.

Please help. :a
 
I'm a supersonic highspeed racer

NSR RULEZZ 13-2-03?19:28 Print reply

Posts: 4934
is je carburateur niet gewoon ranzig van binnen?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
jessy 13-2-03?20:08 Print reply

Posts: 2570
misschien je carburateur ja, of je uitlaat dichtgekoold (heb ik ook zovaak) of je filters verstopt, mijne heeft er ook vaak last van en dan ken je elke keer het rijtje weer aflopen van wat er nu weer verstopt kan zijn, misschien andere sproeier ja zitten nog maten tussen ook toch??
 
wipe-out 13-2-03?20:21 Print reply

Posts: 7672
ik denk dat je benzine toevoer ergens verstopt ofzo, lijkt me het meest waarschijnlijke.
 
Robert Lukkes 13-2-03?20:20 Print reply
Posts: 1406
Heb de carburateur nagekeken, is goed.
Cilinder is ook goed.

Uitlaat is nieuw.
Zal het dan toch eens moeten proberen met sproeier 95.

Maar hij moet met 90 toch ook wel goedlopen,

Ik heb keihin sproeiers in Mikuni carburateur.
 
I'm a supersonic highspeed racer
wipe-out 13-2-03?20:28 Print reply

Posts: 7672
benzinekraan en filter ook goed?

ik reed trouwens met mijn mb met 70 zeta, 20 mm mikuni en proma 80 met een 105 of 110 keihin sproeier rond (weet ik niet meer precies, ??n van die twee iig).
 
NSR RULEZZ 13-2-03?21:04 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: wipe-out

benzinekraan en filter ook goed?

ik reed trouwens met mijn mb met 70 zeta, 20 mm mikuni en proma 80 met een 105 of 110 keihin sproeier rond (weet ik niet meer precies, ??n van die twee iig).


ik rijd met dezelfde setup met een 120 sproeier rond hmzz toch maar eens een kleinere ingooien

keihin sproeiers zijn toch die ene die je met een - (min) schroefendraaien los kan maken??
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
wipe-out 13-2-03?21:21 Print reply

Posts: 7672
ja, en mikuni sproeiers zijn diegenen die je met een sleutel los moet halen (6 hoekige kop dus).
 
Robert Lukkes 13-2-03?22:19 Print reply
Posts: 1406
Ik zal er dan ook even een 105 indoen.
Zal hem dan wel even afstellen.

De bougie heeft wel de goede kleur.

Ik heb er wel een 20mm luchtslang achter dus dat lijkt wel goed.

Edit: hoe kan het dan, dat ik hem altijd met choke moet starten, ook bij warme motor.

[Dit bericht is ge-edit door Robert Lukkes op 13-2-03 22:26]
 
I'm a supersonic highspeed racer

Dit topic is 345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved