Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok reviseren, Hoe en wat ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 697 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7486 - Blok reviseren, Hoe en wat ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Schuimpie 10-2-03?18:17 Print topicpost
Posts: 376
Ik heb een nsr met 70cc, k heb hem nu een jaar en nog nooit echte problemen mee gehad. Behalve versleten tandwielen enzo. Maar dat is normaal. Maar nu gaat ie bij een bepaald toerental een schrapend geluid maken, en hij trilt nogal wat. Ik heb er nu al best veel mee gereden. Ik denk zo'n 5000 kilometer. Hoeveel de vorige eigenaar ermee gereden heeft voordat ik hem kocht weet ik niet.

Is het nu verstandig om mijn blok te reviseren? of moet ik alles nalopen op slijtage enzo?

Waar meot ik rekening houden met reviseren en is het verstandig om zelf te doen (nog nooit gedaan maar ben best handig). En als ik nie moet reviseren naar welke onderdelen moet ik dan kijken als ik ze aan het nakijken ben?

Alvast bedankt
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...

ardan 10-2-03?20:43 Print reply
Posts: 595
gooi je cil er eens af en kijk naar je kruk,speling op bigend,lagers,als daar niets mis mee is moet je niet reviseren,zeker niet als hij lekker schakelt enzo.

ook ff staat van koppeling enzo controleren,alee sff nalopen,niet onmiddelijk blok opendoen,want dan heb je geen keus meer
 
have a blast,go fast
Schuimpie 10-2-03?21:55 Print reply
Posts: 376
Wat moet ik precies nalopen? Ik heb me blok nog nooit opengehad... maar k ken wel iemand die me wil helpen drmee... maar k wil het meeste gewoon zelf leren omdat k het dan in het vervolg zelf ook kan... Hoe zie ik dan of iets vervangen moet wordne of niet ? cilinder/ zuiger snap ik.... maar meer de krukas en speling enzo... hij schakeld nog wel goed
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
wipe-out 10-2-03?22:22 Print reply

Posts: 7672
vliegwielkapje eraf trekken, en dan je vliegwiel omhoog en omlaag proberen te duwen/trekken (omhoog/omlaag tov van cilinder). als je hier speling op voelt, zit er speling op je krukaslagers.

cilinder eraf, zuiger beste ook ff eraf, krukas in bdp zetten, dan je vinger door het small end (uiteinde van de drijfstang, gedeelte waar je zuiger aan vast zit), en dan kijken of je de drijfstang tov de krukas kunt bewegen omhoog en omlaag. speling naar links en rechts is niet erg, omhoog en omlaag wel. als hier speling op zit is je big end gaar, en zul je er een nieuw lager + drijfstang op moeten laten persen.
 

Dit topic is 483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved