Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT ontsteking afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7459 - Yamaha DT ontsteking afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommercrazy 8-2-03?19:57 Print topicpost

Posts: 2594
Ik heb nu mijn 80 blok gereviseerd en er o.a nieuwe contactpuntjes in gedaan. Hoe moet ik deze goed afstellen?
 

Rudy 8-2-03?20:10 Print reply

Posts: 3471
onze dt had helemaal geen contactpunten, over afstellen >>>check faq
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 9-2-03?01:11 Print reply
Posts: 10000
nou rudy zie geen faq hoor...

de contactpunten stel je door het schroefje wat ze vast houdt los te draaien, zodat je ze kunt bewegen.

dan zet je je vliegwiel zo dat je punten open gaan, en dan stel je em zo af dat ie ongeveer 0.10-0.20 mm open staat.

die afstand weet k niet precies..maar zo deed k et bij poeg...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 9-2-03?11:14 Print reply

Posts: 3471
[URL[t]]http://puchmaxi.dsv.nl/ontstekingafstellen.html[/t]http://puchmaxi.dsv.nl/ontstekingafstellen.html[/URL]

HAHAHA klopt dr is geen faq (d8 dat jullie die hadden )
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
E-man 9-2-03?12:48 Print reply
Posts: 412
Ok, ik heb zelf ook een yamaha dt, en heb er lang zitten klooien met die onsteking
ik heb zelfs met voelermaatjes zitten prutsen...
maar... ik heb nu een hele handige manier gevonden:



Het zogenaamde 10-stappen plan.

1.
verwijder de bougie

2.
steek een ijzeren staaf of schroevendraaien naar binnen door het bougiegat.

3.
draai het vliegwiel zo dat de zuiger op het hoogste punt staat (dat zie je aan de schroevendraaier )

4.
Het vliegwiel heeft twee kleine en twee grote gaten, op het moment dat de zuiger op het hoogste punt staat moet er zo'n groot gat boven zitten.

5.
Als de zuiger op zn hoogste punt is moeten de puntjes open gaan, bij net nieuw geinstalleerde contactpuntjes doen ze dat waarschijnlijk daar niet.

6.
nou draai het vliegwiel een halve slag, dat het andere grote gat boven zit.
draai het schroefje een stukje los, dat je de contactpunten kan bewegen, duw nu de contactpuntjes geheel naar links, dus niet openduwen maar voorzichtig het geheel een beetje naar links duwen zo ver als gaat en dan het schroefje aandraaien, zodat ze weer vast zitten. nu zitten de contactpuntjes tegen mekaar.

7.
draai het vliegwiel weer terug zodat de zuiger weer in de hoogste stand staat.

8.
de contactpuntjes staan nu open als het goed is.

9.
starten

10.
eventueel carburateur afstellen en gassen maar!

Deze tekst is (c) E-man
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
E-man 9-2-03?12:52 Print reply
Posts: 412

kleine toevoeging:

niet vergeten de schroevendraaier eruit te halen en de bougie terug te draaien.


-> de volgende keer edit je gewoon je bericht, oke?

[Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 9-2-03 15:28]
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
ThijsS 9-2-03?15:19 Print reply
Posts: 109
zo gaat het wel maar dan staatie niet optimaal. De contact punten gaan zo nog te ver los en niet op het goede tijd stip.
Zoals op die puch site staat klopt het en lukt het. Voor de afstand er tussen kun je het zelfde doen als E-man alleen moet je daarna een paar keer verstellen zodat je ongeveer o,2 mm er tussen hebt zitten.
 
Martijn 9-2-03?18:34 Print reply
Posts: 10000
je contactpunten moeten volges mij niet open staan op bovenste dode punt...toch?
iets ervoor...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
YAMAHAFREAK 12-2-03?10:10 Print reply
Posts: 1001
je contactpunten moeten 0.35mm open staan op het bovenste dode punt (eigenlijk vlak erna maar goed)
om het bdp te bepalen kun je de methode met de staaf gebruiken die e-man beschreef
de groote van de opening is wel degelijk van belang!!!
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Dit topic is 10298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved