Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - MBX80-GE3 cilinder.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #7343 - MBX80-GE3 cilinder.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hier_ben_ik - Administrator 16-4-2003 18:14 Print reply

Posts: 8499
move TF -> PF
 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 19-4-2003 21:22 Print reply

Posts: 14825
Heel wild ID over portmap's in relatie tot oppervlaktes...
wat nou als je je portmap inscanned, en vervolgens dmv een programmatje het aantal pixels telt van de desbetreffende poort (je kan ter eiking 2 lijnjes, horizontaal en vertikaal tekenen met daarop kleine schaalverdeling in kwart mm's ofzo... moet wel werken lijkt mij zo
 
Hans F 22-4-2003 10:26 Print reply
Posts: 4326
dat houd dan toch geen rekening met spoelrichting?
 
Joost 22-4-2003 18:03 Print reply
Posts: 1108
IDD, er moet wel wat rekenwerk worden verricht. Autocad icm VBA is idiaal voor dit soort werk. Opmeten van de spoel hoeken is natuurlijk de bottelnek. Daar heb ik eigenlijk nog geen echt goede oplossing voor kunnen bedenken. Barts methode met de passer is opzich niet eens zo gek.

Over die cilinder, die zit nu onder Jorricks blok. Hoe die loopt weet ik dus nog niet. Ik heb wel even getest of het blok goed liep, maar niet hoe de cilinder het doet. Maar goed, ik denk dat het wel leuk gaat lopen. Niets extreem ofzo, gewoon leuk. Max koppel ligt rond de 9k.

Volgende project is ook een MBX-GE3 cilinder, maar die word wel iets extreemer.
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 22-4-2003 23:44 Print reply

Posts: 14825
Eh dat blok van jorrick schakelt niet he!

ja de hoeken.. ik zat eraan te denken om in ieder geval de horizontale hoek op te meten door een houten cirkel te zagen.. deze in de cyl te brengen.. en dan door een stokje in de spoelpoort te leggen, en vervolgens de hoek af te tekenen toch een redelijke indicatie te krijgen...

de verticale hoek.. sjah...geeeen ideej

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 23-4-2003 11:51
 
verwijderd 23-4-2003 21:58 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Eh dat blok van jorrick schakelt niet he!

ja de hoeken.. ik zat eraan te denken om in ieder geval de horizontale hoek op te meten door een houten cirkel te zagen.. deze in de cyl te brengen.. en dan door een stokje in de spoelpoort te leggen, en vervolgens de hoek af te tekenen toch een redelijke indicatie te krijgen...

de verticale hoek.. sjah...geeeen ideej

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 23-4-2003 11:51


goed idee man!
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-5-2003 11:37 Print reply

Posts: 5996
je heb ook nsr80's gehad, de nieuwste versie geloof ik. die heeft ook een mbx80 cilinder maarr dan met een grotere vlinderpoort en voorderest dezelfde timingen. op die nsr80 zit ook een andere onsteking met een uitwendige trigger, (hans kwam laatst met een site aan waar die opstond) mischien is dus die mbx80 cilinder een "slome"versie dus met lage uitlaatpoort..
 
ik haat mensen
Blukaap 26-5-2003 18:50 Print reply

Posts: 10006
Volgens mij heeft een RII dezelfde cilinder als een NSR80, tenminste.
Een RII cilinder is stukken beter getimed dan een MBX80 cilinder.
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 26-5-2003 19:21 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

je heb ook nsr80's gehad, de nieuwste versie geloof ik. die heeft ook een mbx80 cilinder maarr dan met een grotere vlinderpoort en voorderest dezelfde timingen. op die nsr80 zit ook een andere onsteking met een uitwendige trigger, (hans kwam laatst met een site aan waar die opstond) mischien is dus die mbx80 cilinder een "slome"versie dus met lage uitlaatpoort..


marcel, check die uitlaatpoortmap die je van mijn cilinder hebt eens voor de lol

edit: en post hem even, cilinder maakt met gemak 13k rpm, misschien interessant?

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 26-5-2003 19:22
 
Members zijn vervelend :-|
Zoetahmeerdah [Marcel] 27-5-2003 9:56 Print reply

Posts: 5996
alwin: alsk thuisben post ik em

harrie: nee dat denk ik niet. wrom? omdat ze beiden maar 80 mogen. ik geloof dat een nsr80 enkel in japan is uitgebracht.
er staat me ook iets van bij dat ik iemand gesproken had die een r2 80cc cilinder had en die ree niet schrikbarend hard, zelfs met een gianelli.

zal et eens rondvragen
 
ik haat mensen
Rudy 27-5-2003 21:49 Print reply

Posts: 3471
al thuis?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 27-5-2003 23:30 Print reply

Posts: 5996
grr, heb nog meer te doen hoor

damn me cam is gaar..zal em morgen als ik et niet vergeet inscannen bij een vriend van me..is beter.

de maten kan ik wel geven.

beide uitlaatpoorten 20mm hoog, ene 20.8 breed en andere 21 mm breed. spoelpoort is standaard (9mm hoog)

owja, en hij is ROND die bovenkant hijs nog ronder dan ori aan de bovenkant.
 
ik haat mensen
Rudy 27-5-2003 23:33 Print reply

Posts: 3471
(stomme vraag: waarom is de ene breder dan de andere?)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 28-5-2003 8:50 Print reply

Posts: 5996
omdat sommige mensen niet met een vijl om kunnen gaan? , maar dat verschil is minimaal. ik heb ze erger gezien. (he harrie )

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 28-5-2003 8:51
 
ik haat mensen
Neonlampje 3-6-2003 23:23 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED
Kan je hier wat meer over vertellen? Hoeveel mm schuif je de zuiger omhoog en waarmee meet je de breedte op?

Zo doe ik het ook, ik teken op de portmap een schaalverdeling en vervolgens zuiger omhoog.. dit is eigenlijk heel verkeerd aangezien je eerst portmap maakt en vervolgens weer gaat meten.. dit moet eigenlijk direct uit de cyl opgemeten worden imho...

heb vandaag ook met suc6 de spoel-richtingen vast kunnen leggen.. heb voor een 70cc cyl een stuk karton gepakt hier een cirkel uit gesneden met diameter van 45.kleinbeetje mm.. deze erin geduwd.. en vervolgens met een stukje hout (recht hout) en 2 naalden deze zo in de poort gelegt dat ze langs de wand gaan, en vervolgens met fineliner afgetekent, aantal ijkpunten erop getekent en klaar alweer (nu blijkt dus dat bij een 70imi die richtingen best wel van elkaar verschillen, ze staan btw bijna max naar achteren gericht, niet echt snel dus imho )

edit:
ok loop nog ff vast, wil correcte vorm van spoelers meten.. heb nu dus de hoek die ze elk maken tov de cyl, hoe moet ik deze nu opmeten? ongeveer haaks zegmaar een chord trekken op die lijntjes die ik getekend had?
Zit er over te denken om dit ff algebra?sch op te lossen, ff formuletje voor te bakken, dit is echt amper te doen.. hoe moet het op de juiste manier? (vraag is dus, doe ik dat goed? )

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 3-6-2003 23:46
 

Dit topic is 17752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved