Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ontsteking Afstellen !!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7315 - Ontsteking Afstellen !!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda MTX-SH 31-1-03?16:03 Print topicpost
Posts: 16
Ik heb mijn blok gereviseerd en krijg mijn ontsteking niet meer goed !! ik heb hem al in heel veel standen gehad maar dat lukt niet want het moet op de millimeter goed staan.

Maar ik moet hem eigenlijk met een stoboscoop afstellen, maar die heb ik niet

Dus wie weet daar een goede (andere)manier voor ????


Greeeeeeeeeeeeeetz Rick
 

De Schout 31-1-03?16:10 Print reply
Posts: 5327
gewoon zo vroeg mogelijk zette, dan staat die meestal wel goed. onsteking komt niet zo heel nauw hoor, je zult weinig tot nix merken of je onsteking nu op z'n vroegst of op z'n laatst staat
 
tune tweak fiddle bang bummer
Honda MTX-SH 31-1-03?16:17 Print reply
Posts: 16
zekers wel

Hij moet op de millimeter precies staan anders was ie nu wel goed

Ik kan hem niet eens met kickstart aan krijgen en hij slaat steeds over En hij loopt niet stationair !!!
 
De Schout 31-1-03?16:27 Print reply
Posts: 5327
da ligt niet aan de ontstekingsafstelling hoor. tenminste niet als je een ori onsteking hebt. of er moet iets geks mee gebeurd zijn. of een verkkerd vliegwiel ofzo.
 
tune tweak fiddle bang bummer
DaveTSX 31-1-03?16:27 Print reply
Posts: 2033
dat je op z'n vroegst of op z'n laatst bijna geen verschil merkt is dikke bullshit!
Een vriend van me had de ontsteking gewoon op z'n laatst gezet (hij dacht dat ie tegen de klok in moest draaien ofzow met de grondplaat, he caspar! ).Ding liep KUT, 50/60KM/h ofzow met 70cc airsal, 20mm carbje, proma 50, dit alles op een tsx.

Ik ff de grondplaat helemaal naar rechts gedraaid, en ding liep daarna 85 ofzow (ding is al bezig met z'n 3de zuiger, 2x vastgenaaid, vandaar niet zo schokkend snel), en trok veeeel beter op, want met die ontsteking op z'n laatst reed ie wel maar kwam met geen mogelijkheid boven de 8000 toeren uit. En als je volgas gaf ging ie helemaal knallen enzow

Nu gaat ie weer netjes tot de 10000 toeren in iedere versnelling enzow, dus rijd nu stuk beter.

nee van dat ontstekingstijdstip merk je nix, net 35KM/h ofzo, das toch nix
 
http://www.2weird4u.com
huh 31-1-03?18:57 Print reply
Posts: 1755
Bij mij maakte het ook bijna geen reet uit. Hij stond eerst origineel, nu staat ie maximaal vervroegd (zonder veilen), maar ik merk vrij weinig verschil.

Maar goed, als je em op z'n vroegst zet moet ie echt wel starten hoor en anders zal het in ieder geval niet aan de stand van je grondplaat liggen.

En om antwoord te geven op je vraag, op de grondplaat en op het carter zitten merktekens en die moet je gelijk zitten wil je je ontsteking weer origineel hebben staan.

En dat op de mm nauwkeurig, dat valt dus echt wel mee ja.
 
barry 31-1-03?19:53 Print reply

Posts: 7387
bij sommige brommers heb je zelfs als je de onsteking maximaal verlaat dat ie achteruit rijd! :n

1 keer ook de onsteking per ongelijk maximaal verlaat, kwam niet boven de 45km/h uit en niet boven 5000rpm of zo...

maar orgineel of maximaal vervroegd merk je echt wel bij cilinders die gemaakt zijn voor 10k+
 
He?
marcel 31-1-03?20:29 Print reply

Posts: 1533
ik merkte het ook wel met een 70 immi. voor het vervroegen reed ie waardeloos en kwam die niet boven de 65km/u uit en daarna reed ie netjes 85 a 90.
 
Rudy 31-1-03?20:33 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: huh

Bij mij maakte het ook bijna geen reet uit. Hij stond eerst origineel, nu staat ie maximaal vervroegd (zonder veilen), maar ik merk vrij weinig verschil.

Maar goed, als je em op z'n vroegst zet moet ie echt wel starten hoor en anders zal het in ieder geval niet aan de stand van je grondplaat liggen.

En om antwoord te geven op je vraag, op de grondplaat en op het carter zitten merktekens en die moet je gelijk zitten wil je je ontsteking weer origineel hebben staan.

En dat op de mm nauwkeurig, dat valt dus echt wel mee ja.

toch is het verschil groot zeker bij snelle cilinders
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 1-2-03?12:47 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: rudy

Quote:
Originally posted by: huh

Bij mij maakte het ook bijna geen reet uit. Hij stond eerst origineel, nu staat ie maximaal vervroegd (zonder veilen), maar ik merk vrij weinig verschil.

Maar goed, als je em op z'n vroegst zet moet ie echt wel starten hoor en anders zal het in ieder geval niet aan de stand van je grondplaat liggen.

En om antwoord te geven op je vraag, op de grondplaat en op het carter zitten merktekens en die moet je gelijk zitten wil je je ontsteking weer origineel hebben staan.

En dat op de mm nauwkeurig, dat valt dus echt wel mee ja.

toch is het verschil groot zeker bij snelle cilinders


Ik heb een snelle cilinder...50 snel imitatie .
 

Dit topic is 754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved