Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Carter tuning?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 2521 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70197 - Carter tuning?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoanK 30-11-2025 20:29 Print topicpost
Posts: 14
Goedenavond allen
k heb op het moment een Suzuki rm 125 frame uit 1983 en ik heb daar een am6 blok op zitten, de setup is als volgt:
90cc mvt iron cross kit met 45mm slag krukas(gietijzer)
, mvt digital direct ontsteking, Koppeling binnenhart Top Performances TPR Minarelli AM6, Spruitstuk Top Performance
, 30mm vlakschuif polini carb, 70/80 leovince handmade met fmf demper(denk dat de uitlaat veel power tegenhoud) , ik heb hier nu aardig wat geld in zitten en wil hier wel wat pk uit halen (om mijn vrienden met 85 cc crossers bij te kunnen houden) ik vraag me af hoeveel pk ik hiermee kan bereiken en of carter en cilinder tuning een optie is.
Mvg Roan Korevaar

Dit bericht is gewijzigd door RoanK op 30-11-2025 om 20:31 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-12-2025 16:59 Print reply

Posts: 8801
Ik denk dat je eerder je cilinder nog zal moeten tunen.
Verder, welke sproeier heb je momenteel ?
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
RoanK 1-12-2025 20:26 Print reply
Posts: 14
Heb sproeier nog niet veranderd, zit standaard een 135 in uit mijn hoofd(heb de brommer een half uur lopend gehad en toen ging de koppeling kapot dus heb nog niet echt afgesteld) ik moet het blok uit elkaar halen ivm geen draad meer in aftapplug en schakeld niet goed, dus ik dacht als ik hem toch open heb kan ik er misschien meteen wat meer aan doen
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-12-2025 22:10 Print reply

Posts: 8801
Ik heb een beetje gezocht en een Dellorto 135 komt ongeveer overeen met een 100 Mikuni.
In een RM85 zit een Mikuni 132.
Dus, als je die carb afgesteld krijgt, zul je waarschijnlijk nog die RM niet bijhouden...alhoewel, bvb. met een groot achtertandwiel op een terrein met weinig lange rechte stukken dan weer wel...

Ik zou zeggen...afstellen, rijden en dan verder tunen...niet vergeten sparen hey.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
RoanK 2-12-2025 9:12 Print reply
Posts: 14
Ik heb een voortand wiel van 14 en een 11, en achter heb ik 63
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-12-2025 14:25 Print reply

Posts: 8801
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoanK
Ik heb een voortand wiel van 14 en een 11, en achter heb ik 63


Dan kan je aan de slag.

 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
RoanK 2-12-2025 17:45 Print reply
Posts: 14
Bedankt voor de antwoorden, ik ga het blok weer in elkaar zetten en dan komt dat vast goed.
 
Aprilia RX 50 2003 3-12-2025 14:26 Print reply

Posts: 6750
Die uitlaat is een serieuze rem.

Maar die hoop kun je wel opgeven. De 85's echte crosser maken gewoon veel meer vermogen.
Carter tuning doet niet gek veel bij een AM6.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-12-2025 15:24 Print reply

Posts: 8801
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Die uitlaat is een serieuze rem.

Maar die hoop kun je wel opgeven. De 85's echte crosser maken gewoon veel meer vermogen.



Tuurlijk maar theorie en praktijk is twee.
Een beetje zoals de Mini die de Monte Carlo won tegen de zware jongens.


 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
RoanK 5-12-2025 22:54 Print reply
Posts: 14
Ik koop denk ik een andere uitlaat, en dan stel ik hem goed af,
Je hebt gelijk met de 85 bijhouden maar het gaat er vooral om dat je een beetje samen kan crossen en dat je niet 8 keer in een rondje word ingehaald
 
Aprilia RX 50 2003 7-12-2025 13:50 Print reply

Posts: 6750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Tuurlijk maar theorie en praktijk is twee.
Een beetje zoals de Mini die de Monte Carlo won tegen de zware jongens.




Alleen gaat het hier de andere kant op. Die 85's zijn krachtiger EN lichter
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved