pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
1-11-2024 21:28 |
Posts: 8603 |
Met choke moeten rijden = te arm afgesteld.
Er niet door willen komen...bedoel je daarmee "bwoaaap" geluid/gedrag ? Dat is hetzelfde, ook te arm dus.
Check je stationair- en hoofdsproeier op verstopping.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
waas200519 |
2-11-2024 10:15 |
Posts: 7 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Met choke moeten rijden = te arm afgesteld.
Er niet door willen komen...bedoel je daarmee "bwoaaap" geluid/gedrag ? Dat is hetzelfde, ook te arm dus.
Check je stationair- en hoofdsproeier op verstopping.
Antwoord: ja inderdaad een “beoaaap” geluid haha. Dankjewel voor het antwoord ik denk dat het verstandig is om de carburateur idd volledig te reinigen en af te stellen.
|
|
|
|
waas200519 |
4-11-2024 11:24 |
Posts: 7 |
Nog een vraag hoe kan ik mn carb schoonmaken? Ik ben niet heel handig met die dingen en ben bang dat ik m ga slopen ofzo haha. Of hoe maak ik mn sproeiers schoon zonder al te veel gedoe?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
4-11-2024 20:28 |
Posts: 8603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: waas200519
Nog een vraag hoe kan ik mn carb schoonmaken? Ik ben niet heel handig met die dingen en ben bang dat ik m ga slopen ofzo haha. Of hoe maak ik mn sproeiers schoon zonder al te veel gedoe?
Het gemakkelijkste is toch nog steeds de hele carb er van tussen te halen.
Het dopje bovenaan kan je losdraaien, en zo kan je het dopje met kabel bovenaan en gasschuif en veer onderaan aan de brommer laten hangen. Goed kijken hoe je gasschuif er uit komt zodat je ze niet andersom terug monteert.
Dan het bakje onderaan losmaken met de correcte schroevendraaier. Je ziet dan twee sproeiers. Meestal komt de verstopping los met WD40. Ik gebruik ook soms een staaldraadje van een staalborstel, als dat al niet te dik is. Als een sproeier vrij is, zie je er licht doorkomen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
waas200519 |
5-11-2024 14:16 |
Posts: 7 |
Thanks man!! Ik denk sowieso dat ik n nieuwe carb erin ga zetten die heb ik besteld. Maar kan ik wel nog rijden met de brommer? Moet morgen namelijk gewoon naar werk ermee haha
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
5-11-2024 19:07 |
Posts: 8603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: waas200519
Thanks man!! Ik denk sowieso dat ik n nieuwe carb erin ga zetten die heb ik besteld. Maar kan ik wel nog rijden met de brommer? Moet morgen namelijk gewoon naar werk ermee haha
Hmm weet jij welke sproeier er in die nieuwe carb in zit ?
Of je er mee kan rijden ? Hangt af van de brommer en jezelf...haha...
Stuk zal hij niet gaan, maar lange ritten zou ik zo niet doen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
waas200519 |
8-11-2024 0:02 |
Posts: 7 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Hmm weet jij welke sproeier er in die nieuwe carb in zit ?
Of je er mee kan rijden ? Hangt af van de brommer en jezelf...haha...
Stuk zal hij niet gaan, maar lange ritten zou ik zo niet doen.
Ik heb nog geen idee welke sproeier erin zit. Ik ga morgen de nieuwe carb installeren dus dat zie ik dan wel. Heb er trouwens wel mee maar werk gereden maar niet op volle toeren gewoon rustig 60 gereden, gelukkig niks gebeurd. Merkte wel bij elke keer schakelen en gas geven had ie moeite met op snelheid komen eerste paar seconden. Ik installeer morgen dus een grotere carb met grotere spruitstuk en nieuwe luchtfilter, kijken hoe die dan loopt. Ook sproeiersetje gehaald om dit keer goed af te stellen.
Ik had ook zoals je zei de sproeiers gecheckt op ontstopping, helemaal niks! Carb was prachtig schoon van binnen en sproeiers waren ook helemaal schoon, dus geen idee wat het uiteindelijk was dat ie te arm loopt…
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
8-11-2024 16:13 |
Posts: 8603 |
Een nieuwe carb is inderdaad wel geen slecht idee als je niets aan de sproeiers ziet. De kanalen van de carb kunnen ook verstopt zitten.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
joop2 |
8-11-2024 23:06 |
Posts: 58 |
Bij een chinese carburateur geen zeldzaamheid dat hij niet meer werkt zonder te zien is wat er nou mis is.
Het komt regelmatig voor dat ze af fabriek al niet kunnen werken.
Als de boringen niet goed afgewerkt en gereinigd zijn voor de fabrieksmontage of de coating niet in orde is dan kunnen bijvoorbeeld braampjes, coating of oxidatie loslaten. Dan zit het kanaal dicht en vaak kun je er niet bij om te reinigen.
Door de lage prijs van de chinese rommel is de oplossing altijd simpel, niks repareren, aanpassen of schoonmaken, maar gewoon weggooien en nieuw onderdeel monteren. Waarbij je er uiteraard rekening mee moet houden dat het nieuwe onderdeel dus ook al af fabriek "kapot" kan zijn.
Dat is het gevolg van weinig tot geen kwaliteitscontrole, als het er al is dan ligt de drempel voor afkeur vaak te hoog. Het gaat ze tenslotte niet om de kwaliteit maar om de winst.
Natuurlijk is er wel verschil tussen de diverse merken en toeleveranciers. bij de een is het beter dan de ander, maar de kwaliteit blijft laag en is ook niet constant.
|
|
|
|
waas200519 |
8-11-2024 23:23 |
Posts: 7 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een nieuwe carb is inderdaad wel geen slecht idee als je niets aan de sproeiers ziet. De kanalen van de carb kunnen ook verstopt zitten.
Ja ik heb m dr op gezet, lijkt nu goed te lopen. Er zat trouwens standaard een 79 sproeier op, heb er nu een 86 in gezet en loopt nu goed. Ik ga m morgen nog ff goed testen, met de grotere carb trekt ie al wel beter van op haha.
|
|
|
|
waas200519 |
8-11-2024 23:26 |
Posts: 7 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joop2
Bij een chinese carburateur geen zeldzaamheid dat hij niet meer werkt zonder te zien is wat er nou mis is.
Het komt regelmatig voor dat ze af fabriek al niet kunnen werken.
Als de boringen niet goed afgewerkt en gereinigd zijn voor de fabrieksmontage of de coating niet in orde is dan kunnen bijvoorbeeld braampjes, coating of oxidatie loslaten. Dan zit het kanaal dicht en vaak kun je er niet bij om te reinigen.
Door de lage prijs van de chinese rommel is de oplossing altijd simpel, niks repareren, aanpassen of schoonmaken, maar gewoon weggooien en nieuw onderdeel monteren. Waarbij je er uiteraard rekening mee moet houden dat het nieuwe onderdeel dus ook al af fabriek "kapot" kan zijn.
Dat is het gevolg van weinig tot geen kwaliteitscontrole, als het er al is dan ligt de drempel voor afkeur vaak te hoog. Het gaat ze tenslotte niet om de kwaliteit maar om de winst.
Natuurlijk is er wel verschil tussen de diverse merken en toeleveranciers. bij de een is het beter dan de ander, maar de kwaliteit blijft laag en is ook niet constant.
Ja dat is wel waar ja maar goed, heb er nu een nieuwe in hopen dat ie heel blijft haha. Is van een leverancier hier in NL
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
9-11-2024 12:19 |
Posts: 8603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: waas200519
[...]
Ja dat is wel waar ja maar goed, heb er nu een nieuwe in hopen dat ie heel blijft haha. Is van een leverancier hier in NL
Is wel zeker niet in Nederland geproduceerd.
Chinese producten...de Japanse en ook vele Europese motorfietsfabrikanten produceren hun 125 cc's in China, en ook in India en Pakistan. De meeste mensen vinden dat dan wel "een goed merk"...
Het is inderdaad niet dezelfde kwaliteit als de producten die in de jaren '80 in Japan gemaakt werden, maar dat kan ook niet aan die dumpingprijzen.
Veel erger is dat Europa op den duur zelf geen eigen zware industrie meer heeft. Het zal maar oorlog worden...dan kunnen je kleinkinderen later Chinees leren, of Russisch.
Maar goed, dat speelt zich af boven onze hoofden. Pure politiek.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|