Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Wok keuring bandenspanning scooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70129 - Wok keuring bandenspanning scooter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BMV062 30-4-2024 23:03 Print topicpost
Posts: 24
Hi allemaal,

Het was weer zover, iets te hard gereden en meegenomen naar Rollerbank.
Wat me alleen opviel was dat de politieagent die hem heeft getest mijn banden voor de keuring naar 2.5 bar oppompte terwijl ze eerst rond de 2 zaten. Is hij hem dan niet technisch een het veranderen en eigenlijk sneller laten lopen dan dat hij eerst deed? Weet dat het forum hier niet helemaal voor gemaakt is maar vroeg me toch af of iemand weet of dit überhaupt mag en of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt

Mvg,

 

Nicesurprice 1-5-2024 9:38 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BMV062
Hi allemaal,

Het was weer zover, iets te hard gereden en meegenomen naar Rollerbank.
Wat me alleen opviel was dat de politieagent die hem heeft getest mijn banden voor de keuring naar 2.5 bar oppompte terwijl ze eerst rond de 2 zaten. Is hij hem dan niet technisch een het veranderen en eigenlijk sneller laten lopen dan dat hij eerst deed? Weet dat het forum hier niet helemaal voor gemaakt is maar vroeg me toch af of iemand weet of dit überhaupt mag en of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt

Mvg,



Niet direct voor brommerts.
Maar voor bv het ijken van een tachograaf.

Elke band heeft een minimale en maximale spanning.
Dat is een veiligheids issieu.

Maarrrr en hier komt t wsl vandaan.
Als we wisten dat een truck te hard liep kon je de bandenspanning laten zakken zodat je afrol afstand korter werd.
Je truck viel dan plots wel binnen de tolleranties.
Is ook de reden dat je bandenmaat is genoteerd op je type goedkeuring.
Want de volgende stap was dus kleinere wielen eronder.

Dus nu voor elke meting.
Word de banden maat gechecked en word de bandenspanning gecontrolleerd.
1 van de 2 niet goed wordt t gezien als tamperen en is een afkeur.

dat is de enige reden welke bij mij opkomt.



 
BMV062 1-5-2024 10:54 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]


Niet direct voor brommerts.
Maar voor bv het ijken van een tachograaf.

Elke band heeft een minimale en maximale spanning.
Dat is een veiligheids issieu.

Maarrrr en hier komt t wsl vandaan.
Als we wisten dat een truck te hard liep kon je de bandenspanning laten zakken zodat je afrol afstand korter werd.
Je truck viel dan plots wel binnen de tolleranties.
Is ook de reden dat je bandenmaat is genoteerd op je type goedkeuring.
Want de volgende stap was dus kleinere wielen eronder.

Dus nu voor elke meting.
Word de banden maat gechecked en word de bandenspanning gecontrolleerd.
1 van de 2 niet goed wordt t gezien als tamperen en is een afkeur.

dat is de enige reden welke bij mij opkomt.





Ja precies, dat zou ik inderdaad nog snappen maar als je een scooter technisch vlak voor een rollerbank meting veranderd lijkt me dat niet zo eerlijk, uit eigen ervaring kan dat zo 3-4 km schelen.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-5-2024 18:25 Print reply

Posts: 8545
2,5 bar is vrij hoog. Kijk eens in je certificate of conformity wat voorzien is door de fabrikant.

Met een hogere bandendruk ga je niet harder : je scooter gaat meer "springerig" zijn wat alle voordelen tegen gaat.
https://www.renehers...-pressure-is-faster/

De juiste bandendruk is wel belangrijk voor je veiligheid...en natuurlijk is het zo dat je met lekke banden niet snel zal gaan (kunnen gaan)...samengevat "doe maar gewoon".

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 1-5-2024 18:48 Print reply

Posts: 944
Juridisch gezien is de politie agent niets te maken.

Zo ver ik het bekijken kan.
Kans van slagen is heeel klein.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved