Fobrink |
16-7-2024 15:00 |
Posts: 83 |
Dank voor jouw reacties.
Setup is nu 70cc gietijzer, 21mm carb (met de goede gasnaald ).
Ik zal de merktekens checken op de stellertjes.
Ontsteking blijf ik verder af.
Als ik met het andere achtertandwiel 80 plus haal, dan vind ik het prima.
Ik had wel weer afgesteld na het wisselen van de uitlaat.
Welke zou theoretisch de snellere moeten zijn volgens jou? De korte of de lange?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
16-7-2024 17:29 |
Posts: 8577 |
Ik zou gaan voor de lange. Soepeler qua bruikbare toeren. Past bij het karakter van je Charmo. In theorie iets hogere top. Waarschijnlijk wel lawaaieriger (dun materiaal).
Maar...over smaak en kleur mag je in idee verschillen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Fobrink |
17-7-2024 17:07 |
Posts: 83 |
Zijn we het eens, de lange uitlaat rijdt lekker, ik hoef niet perse ver door te trekken. De Tecno is juist erg dun, echt blik. De Gianelli is kwalitatief veel dikker en beter. Mooi zo laten dan.
|
|
|
|
Fobrink |
18-7-2024 16:12 |
Posts: 83 |
Ik heb nog een vraag! Ik wil een nieuwe bougiedop erop zetten, deze
https://www.nr1motor...rEAQYAiABEgKdR_D_BwE
Ding is binnengekomen, maar lijkt alleen een losse rubber dob te zijn. Zit geen binnenwerk in, behalve dat er een soort clip bij zit, koperkleurig. Weet jij hoe ik dit moet monteren?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
18-7-2024 20:10 |
Posts: 8577 |
Het koperen ding is het binnenwerk.
Het is een niet-ontstoorde bougiedop. Dus je kan radio en tv gaan storen. Kan ook zo'n electronische tellerset storen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
20-7-2024 0:21 |
Posts: 8577 |
Je hebt er toch een pakje ontstekingsvonkjes voor gekocht hé ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Fobrink |
22-7-2024 9:28 |
Posts: 83 |
Nou, dan ga ik hem maar niet gebruiken.
Hahahahaha! Kon de verkoper helaas niet bij, hij kon de plintladder niet vinden
|
|
|
|
Fobrink |
22-7-2024 11:56 |
Posts: 83 |
Andere vraag/l ik lees veel over racing cdi's, ofwel onbegrensde cdi's. Deze schijnen hogere toerentallen mogelijk te maken en tevens de ontsteking te vervroegen bij hogere toerentallen. Heb jij hier ervaring mee?
Ik ziet die dingen tussen € 20 en € 150 te koop op internet.
Voor € 20 wat sneller gaan is een koopje!
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
22-7-2024 20:19 |
Posts: 8577 |
De enige snellere CDI's zijn de MPS300 en de 80cc CDI's (NIET die van de MT8/MB8 in jouw geval). Volgens sommigen doet een 80cc ook niets. Volgens anderen wel omdat een 50cc CDI een ingebouwde beperking (dip) zou hebben.
Een MPS300 komt maar zelden voorbij.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Fobrink |
23-7-2024 15:40 |
Posts: 83 |
Dank. Volgens mij is de MPS300 zwart met een rode stekker?
Ik heb er eentje gevonden met een witte stekker. Is het dan wel een echte?
|
|
|
|
Fobrink |
23-7-2024 15:42 |
|
Fobrink |
23-7-2024 15:51 |
Posts: 83 |
4takt dan volgens mij, zal niet kunnen.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
23-7-2024 18:49 |
Posts: 8577 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fobrink
Dank. Volgens mij is de MPS300 zwart met een rode stekker?
Ik heb er eentje gevonden met een witte stekker. Is het dan wel een echte?
Een rode stekker is voor MT/MB.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
23-7-2024 18:52 |
Posts: 8577 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fobrink
Compleet het tegenovergestelde: past deze begrenzer op een NSR denk je? Staat bij dat het wel op een Dax en een Monkey kan.
https://emea01.safel...3o%3D&reserved=0
Daar zit een CDI bij voor Honda horizontaal viertaktblok. Dus nee.
Een begrenzer hoeft niet meer te zijn dan een schakelaar en een condensator. Dus je hoeft zelfs geen andere CDI.
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 23-7-2024 om 18:56 uur.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Fobrink |
24-7-2024 10:40 |
Posts: 83 |
Ok, dus de cdi met een witte stekker kan een goede mps300 zijn voor de nsr?
|
|
|
|