Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr afstelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 614 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70128 - Honda nsr afstelprobleem
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 2238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fobrink 30-4-2024 14:28 Print topicpost
Posts: 69
Hallo allemaal,

Ik heb een Honda NSR cafe racer. Optisch schiet het lekker op met wat ik ermee wil, alleen de afstelling lijkt niet te lukken.
Setup nu 4 bak, 50 cc charmoo, imi 20mm Keihin, Gianelli Street uitlaat, tw 15 - 45, top 70 km.
Gekocht met ori uitlaat, Gianelli er zelf onder gezet. Ben vanaf sproeier 100 steeds hoger gegaan totdat hij niet meer mt choke beter liep dan zonder. Dat is met sproeier 195! Luchtschroef nu 1 slag open. Trekt onderin goed, klimt gevoelsmatig moeilijk in toeren, maar komt er wel. Pakt in de 4e ook goed op, valt niet dood (wat hij met een kleinere sproeier wel deed). Top is 70 op dit moment, maar dat lijkt mij wel 80 te kunnen zijn als alles in orde is?
Heb tussen de ori en de Gianelli uitlaat een week met een (helaas gescheurde) Metrakit gereden. Daarmee deed hij onderin niks, maar had hij een duidelijk merkbare powerband.
Tips iemand?
PS ketting en tandwielen ga ik zsm vervangen, zijn gaar. Als ik het achterwiel ronddraai dan stopt het op een bepaalde plek gewoon. Net of staat de rem erop.
Thanks!
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-5-2024 18:12 Print reply

Posts: 8544
Voor het middentoerengebied : stand van de gasnaald.

Voor het hoge toerengebied : gas geven en terug lossen.
Blijft hoog hangen, zakt dan in toeren = te arm
Gaat laag in toeren, stijgt dan naar stationair toeren = te rijk
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 1-5-2024 18:19 Print reply
Posts: 69
Dankje!
Ben inmiddels wat verder.
Ik had er een ngk 6 in gedaan, wat blijkbaar pingelen opleverde (samen met een te grote sproeier).
Nu er een warmtegraad 8 in gedraaid en het koffiemolen geluid (pingelen denk ik) is beter geworden. Wel kom ik nu wat verder in toeren, waardoor ik merk dat hij op 75% gas goed loopt en trekt, maar bij vol gas dood valt.
Ik ga nu een maatje kleiner met de sproeier.
Eens met de redenering?
 
jan w. 50 1-5-2024 19:09 Print reply

Posts: 943
Klopt. Als je benzine van de pomp gebruikt. Moet de kleur van de bougie dat verklappen. Anders klopt er wat anders niet. Bv veel te veel compressie
Caburateur te groot.?

Als je hoog waardige alcalyde brandstof gebruikt verkleurt de bougie niet.
Bvb aspen.



Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-5-2024 om 19:12 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Fobrink 1-5-2024 23:27 Print reply
Posts: 69
Dank Jan.
Yes, benzine van de pomp!
Zal een kleinere spoeier proberen en de bougie checken.
Ik laat het weten.
Carb lijkt inderdaad groot voor de setup.
Welke carb adviseer je, mocht ik het niet voor elkaar kijgen?
Nog een vraag: zit een mbx tank op en het ding lekt bij de dop.
Andere dop is moeilijk te vinden. Weet jij waar ik er eentje kan regelen?
Dank vast voor de reactie.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-5-2024 10:18 Print reply

Posts: 8544
De imitatie Keihins stellen dikwijls problemen. Sommigen bouwen ze om, om ze afgesteld te krijgen. Er moet een gasnaald van een 24mm carb in : http://www.brommerforum.nl/showtopic/68801

Een MBX tankdop...ik heb ze wel eens uit elkaar gehad...de eigenlijke afdichting is een rubber geloof ik...kijk eens of die goed zit, en of het mechanisme beweegt...die dingen lekken normaal niet.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 2-5-2024 om 11:36 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 2-5-2024 11:38 Print reply

Posts: 943
Als bij 50cc een en 20mm caburateur een hij loopt nog met sproeier 195.

Normaal doet die een keer .blup. een valt uit?

Sproeier 120 zit normaal korter in de buurt


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Fobrink 2-5-2024 17:18 Print reply
Posts: 69
Dank voor de toelichting omtrent imitatie Keihin's.
Als het mij niet lukt om het fatsoenlijk in orde te krijgen dan check ik de andere naald.
De dop zal ik bekijken. Ben bang dat het een vervangende no-name dop is.
Ik laat beiden weten!

Hallo Jan,
Ik ben het met je een dat de sproeier belachelijk groot is!
Ben met 100 begonnen, maar dat was echt te klein. Heb toen, met 5 oplopend, van 105 tot 150 gekocht en op 150 geeindigd, waarbij het nog steeds zo was dat hij op de choke beter liep.
Toen met 5 oplopend tussen 155 en 195 gekocht. 175 geprobeerd en nog steeds beter met choke dan zonder. Toen maar gelijk 195 erin gedaan. Dat is gelukkig te groot. Zal in de komende dagen met stapjes van 5 kleiner gaan. Heb ook een nieuwe pakking voor de carb en membraan, gaat er ook op.
Heb dus een mooie voorraad sproeiers inmiddels, haha!
Ik laat weten wat het wordt!

Dank beiden!

 
Fobrink 4-5-2024 16:32 Print reply
Posts: 69
Ben ik weer! Ben geeindigd met sproeier 120 Jan! Geen idee waarom ik eerst zo groot moest. Misschien toch iets verstopt? Of het feit dat de uitlaat eerst teveel lekte bij het spruitstuk? Wat denk jij Jan?
Het jammere is dat ik hem geen streep sneller krijg dan 70.
Ik heb met de Metrakit uitlaat (helaas kapot) ruim 80 gehaald. Was onderin wel minder kracht volgens mij. Kan het door de huidige uitlaat (Gianelli Street) komen dat ik nu op 70 blijf hangen?
Ik heb met deze uitlaat ook geen voelbare powerband, wat ik met de Metrakit wel had. Daarbij kreeg je echt een duwtje bij een bepaald toerental.
Heb nieuwe ketting en tandwielen besteld, 15-47. Rij nu met 15-45, misschien doet dat nog iets. Heeft iemand daar een idee over? Dank!
 
jan w. 50 4-5-2024 19:07 Print reply

Posts: 943
? Hoe ziet de bougie er uit.
Een metrakit uitlaat , ook die kun je bewerken met een las apparaat.
Met de nieuwe tandwiel verhouding loopt die sowieso 10kmh langzamer.?











 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-5-2024 1:12 Print reply

Posts: 8544
Zoals gezegd, een imitatie 20mm kan de pret bederven lees echt moeilijk afstelbaar zijn.
Originele tandwielverhouding 13-43 dacht ik. Dus je hebt er nu een zwaardere twv op liggen en met wat je besteld heb wil je er tussenin gaan zitten.
Nog iets, als jij een lange jongen bent, moet je ook niet onderschatten hoeveel wind je pakt, dat is moeilijk te overwinnen voor een 50 blokje.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 6-5-2024 10:45 Print reply
Posts: 69
Heren,

Ik moet de bougie nog bekijken. Ik denk dat ik nog sproeier 115, 110 en 105 ga proberen. Kan zijn dat dat nog iets doet.
Ik ben zelf 182, weeg 90 kg. Zal ook iets doen.
Dank voor de toelichting over de tandwielverhouding. De bedoeling was ook om het iets makkelijker te maken, sowieso wat minder last van wind dan, en misschien kom ik dan net over een punt dat hij nog even doorloopt, waardoor het dan toch 70 wordt met minder last van bultje op of wind.
Ik dacht ongeveer 3km per tandje achter. Ik laat het weten.
Mocht ik bij bijvoorbeeld sproeier 110 op top wat beter uit de voeten kunnen, maar merken dat het onderin wat minder wordt, dan kan ik de naald omhoog zetten; correct?
Verder vind ik dat het wegrijden moeilijk is, niet alleen bij de huidige sproeier 120, maar ook bij 130, 140 etc. Wat kan ik daaraan doen?
Helemaal onderin dus geen kracht, maar misschien is dat wel normaal. Ik bedoel echt vanuit stilstand tot 10km/uur bijvoorbeeld.
Dank!
 
Fobrink 6-5-2024 11:23 Print reply
Posts: 69
De metrakit uitlaat was al een keer gelast en had naast de las opnieuw een flinke scheur. Heb hem weggegooid.
Andere vraag: wat verwacht je dat de originele uitlaat doet met deze setup?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-5-2024 12:13 Print reply

Posts: 8544
Vertrek vanuit stilstand : check je stationair sproeier : niet verstopt, niet te klein ?
Als je in de middentoeren een rijker mengsel wil : gasnaaldclip hoger, m.a.w. gasnaald lager.
Maar nogmaals, in vele (allemaal ?) die 20 mm imi carbs zit de verkeerde gasnaald.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-5-2024 12:22 Print reply

Posts: 8544
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fobrink
Andere vraag: wat verwacht je dat de originele uitlaat doet met deze setup?


Dat durf ik niet te zeggen. Elke brommer/setup heeft een bepaalde personaliteit, en wat de ene rijder ligt, is niet goed voor de andere. De meesten experimenteren met aftermarket uitlaten als ze sneller willen, maar er is ook wel minder goed aftermarket spul.
Ik vind zelf de 80cc's origineel al fijn. Snel genoeg, betrouwbaar, is zo gemonteerd.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 6-5-2024 12:26 Print reply
Posts: 69
Dank, klooi nog even door, zal later in de week worden. Ik begrijp wat je aangeeft over de carb. Als het me uiteindelijk niet bevalt dan zal het wel een andere moeten worden. Tips? Dellorto, of iets anders? En hoeveel mm? 18?
Kan ik foto's plaatsen in een reactie? Heb er al wat geld in zitten, maar vind het wel mooi worden.
 

Dit topic is 2238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved