Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Temp am6 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70127 - Temp am6 blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2Tinteressant 10-3-2024 20:41 Print topicpost
Posts: 3
Dag ik heb een vraag over de temperatuur van mijn am6 blok

Ik heb een motorhispania rx 50

Standaard 50cc (net nieuw)
Dellorto 17.5 carb
Sproeiermaat 86
Standaard demper (geen idee wat voor een merk het is)
Metrakit racing uitlaat er staat op dat het voor competition only is.
standaard niet verstelbare onsteking
standaard bobine/cdi

Ik ben behoorlijk nieuw op het gebied van 2T maar heb er al wel redelijk mee gekloot maar eigenlijk heb ik er geen ballen verstand van. van wat ik eigenlijk aan het doen ben en wat voor een gevolg een bepaalde afstelling doen heeft.

Ik weet dat de temperatuur meter het doet want toen ik nog geen KVS in het systeem had ging de meter (logisch) best rap omhoog. maar nu het systeem vol zit met KVS en er mee rij gaat de meter gewoon niet omhoog.

Ik heb het een en ander gelezen over warmte en hittegraad, ik heb echt geen flauw idee of dit in verband is met elkaar.

(FYI ik moet hem nog inrijden)
Verder denk ik dat de brommer nog wat beter moet afstellen. maar als ik de choke optrek loopt die beroerd en valt die uit dus dat is opzich best goed. opzich rijd de brommer redelijk komt uiteindelijk in een behoorlijke powerband. alleen onderin soms wat hoogtoerig en wijnig trek kracht met spelen van het gas of door schakelen doet die het weer normaal.

Als je wat interessante/handige info voor mij hebt hoor ik dat graag. Ook kritiek ik hoor graag of ik wat fout doe!!!

Groeten Brandon
 

jan w. 50 11-3-2024 13:58 Print reply

Posts: 965
Geen thermostaat of hij blijft open staan. Dan kan het zijn dat de motor niet op bedrijfs temperatuur komt?

Als je het niet vertrouwd. Bij de action kun je voor een paar tientjes. Een warmte meter pistool krijgen. Richten op de warmte bron knop in drukken. Dan geeft die in het display de temperatuur aan.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-3-2024 18:02 Print reply

Posts: 8603
Heel lekker rijden, hoge toeren maken en warm lopen betekent mogelijk te arm draaien. Dus check je bougiekleur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
2Tinteressant 12-3-2024 20:53 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Geen thermostaat of hij blijft open staan. Dan kan het zijn dat de motor niet op bedrijfs temperatuur komt?

Als je het niet vertrouwd. Bij de action kun je voor een paar tientjes. Een warmte meter pistool krijgen. Richten op de warmte bron knop in drukken. Dan geeft die in het display de temperatuur aan.



Dat is een goeie ga ik aanschaffen ook wel handig om te hebben.


 
2Tinteressant 12-3-2024 21:21 Print reply
Posts: 3
Ik ben er in iedergeval achter waarom die raar reageerde op de powerband. ik had perongeluk de verkeerde gasnaald erin zitten, oops. ik had geen tijd meer om verder te gaan met afstellen maar ik heb het gevoel dat ik in de buurt kom, hij klonk zoveel beter en trok ook mooi op. Misschien als die straks goed afgesteld staat dat hij dan wel op temperatuur komt?

Verder vroeg ik mij nog af: als de waterpomp het als het ware niet naar behoren wel oftewel niet draait. Zou hij dan te heen worden? een terecht nieuwsgierige vraag.

@pangolopalanga ik snap niet helemaal wat je bedoeld?
Ik moet de cilinder nog inrijden (voor zo'n 500km was mij verteld). En ik lees overal dat je eigenlijk niet moet uitgaat van de bougiekleur want dat kon nog wel eens onbetrouwbaar zijn en dat je beter moet kijken en voelen wat de brommer doet. Of kan ik ondanks het inrijden wel een paar keer volgas rijden met afstellen?

Excuses voor als het niet begrijp ik ben nogal een noob met t2 brommers :')


 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-3-2024 0:40 Print reply

Posts: 8603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2Tinteressant
Verder vroeg ik mij nog af: als de waterpomp het als het ware niet naar behoren wel oftewel niet draait. Zou hij dan te heen worden? een terecht nieuwsgierige vraag.



Dat is zo ja...dat is één van de manieren hoe je koppakking er aan gaat trouwens.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2Tinteressant
@pangolopalanga ik snap niet helemaal wat je bedoeld?
Ik moet de cilinder nog inrijden (voor zo'n 500km was mij verteld). En ik lees overal dat je eigenlijk niet moet uitgaat van de bougiekleur want dat kon nog wel eens onbetrouwbaar zijn en dat je beter moet kijken en voelen wat de brommer doet. Of kan ik ondanks het inrijden wel een paar keer volgas rijden met afstellen?



Oh maak je geen zorgen soms snap ik zelf ook niet helemaal wat ik zelf zeg
Het is op zich een goed idee een nieuwe cilinder niet veel en lang in toeren te jagen. Maar het is wel de bedoeling dat je zeker te rijk begint en dat weet je doordat hij nog stottert in de hogere toeren. En ook, goed inrijden is ook veel van toerental veranderen. Maar in hoge toeren dus kort en niet te veel.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Stijn verdonck 19-3-2024 12:01 Print reply
Posts: 1
Beste allemaal, ik heb een vraag over mijn rieju mrx pro met am6 blok.

Setup:
77cc stage 6 cilinder met bijbehorende krukas
Dellorto phbg 21 mm carb sproeier 94
Draaibaar spruitstuk
Ori ontsteking
Platek boven langs rvs

Mijn brommer gaat momenteel 70 en zodra hij in zijn powerband begint te komen gaat hij enorm stotteren en rijd hij niet harder dan 70/75. Ik heb de bougie gecontroleerd door de brommer vol gas uit te zetten en meteen de bougie er uit te draaien. De bougie was mooi bruin dus hij geeft aan dat het wel goed zit. Ik heb er ook een 84 in gehad en een 105 maar geen verschil.

Weet iemand toevallig wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-3-2024 2:25 Print reply

Posts: 8603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn verdonck
Beste allemaal, ik heb een vraag over mijn rieju mrx pro met am6 blok.
...
Weet iemand toevallig wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.


Contact afgezet bij het stotteren, en dan de bougiekleur gechecked ?


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 6-4-2024 9:55 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Contact afgezet bij het stotteren, en dan de bougiekleur gechecked ?




ik zou ook gokken op een vuiltje in de drank huishouding.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-4-2024 22:23 Print reply

Posts: 8603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]


ik zou ook gokken op een vuiltje in de drank huishouding.



En meer bier is heter lopen maar minder presteren.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 8-4-2024 20:26 Print reply

Posts: 965
Als sproeier 84 tot 105 geen verschil maakt?

Zit er heel veel lucht in de drank.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 1998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved