Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Honda MB cdi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #70123 - Honda MB cdi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yamaha manneke 1987 13-2-2024 16:54 Print topicpost
Posts: 36
Goedendag brommerfanaten, ik ben sindskort eigenaar van een honda mb5 uit 1979 uit Duitsland (HM166G cilinder en uitlaat). Deze loopt op dit moment 40/45 km per uur. Nu las ik dat sommige duitsers begrensd zijn op de cdi als er een D op de cdi staat, en niet begrensd als er een A op staat. Bij mij zit er een oki mps-300 cdi op, nummer 6994. Is deze ook begrensd? Want er staat nergens een D of A op. En zo nee, waar zijn deze apparaten dan op begrensd? Hij maakt namelijk niet meer dan ongeveer 6000/7000 toeren volgens de teller. Ik ben benieuwd en alvast heel erg bedankt!


Dit bericht is gewijzigd door Yamaha manneke 1987 op 13-2-2024 om 21:02 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-2-2024 23:18 Print reply

Posts: 8536
Een MPS is normaal niet begrensd, anders zou het ook geen zin hebben zoiets in de markt te zetten.
Of een Duitse begrensd is kan ik je niet zeggen. Maar eigenlijk doen al die originele CDI's ongeveer hetzelfde. Er zit in elke originele CDI een dip "geprogrammeerd". Mits voldoende getuned van de motor kan je wel voorbij die dip geraken.
De snelste, nog gemakkelijk te vinden cilinders zijn de Belgische.
Volgens mij begin je best met een grotere carb (16 of 18 mm) en met een wat zwaardere vertanding. Een dikkere luchtslang is ook niet de kost. Origineel zijn die ook wat beperkend, alhoewel ik niet weet of het ook zo is voor de Duitse MB's.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Yamaha manneke 1987 14-2-2024 18:16 Print reply
Posts: 36
Ah oké, bedankt! Ik denk dat ik dan maar aan de slag ga met een 16mm carbje
 

Dit topic is 1035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved