Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstelling suzuki

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 33 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70109 - Afstelling suzuki
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BMV062 4-12-2023 9:53 Print topicpost
Posts: 22
hi,

binnekort krijg ik dan eindelijk mijn blok binnen,
rg80 opgeboord tot 84cc blok. Komt een polini cp en ts80 uitlaat onder, Mijn vraag; met welke sproeier moet ik beginnen afstellen?

mvg
 

jan w. 50 4-12-2023 19:10 Print reply

Posts: 927
125 . Niet van het werkplaats boek uitgaan. De sproeier grootte heeft ook te maken met de naald een sproeier buis. Maar ook met de hap lucht
Die je neemt.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 5-12-2023 14:13 Print reply
Posts: 126
Uiteindelijk zul je er toch mee moeten gaan rijden om de beste afstelling te vinden.
Ik kocht gewoon een doos met sproeiers en proefondervindelijk t rijtje afgaan.
T veiligst is eigenlijk een sproeier te kiezen welke net iets te groot is.
Dan heb je wel niet t max vermogen maar weet je zeker dat ie niet arm loopt.

Ik maakte korte pulles hier op de dijk totat ie bij volgas iets begon in te houden.
eerste keer ging ik dan een maatje terug.
Maar nadat Junior een aanlopertje had toch weer naar een maatje groter gegaan, dat was op termijn goedkoper

Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 5-12-2023 om 14:14 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-12-2023 15:02 Print reply

Posts: 8437
https://www.bike-par...OR/21/1222741/M/2542

Origineel blijkbaar een 85 of 92,5... dus met een 125 beginnen is zo gek niet...en dan verkleinen tot hij nog net te rijk staat.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-12-2023 15:03 Print reply

Posts: 8437
En contact afzetten bij vol gas hey...om je bougiekleur te checken.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 5-12-2023 16:26 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
En contact afzetten bij vol gas hey...om je bougiekleur te checken.



Das handig idd.
Vergat ik de eerste keer.

Gelukkig werd ik geholpen door een andere motor en 2 takt enthousiast.
Anders was ik er toen niet aan uit gekomen.
Nu met t TZR project ging t in 1 keer goed.

Als diesel monteur had ik altijd een hekel aan 2 takt (lees bosmaaiers).
Nu met de brommer/motort heb ik me er eens in verdiept.
En hier goede info gekregen en t is eigenlijk zo moeilijk niet.

K kom later nog wel voor een uitdaging te staan trouwens.
Maar dat lezen jullie in mn eigen topic wel als t szover is.

En voor TS als je googled op afstellen 2 takt kom je wel een paar goede sites tegen over bougie kleur en sproeiers.
Ik ben t linkje ff kwijt.
 
jan w. 50 5-12-2023 18:42 Print reply

Posts: 927
Die sproeier 85 of 92 is bij de orginele 18mm.
Er staat me wat bij in een ander topic. Dat er gepraat werd over een 21mm caburateur
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-12-2023 19:18 Print reply

Posts: 8437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Die sproeier 85 of 92 is bij de orginele 18mm.
Er staat me wat bij in een ander topic. Dat er gepraat werd over een 21mm caburateur


https://motorradteil...uxlOUZsaAndnEALw_wcB

Origineel heeft een RG80 een Mikuni VM20 en noteer... de sproeiermaten zijn ook Mikuni maten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]
K kom later nog wel voor een uitdaging te staan trouwens.
Maar dat lezen jullie in mn eigen topic wel als t szover is.



Hou ons niet te lang in spanning :p

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]
En voor TS als je googled op afstellen 2 takt kom je wel een paar goede sites tegen over bougie kleur en sproeiers.
Ik ben t linkje ff kwijt.


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
Alles staat op brommerforum !!


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 5-12-2023 om 19:25 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BMV062 7-12-2023 13:52 Print reply
Posts: 22
Oh ori 20mm dus, 21 helemaal niet zo'n grote step up dus, dank ik ga beginnen met 126. en dan iets groter dan eigenlijk moet?
 
BMV062 7-12-2023 14:01 Print reply
Posts: 22
hoe bedoel je met contact afzetten bij gas?


Dit bericht is gewijzigd door BMV062 op 7-12-2023 om 14:02 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-12-2023 16:18 Print reply

Posts: 8437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BMV062
Oh ori 20mm dus, 21 helemaal niet zo'n grote step up dus, dank ik ga beginnen met 126. en dan iets groter dan eigenlijk moet?


Ik denk eerder verkleinen vanaf 126.
Trouwens dat is altijd aangewezen want te arm=boeltje in de soep.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BMV062
hoe bedoel je met contact afzetten bij gas?



Je hoofdsproeier is de afstelling voor veel/vol gas.
Als je je bougiekleur wil weten bij vol gas moet je contact af bij vol gas. Anders heb je de bougiekleur bij "gewoon" stoppen en gewoonlijk stop je niet met vol gas...dat zie ik niemand doen...aan een verkeerslicht of zo met de gas open en de koppeling in...



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 7-12-2023 om 16:19 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BMV062 11-12-2023 14:36 Print reply
Posts: 22
Nog een vraagje heb de carb erin zitten en polini cp heeft een 46mm luchtfilter diameter, is het een goed idee om een nieuwe buis te laten maken, zodat ie de juiste airflow heeft, of zal ik een verdunning maken. Ik wil eigenlijk geen powerfilter want dat ziet er niet heel orgineel uit, ik wil hem eigenlijk zo orgineel mogelijk laten lijken. is een buis met 46 mm maken een goed idee?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-12-2023 20:40 Print reply

Posts: 8437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BMV062
Nog een vraagje heb de carb erin zitten en polini cp heeft een 46mm luchtfilter diameter, is het een goed idee om een nieuwe buis te laten maken, zodat ie de juiste airflow heeft, of zal ik een verdunning maken. Ik wil eigenlijk geen powerfilter want dat ziet er niet heel orgineel uit, ik wil hem eigenlijk zo orgineel mogelijk laten lijken. is een buis met 46 mm maken een goed idee?


Ik heb enkel ervaring met een originele RG80, en die ging hard.
Ik vermoed dat een TSX 80 luchtslang ook dik genoeg is.
Ook denk ik dat je die originele luchtslang over je Polini krijgt met wat vaseline.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BMV062 12-12-2023 9:33 Print reply
Posts: 22
die ori luchtslang erover heen krijgen gaat hem nooit worden, mist zegmaar flink wat milimeters. andere optie dus naar een tsx 80 slang zoeken?
 
BMV062 12-12-2023 9:53 Print reply
Posts: 22
heb net nog even gezocht en zo'n slang fixen word echt moeilijk, ga toch gewoon voor een powerfilter denk ik, is zo'n polini luchtfilter goed?
 
jan w. 50 12-12-2023 19:14 Print reply

Posts: 927
Kun je wat vinden op internet shop's . Van andere merken brommers, motor fiets.
Een beetje in korten met een stanleymes. Een het gat aan de orginele luchtfilter box pas maken, op nieuw positioneren als de hoek niet helemaal klopt.

Ik vind een power filter niets. Vaak totaal niet weers bestendig een veel geluid. Je kunt net zo goed een sok over de caburateur trekken

De kunst is een inlet te vinden die bij jou pas te maken is.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved