Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CvO voor kentekenaanvraag Rdw brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70071 - CvO voor kentekenaanvraag Rdw bromm...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

henkpeterson 30-3-2023 13:42 Print topicpost
Posts: 1
Hallo allemaal,

Ik wil een oldtimer brommer aanschaffen die nog geen kenteken heeft. Nu is het chassisnummer bijvoorbeeld goed te lezen, maar heeft de huidige eigenaar geen CvO van de brommer. Het gaat om een Berini. Is dit een probleem? Of is het in dit geval vrij makkelijk om een CvO te verkrijgen?

 

jan w. 50 30-3-2023 18:23 Print reply

Posts: 928
Een in het buitenland geleverde berinni.?
Lekker. hoe kom je aan gegevens. Voor de uitstoot. Van een stikstof kanon.

Bij invoering,export kan hier naar gevraagd worden.??
Volgens mij speelt dat bij brommer motor.
Met een euro norm.




Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 30-3-2023 om 18:55 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-3-2023 19:30 Print reply

Posts: 8448
In principe kan een voertuig dat al ingeschreven (gebruikt) werd in Europa terug ingeschreven worden.
Als je daar niet onder valt, kan keuring nodig zijn. Geef wat meer info hier (model, bouwjaar, hoe en waar gekocht, enz...) en we zoeken mee voor jou.
Berini wordt nog verkocht in Nederland. Daar kan je ook je licht opsteken.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BadBert 3-4-2023 12:17 Print reply

Posts: 56
Als (zoals in de reactie hierboven) al een EU kenteken had, dan krijg je hem in NL ook op kenteken.

Had hij dat niet, dan moet hij vers gekeurd worden maar dan wordt hij gekeurd naar de eisen van NU (en niet van toen de brommer gemaakt werd), en krijgen je hem nooit goedgekeurd want oude 2t heeft een veel te hoge uitstoot voor de normen van nu....

Ik had dit ook toen ik niet zo lang geleden een af1 futura 50cc ging kopen.
Ik kon er namelijk 1 kopen, gloednieuw in krat! Nog geen kenteken en nog nooit geregistreerd (in EU) dus.
Toen ging ik even bellen met het RDW, die hoorde mij aan, en vroegen wat ik met de brommer wilde gaan doen.
Ik zei: RIJDEN natuurlijk!
Toen zeiden ze dat dat nooit meer ging lukken, in ieder geval niet met dat frame.... want ik moest hem dan laten keuren en daar zou hij nooit meer door komen.....
heb hem toen dus niet gekocht.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
jan w. 50 3-4-2023 15:52 Print reply

Posts: 928
Of een groene kaart, Verzekerings polis.
Van voor dat de kenteken plicht kwam.
Dat die in Nederland gelopen heeft
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 1273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved