Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki ts50 watergekoeld opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70070 - Suzuki ts50 watergekoeld opvoeren.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mvb2006 16-3-2023 9:32 Print topicpost
Posts: 19
Hi,

heb laatst me brommer gekeurd en wil hem eigenlijk weer opvoeren. Ik heb eerder al een topic geplaatst over dit onderwerp en toen is er gezegd dat ie in de cilinder begrenst is, maar ik kwam laatst een filmpje uit japan tegen waar iemand liet zien hoe je hem moest ontgrenzen. Weet iemand wat ie hier aan het doen is en de logica erachter?
https://www.youtube.com/watch?v=9VXuq0-fm6I
dit is de vertaling van al die japanse tekens,

Maar deze Hustler 50.
heeft een begrenzer.
De begrenzer werkt in N en boven de 4e versnelling.
Soldeer er een 220 ohm weerstand aan.
Ik maak mijn eigen harnas om de begrenzer los te koppelen.
Dit is niet leuk, dus ik ga de begrenzer uitschakelen!
Bescherm hem met krimpkous en je bent klaar!
Eens kijken of we de begrenzer kunnen doorknippen...
Knip en onderbreek de bedrading in dit gebied

alvast bedankt,

Mels

Dit bericht is gewijzigd door Mvb2006 op 16-3-2023 om 9:39 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-3-2023 11:56 Print reply

Posts: 8296
Hij zet een weerstand en ook de massa (frame) in het pad van de groen-gele draad...
Alleen weet ik niet wat de groen-gele draad is...moet iets zijn wat met de ontsteking te maken heeft.
Het zou kunnen dat deze bedrading specifiek voor Japan is.
De weerstand dient hoogswaarschijnlijk om geen rechtstreekse kortsluiting te maken.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 16-3-2023 20:47 Print reply

Posts: 874
Volgens mij zit de bobine een cdi in één kastje. De makkelijk manier van begrenzen is de spanning van de bobine naar het frame lijden. Als je dat onderbreekt, een weerstand tussen zet. Kan het zijn dat de cdi het niet meer goed aan stuurt.

Een cdi is een motor programma dat wordt afgedraaid op stroom pulsen.


Geen idee of Japan een max snelheid heeft.
Er zit per land, tussen Europa Engeland een Amerika verschil in de Kabelboom

Geen idee of dit allemaal klopt


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 16-3-2023 om 22:34 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Mvb2006 17-3-2023 9:55 Print reply
Posts: 19
Oke, dank voor de antwoorden.

Ik weet eigenlijk niet of ie contactpunten heeft of een cdi, als die een cdi heeft kan ik toch net zo goed een nieuwe onbegrensde halen of werkt dat niet zo?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-3-2023 17:22 Print reply

Posts: 8296
Bij mijn weten zijn er geen snelle cdi's voor een TSX.
Het allergemakkelijkst om een TSX snel te maken is een RG80 motor compleet met uitlaat en carb over te bouwen. Plug and play and pocket rocket. Een uitlaatbeugeltje maken is alles denk ik. Je hebt gelijk een voorraadje onderdelen. Een complete RG80 moet voor 500 euro te vinden zijn.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 17-3-2023 17:33 Print reply

Posts: 874
Contact punten of een electronicse pick-up
Zijn de signaal gever. Het cdi kastje past het onstekings tijd stip aan. Een ontstekings curve.

Ik heb nog geen ondgrensde cdi kunnen vinden. (Volgens mij loopt in de landen om ons heen . Meer toeren als 6000 op het filmpje.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
jan w. 50 17-3-2023 18:38 Print reply

Posts: 874
Ik heb het anders opgelost. Een kreidler pvl race ontsteking. Daar heb ik de rotor
Van pas gemaakt. Dat die op de krukas tap van een kawasaki past.

Bevalt al 15 jaar erg goed. Een er zijn onderdelen voor te krijgen betaal baar.
Een is super kwaliteit.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-3-2023 21:55 Print reply

Posts: 8296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik heb het anders opgelost. Een kreidler pvl race ontsteking. Daar heb ik de rotor
Van pas gemaakt.


Is die race ontsteking een binnenrotor ? Dat is voor sommigen wat te extreem...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 18-3-2023 14:11 Print reply

Posts: 874
Klinkt ruiger dan het is. Met een niet al te hoog toerige cilinder prima voor straat gebruik. Een de verlichting gewoon met een goede batterij.

Een je hoeft niet te gaan stunten. Met de best schaars zijnde Suzuki spullen


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved