Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki ts 50 opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70067 - Suzuki ts 50 opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mvb2006 28-2-2023 22:17 Print topicpost
Posts: 44
Hi,

Vrijdag heb ik mijn keuring bij de rdw van mijn suzuki ts 50. 50 gaan is toch niet helemaal mijn doel dus weet iemand hoe hij begrensd is? ik denk uitlaat maar heb eigenlijk geen idee.

alvast bedankt

Gr
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-2-2023 22:51 Print reply

Posts: 8460
Je bedoelt de TSX, toch ?
Vooral de poorttiming is begrenzend, misschien ook nog de uitlaat.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Mvb2006 1-3-2023 14:09 Print reply
Posts: 44
Nee een ts 50 watergekoeld bijna dezelfde brommers.
 
jan w. 50 1-3-2023 18:19 Print reply

Posts: 931
Als het om de orginele cilinder gaat.
Die is begrensd op poort timing.
Een de orginele uitlaat past bij die cilinder.

Je hoeft er geen snelle uitlaat op te leggen. Bijna geen resultaat.
Grootte caburateur ook niet.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Mvb2006 1-3-2023 18:59 Print reply
Posts: 44
Oh oke dank, wat houd dat precies in ben niet bekend met zulke termen, betekent dat gewoon dat de ports kleiner zijn waardoor die minder toeren kan maken?
 
jan w. 50 1-3-2023 20:11 Print reply

Posts: 931
Dat valt wel mee. De inlaat een uitlaat poort zijn het probleem niet. Daar kun je met een dremel goed bij.
Het probleem zit bij de spoel poorten. Die zijn zo gericht door de fabrikant. Dat als het sneller moet. de cilinder niet meer
Goed gevuld wordt met lucht brandstof mengsel .

Daarom heeft een snelle uitlaat of grootte caburateur. Zo wijnig effect.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
De Schout 3-3-2023 9:49 Print reply
Posts: 5326
Voor zover ik weet is de ts50w geleverd met een cilinder die prima wil lopen. Die is niet aangepast voor de nl markt destijds omdat het ding nooit officieel in nl geleverd is volgens mij.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jan w. 50 3-3-2023 18:38 Print reply

Posts: 931
3 kw in het buitenland. 60 70 kmh max.
Hij is niet als een am6. Met een uitlaat een caburateur aanpassing effe een dikke 80+ doen. Met het orginele cilindertje.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
De Schout 4-3-2023 20:24 Print reply
Posts: 5326
Weet je dat zeker? De watergekoelde ts heb ik nooit gereden, maar ik was in de veronderstelling dat er de zelfde cilinder op zat als een watergekoelde rg50 of een rmx50. Die lopen alletwee aardig door met originele cilinder. Stuk harder dan 70 in ieder geval.
 
tune tweak fiddle bang bummer
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-3-2023 23:05 Print reply

Posts: 8460
Alles hangt natuurlijk af van de tuning.
70 op teller zal wel ongeveer kloppen. Brommers mochten in die jaren 60 in Frankrijk en voor onze contreien werd er dan een propje, een kleinere sproeier of dergelijke gemonteerd.
Dat een RG sneller kan dan een TSW lijkt me ook vrij normaal, want deze pakt veel minder wind.
En de RMX...geen idee...

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 4-3-2023 om 23:06 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 1394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved