Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer kan niet vol gas en hapert.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 98 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70057 - Brommer kan niet vol gas en hapert.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Flaixback_010 20-1-2023 14:06 Print topicpost
Posts: 19
Hallo,

mijn brommer loopt al een tijdje heel slecht of niet. Ik ben er nu achter gekomen dat mijn uitlaat pakking bij de cilinder lek is aangezien je dat kan horen en er veel rook vandaan komt. Maar mijn vraag is of dat te maken kan hebben met het haperen. Stationair loopt hij wel goed maar zodra je gas geeft hapert hij en poft de uitlaat (komt dan veel rook uit cilinder monding). Maar mijn vraag was of het daar aan kan liggen of niet want uitlaat zit met veren en bouten vast en ik weet nou niet of een uitlaat met alleen veren ook een pakking heeft want anders hoeft het daar niet aan te liggen lijkt mij.

Alvast bedankt voor de reacties.

Specs:
CPI sm 50
50cc tnt cilinder
16 mm carb met 70 sproeier
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-1-2023 21:05 Print reply

Posts: 8266
Een lekkende uitlaatpakking is niet super erg.
Ploffen in de uitlaat en haperen duidt op ontstekingsproblemen.
Starten met bougie te wisselen, dan bvb. bobine als het niet is opgelost enz.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Rob777 21-1-2023 12:05 Print reply

Posts: 956
Klinkt idd als ontstekingsprobleem maar de sproeier lijkt me ook aan de kleine kant, is de brommer begrensd ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Flaixback_010 21-1-2023 13:13 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een lekkende uitlaatpakking is niet super erg.
Ploffen in de uitlaat en haperen duidt op ontstekingsproblemen.
Starten met bougie te wisselen, dan bvb. bobine als het niet is opgelost enz.



Ik ga zo de bougie verwisselen, bobine is net nieuw maar kan wel even kijken of de oude het beter doet alleen bij de oude was het zelfde probleem. Heb ook bougie kabel vernieuwd. Kan het ook aan de ontsteking timing liggen?
 
Flaixback_010 21-1-2023 13:15 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Klinkt idd als ontstekingsprobleem maar de sproeier lijkt me ook aan de kleine kant, is de brommer begrensd ?


Brommer is niet begrenst maar met de sproeier die ik er nu in heb heeft hij goed gelopen zonder terughouden, heb ook 72 geprobeerd maar zelfde probleem.
 
jan w. 50 21-1-2023 13:45 Print reply

Posts: 845
De cdi kan kapot zijn gegaan .
Die kan de ontstekings timing compleet in de knup jagen .


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 21-1-2023 14:04 Print reply

Posts: 956
Wat is je bougiekleur ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Flaixback_010 21-1-2023 18:34 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Wat is je bougiekleur ?


Bougie was zwart maar heb niet vol gas kunnen rijden, nu heb ik ook een stukje gereden aangezien ik moest. Ik kan tot denk ik als ik het hoor aan het gelijk rond 2000/4000 toeren tot hij gaat haperen. Uiteindelijk moest ik even stoppen voor stoplicht en sloeg hij af en startte hij niet meer(temperatuur meter gaf 45 graden aan). Ik vraag mij af of het ook aan de choke kan liggen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-1-2023 13:46 Print reply

Posts: 8266
Als je een pikzwarte bougie hebt, kan je wel verwachten dat hij vonken overslaat, hapert, ploft, enz.
Mogelijk ben je al te lang met de standaard 45 km/h setting aan het rijden, dat is eigenlijk niet goed voor je brom.
Auto's met katalysator hebben ook dat probleem soms : bij te veel stads- en fileverkeer koolt hij dicht en mag hij lekker met de gas open bij de garagist onder de pannen voor een kwartier.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Flaixback_010 22-1-2023 18:02 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Als je een pikzwarte bougie hebt, kan je wel verwachten dat hij vonken overslaat, hapert, ploft, enz.
Mogelijk ben je al te lang met de standaard 45 km/h setting aan het rijden, dat is eigenlijk niet goed voor je brom.
Auto's met katalysator hebben ook dat probleem soms : bij te veel stads- en fileverkeer koolt hij dicht en mag hij lekker met de gas open bij de garagist onder de pannen voor een kwartier.


Toen ik deze brommer kocht reed hij gewoon goed, en ik heb nergens gezegd dat hij 45km/h loopt. Hij loopt ongeveer rond de 60. Prop is uit uitlaat. Ik had het over dat het kan dat de h choke niet goed werkt en dat bij misschien beroert loopt omdat hij maar 45 “graden Celsius” word. Ik ga maandag nieuwe cdi en handmatige choke erin zetten en kijken of dat helpt.
 
jan w. 50 22-1-2023 19:01 Print reply

Posts: 845
Als het aan de choke licht.
Moet die de eerste 5 minuten na koud starten. Nog goed lopen.? Lijkt mij.
Zeker in winter omstandigheden.

Brandstof pijl in de caburateur goed?
Loopt niet over

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 22-1-2023 om 19:59 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Flaixback_010 22-1-2023 20:06 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Als het aan de choke licht.
Moet die de eerste 5 minuten na koud starten. Nog goed lopen.? Lijkt mij.
Zeker in winter omstandigheden.

Brandstof pijl in de caburateur goed?
Loopt niet over

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 22-1-2023 om 19:59 uur.



Als ik een klein beetje gas geef loopt hij nog goed, denk tot 20km/h want dashboard doet het niet. Zodra ik gas geef is het poffen en terug houden. Carb loopt niet over.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-1-2023 20:39 Print reply

Posts: 8266
Mij een raadsel hoe je motor nog bijna koud is als je 60 hebt gereden.
Een choke die niet goed werkt gaat ook niet zorgen voor de problemen die jij beschrijft.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 22-1-2023 om 20:42 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Flaixback_010 23-1-2023 11:35 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Mij een raadsel hoe je motor nog bijna koud is als je 60 hebt gereden.
Een choke die niet goed werkt gaat ook niet zorgen voor de problemen die jij beschrijft.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 22-1-2023 om 20:42 uur.


Misschien ben ik niet duidelijk geweest, toen mijn brommer nog werkte liep hij perfect en makkelijk naar 60. Nu doet hij het niet meer en kan ik Max 24 km/h dus iets is nu mis.
 
Rob777 23-1-2023 13:20 Print reply

Posts: 956
60 met een volledig ontgrensde brommer is erg langzaam, dat zou kunnen komen door een te kleine sproeier.
Ook kan de zuiger en cilinder daardoor erg hard slijten.
Of dat nu ook het probleem veroorzaakt weet ik niet, denk t niet echt eigenlijk maar is wel een punt van aandacht, je zou voor alle zekerheid je zuiger een x kunnen checken.
En een grotere sproeier steken..en dan met een maat of 6 grotere stappen proberen, 76, 82, 88 oid, van 70 naar 72 doet niet zo veel.
Ook al verklaard dat niet die 45 graden of zwarte bougie..of t ploffen
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Flaixback_010 23-1-2023 13:55 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
60 met een volledig ontgrensde brommer is erg langzaam, dat zou kunnen komen door een te kleine sproeier.
Ook kan de zuiger en cilinder daardoor erg hard slijten.
Of dat nu ook het probleem veroorzaakt weet ik niet, denk t niet echt eigenlijk maar is wel een punt van aandacht, je zou voor alle zekerheid je zuiger een x kunnen checken.
En een grotere sproeier steken..en dan met een maat of 6 grotere stappen proberen, 76, 82, 88 oid, van 70 naar 72 doet niet zo veel.
Ook al verklaard dat niet die 45 graden of zwarte bougie..of t ploffen


Tandwiel verhouding 11/62 dus klopt dat ik niet zo snel ga, met 12/53 kan hij 80. Maar nogmaals 2 weken geleden reedt hij nog als een engeltje en nu niet meer dus iets moet dan toch kapot zijn?
 

Dit topic is 303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved