Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Suzuki tsx trekt in het begin vlot maar stopt tegen de 4800 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 168 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #70050 - Suzuki tsx trekt in het begin vlot ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Classic Suzuki 27-12-2022 19:10 Print topicpost

Posts: 15
Heb in het verleden hier goed advies gehad, dus probeer het nog een keer.

na een ongeluk gehad te hebben was ik gedwongen om geen originele onderdelen te gebruiken om mijn tsx weer rijdbaar te maken.
(wat gebleven is)set-up:
50cc cilinder met membraan en 12mm gat als aansluiting.
tandwielen standaard (weet niet precies meer waar ik dat gelezen had, maar heb daar speciaal om gevraagd bij de dealer).
standaard nederlands uitlaat (volgens mij begrenzd tot 7000)

(wat er veranderd is)Set-up:
15mm dellorto PHBG met hoofdsproeier 72
Mallosie lucht filter (bedoelt voor Vespa) maar met een goed schuimfilter erin en rubberring tussen het filter en de klem in.
Ontsteking op 2.0

kan helaas tegenwoordig geen knappe/ ongeboorde orginele luchtfilter vinden en een nieuwe carb vind ik helaas een beetje te duur voor de hobby.

het probleem(pje)

de brommer start perfect na 2x kicken als hij 2 dagen stil heeft gestaan, in de lage toeren doet hij het goed maar als ik dan eens flink door wil rijden komt hij lijkt wel gewoon niet op toeren.
Tegen wind in ga ik niet sneller dan 30 in z'n 3 of net in z'n 4 en wind mee kan ik wel doorschakelen maar lijkt dit niet veel nut te hebben omdat hij niet boven de 5000 toeren uitkomt.
dit allemaal had ik geen last van voor het ongeluk, toen kon ik makkelijk tegen wind in met 40 en met wind mee 55 rijden.

Hoop op weer een hoop tips en alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door Classic Suzuki op 27-12-2022 om 19:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Classic Suzuki op 27-12-2022 om 19:33 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-12-2022 22:19 Print reply

Posts: 8266
Op het eerste zicht heb je een grotere sproeier nodig, maar een kleiner voortandwiel kan ook helpen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Classic Suzuki 28-12-2022 9:30 Print reply

Posts: 15
Heb vanochtend een paar test rondjes geprobeerd met een grotere sproeier,
eerste rondje was met een sproeier 75 merkte er niet veel verschil mee.
bij het 2de rondje had ik er een 78 ingeschroefd maar hier bij kak hij wel in bij vol gas, als ik dan mijn gas hendel langzaam terug laat lopen pakt hij opgegeven moment wel weer op maar als ik dan weer gas geeft kakt hij vrij snel in.
als laatst heb ik evengoed een 80 geprobeerd maar dan valt hij helemaal terug als ik het gas open zet.

bij alle 4 de sproeier maten blijft de bougie wel redelijk bruin, naar mate de sproeier groter word wordt hij weer wat donkerder (de elektrode witter) maar ik weet ook niet of je hier vandaag de dag nog vanuit kan gaan.
heb wel voor het testen nu een standaard bougie erin gedaan omdat ik het een beetje zonde vindt van mijn iridium bougie als ik die op deze manier om het leven help.

helaas heb ik niet een ander voortandwiel om het te proberen, maar zou misschien nu er een iets grotere carburateur op zit het helpen om de ontsteking iets vroeger te zetten?

verder heb ik nog even gekeken of niet toevallig de compressie op een of andere manier weg/minder is maar dit is gelukkig niet het geval.

als de brommer warm is en ik hem in z'n neutraal langzaam steeds meer gas/toeren maak komt hij wel tot de 7000 toeren maar dat is natuurlijk anders als dat je rijd (dit was met de sproeier 75)

en kan dit probleem misschien te maken hebben met dat mijn cilinder een inlaat heeft van rond 12 en mijn carburateur een 15mm is?, zou toch niet teveel last van mogen hebben?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-12-2022 12:11 Print reply

Posts: 8266
Je zit ergens met een beperking.
Geen verstopping in je benzinetraject ? (roest in de benzinekraan, ...)
Laat je luchtfilter goed lucht door ? Wat doet hij met een panty ipv de luchtfilter ?
Uitlaat niet aangekoold ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Classic Suzuki 28-12-2022 12:28 Print reply

Posts: 15
de benzine loop goed door, heb de kraan een half jaar terug toevallig helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe o-ringen.
de uitlaat is een jaar terug volledig schoon gemaakt dus ga er niet vanuit dat het daar ergens in zit.

ik moet wel zeggen dat hij het laatste stuk beter door trekt als ik het meegeleverde "powerfilter" erin doe in plaats van een stuk schuimfilter, maar dan valt er nagenoeg niks af te stellen en moet ik flink trappen wil hij eens een teken van leven gaan vertonen.

ik zal eens om te proberen een nieuw schuimfilter knippen en deze eens minder dik proberen te snijden, misschien dat de standaard dikte van 1cm toch iets te veel is dat hij op z'n top er gewoon niet meer lucht door krijgt.

misschien als het vanmiddag weer eens een beetje weer is zal ik het nog kunnen proberen
 
jan w. 50 28-12-2022 15:42 Print reply

Posts: 845
Toen je sproeier 80 er in had.
Begon die bij vol gas geven. Niet te spetteren,4 takken. Of gewoon uitvallen?
Dat is gangbaar gedrag als de motor nog gezond is.

Krukas keeringen nog goed? Zuipt geen blok olie. Onstekings kant mooi droog. Voetpakking,inlaat pakking?

Als die ergens valse lucht trekt. Dan krijg je van afstelling. Geen schocolaa gedraaid.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Classic Suzuki 28-12-2022 23:02 Print reply

Posts: 15
Ja, toen ik de sproeier 80 erin had kon je gewoon merken dat hij bij vol gas zag maar het moeilijk kreeg omdat hij waarschijnlijk teveel benzine kreeg en als ik dan langzaam m'n gas hendel weer terug liet komen pakt hij opgegeven moment wel weer op en als ik dan weer langzaam naar vol gas/bijna vol gas ging dan zag je opgegeven moment weer dat de toeren omlaag gingen etc. ( om het even kort te zeggen hij zakt gewoon in toeren en dat red hij ongeveer een halve minuut en daarna liet ik het gas echt los voor hij verzuipt en ik langs de weg sta)

voor zover de olie enzo heb ik daar niks van kunnen zien zowel dat hij olie gebruikt (die is nog op pijl) of dat hij bij de ontsteking zijde begint te zweten/lekken.
de pakkingen van het blok zoals voetpakking etc zijn er 1,5 jaar terug allemaal nieuw tussen gegaan alleen die van de inlaat niet die heb ik na de schade een paar weken terug vervangen.

en ja wat betreft de valse lucht heb ik wel meerdere keren geprobeerd met remmenreiniger en deo maar daar reageert hij verder niet op.

verder heb ik wel gemerkt hij hij nadat ik de ontsteking iets vroeger gezet heb iets onregelmatiger loop als hij stationair draait, maar verder merk ik hier tijdens het rijden niet veel verandering.

helaas bleef het vandaag met bakken naar beneden komen hier dus morgen kan ik weer eens naar buiten om wat te proberen

 
jan w. 50 30-12-2022 18:32 Print reply

Posts: 845
Een andere caburateur pakken. Dat eens proberen?
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Classic Suzuki 30-12-2022 18:53 Print reply

Posts: 15
Het probleem bleek hem toch wel in het schuimfilter te zitten, ondanks dat ik al een plak filter schuim had besteld wat niet zo dik was ( iets dikker dan het stomme standaard open powerfilter prulletje) bleek het blijkbaar toch te dik te zijn.

na een aantal keer een nieuwe knippen en iets dunner snijden en daarna weer een rondje proberen komt hij eindelijk eens op toeren als je in de laatste versnellingen zit.

gelukkig geen kapotte of versleten pakkingen etc, maar dit had ik ook niet echt verwacht maar het blijft natuurlijk wel maar een standaard 49cc blokkie.

iedereen bedankt voor het meedenken en alvast een fijne jaarwisseling
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-12-2022 22:37 Print reply

Posts: 8266

Jij ook prettige feesten !
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved