Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kan iemand me helpen, kortsluiting?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70036 - Kan iemand me helpen, kortsluiting?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Flaixback_010 3-10-2022 22:36 Print topicpost
Posts: 9
Hallo,

Ik heb een CPI SM50, aangezien de veer van mijn kickstart krom was moest ik alles op electrische start doen. Brommer liep vaak uit en moest dus vaak via elektrische start starten (Gefixed van dat brommer uitvallen was pakking van spruitstuk). De brommer heeft ongeveer een week stil gestaan met een zwakke accu. Eerst deden mijn knipperlichten het niet door de lege accu dus heb ik deze opgeladen. Voordat ik dat deed werkte mijn lichten wel, voorlicht en achterlicht ook deed het dashboard het en mijn toeter. Na 1 dag werkte het dashboard en de toeter het niet meer. Nu ik de accu heb opgeladen dacht ik dat het nu wel klaar zou moeten zijn, bleek de zekering doorgebrand te zijn. Ik naar een brommer zaak een nieuwe zekering halen sluit hem aan op accu brand hij gelijk door en komen er vonkjes van accu + pol af. Ik ging checken voor draden die kapot zijn maar kon niks vinden. Ik heb de accu nu niet aangesloten en start nu dus alleen via de kickstart die ik weer had gemaakt. Wat ik nu raar vind is waarom het dashboard het niet doet zonder accu wat hij eerst wel deed en hoe het komt dat de zekering steeds doorbrand als ik hem aansluit aan accu. En nog iets belangrijks, ik heb het contact niet omgedraaid en hij brand al door, hij staat op stuurslot.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Alvast bedankt.
 

Aprilia RX 50 2003 3-10-2022 23:35 Print reply

Posts: 6669
Er zit ergens tussen je massa en + een kortsluiting.

Makkelijkste is even een multimeter op de min van je accu (aangesloten en al) en de + niet aansluiten, maar op de aansluiting vanaf je brommer (zal een kabel zijn) de andere kant van je multimeter. Zet je hem op weerstand. Je zult dan een bepaalde waarde meten. Niet heel belangrijk hoeveel precies. Je begint dan gewoon stekkers los te trekken tot die waarde oneindig of streepje wordt.
Dan heb je gevonden waar het ongeveer zit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Flaixback_010 4-10-2022 13:48 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Er zit ergens tussen je massa en + een kortsluiting.

Makkelijkste is even een multimeter op de min van je accu (aangesloten en al) en de + niet aansluiten, maar op de aansluiting vanaf je brommer (zal een kabel zijn) de andere kant van je multimeter. Zet je hem op weerstand. Je zult dan een bepaalde waarde meten. Niet heel belangrijk hoeveel precies. Je begint dan gewoon stekkers los te trekken tot die waarde oneindig of streepje wordt.
Dan heb je gevonden waar het ongeveer zit.


Oké ik ga dat proberen, bedankt voor het reageren.
 

Dit topic is 381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved